Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Erstatte knust telefon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-13, 17:43   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Erstatte knust telefon?

Vet ikke helt hvor denne hører hjemme, flytt gjerne.

Storebror fikk en Samsung galaxy s3mini til bursdagen for to dager siden. I dag hadde han den med til en klassekompis og denne klarte ved et uhell å knuse tlf. Min sønn hadde lagt tlf et sted vennen ikke så, og han rev den derfor ned. Min sønn er dypt ulykkelig og sier mammaen har sagt de skal kjøpe ny tlf. Fikk sms fra mammaen om hva som skjedde og at vi skal finne en løsning.

Tenker ikke at ny tlf er aktuelt. Den har abbonnement, sant at det er billigere å bytte skjerm. Men det jeg lurer på er altså: dersom de tilbyr seg p betale, tar man i mot dette, eller koster man det selv? Det var et uhell og sønnen min hadde ikke fått på bskyttelse på tlf enda. (har bestilt på ebay).

Eller hva er kotymet? Synes det er litt ubehagelig å la andre betale, må jeg innrømme.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 17:54   #2
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Erstatte knust telefon?

Jeg hadde nok tatt regninga selv - men jeg hadde sikkert også tilbudt meg å betale om jeg var i den andre enden også. Dårlig svar fra meg. ;-)

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 18:05   #3
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erstatte knust telefon?

Eg hadde betalt det sjølv. I mine auge var det eit reint uhell, då kompisen ikkje var klar over at telefonen låg der. Hadde han mista den eller noko, ville saken vært ein anna.

Når det er sagt hadde eg tilbudt meg å betale om ein av mine ungar hadde vært uheldige på denne måten.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 18:05   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erstatte knust telefon?

Kan deres reiseforsikring dekke dette, siden det ikke var hjemme hos dere?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 18:07   #5
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.809
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte knust telefon?

Hvor mye koster det å skifte glass? Jeg hadde nok gladelig betalt det om mine hadde gjort dette.

Vi hadde en episode her med en åtteåring som bevisst sto og ødela en ting, kjørte en spiss gjenstand gjentatte ganger gjennom noe. Da fortalte jeg moren hva som hadde hendt og sa at de måtte erstatte det som ble ødelagt. Etterpå ble jeg nesten overrasket over meg selv, jeg er litt typen til å ikke tørre si ifra og ende opp med å irritere meg over utgiften som hadde fulgt.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 18:18   #6
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erstatte knust telefon?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Kan deres reiseforsikring dekke dette, siden det ikke var hjemme hos dere?

Det ville jeg også sjekket ut.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 18:20   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erstatte knust telefon?

Lignende episoder har skjedd med min eldste to ganger sist år. Begge ganger har vi tatt regninga selv.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 18:33   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte knust telefon?

Takk, skal sjekke reiseforsikring. Vi betaler nok selv, det var et uhell og jeg synes det er litt kjipt å ta i mot. Samtidig som jeg jo vet at jeg vil betale for mine unger, om de ødelegger. Altså bare fordi jeg synes DET er mest komfortablet.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 18:33   #9
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erstatte knust telefon?

Hadde tatt regningen selv, samtidig tenker jeg at om en av mine ødela noe så ville jeg betalt. Vanskelig det der.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 18:34   #10
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte knust telefon?

Når jeg har sjekket på nett har det kostet en snau tusenlapp å fikse. Litt ekstra kjipt siden den er splitter ny.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 18:36   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.888
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte knust telefon?

Jeg hadde betalt de selv, eventuelt sjekket om reiseforsikringen dekket. I motsatt tilfelle ville jeg nok også tilbydd meg å betale. Kjipt

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 18:57   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte knust telefon?

Reiseforsikring dekker ikke sånt tror jeg, bare dersom den blir ødelagt av noen andre med vilje. Det var hvertfall det de sa når jeg sjekket for et par år siden. (Europeiske og Tryg).

Jeg hadde nok tatt regningen selv.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 20:21   #13
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte knust telefon?

Jeg hadde tatt regningen selv - og hadde tilbudt meg å betale dersom jeg var i andre enden. Jeg TROR jeg hadde blitt litt overrasket hvis den andre parten hadde takket ja dersom det var et rent uhell.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 20:26   #14
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte knust telefon?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg hadde tatt regningen selv - og hadde tilbudt meg å betale dersom jeg var i andre enden. Jeg TROR jeg hadde blitt litt overrasket hvis den andre parten hadde takket ja dersom det var et rent uhell.

Jeg er også sånn ifht å ta regningen selv. Dog liker jeg ikke folk som dobbeltlommuniserer. Om folk tilbyr seg å betale så forventer jeg at de mener det er greit å ta i mot det de tilbyr. Å tilby bare for å gjøre det, liker jeg ikke.

Jeg tenker at vi ordner det selv, men synes det er vanskelig om jeg møter folk som insisterer. Da blir jeg litt usikker.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 20:27   #15
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte knust telefon?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg er også sånn ifht å ta regningen selv. Dog liker jeg ikke folk som dobbeltlommuniserer. Om folk tilbyr seg å betale så forventer jeg at de mener det er greit å ta i mot det de tilbyr. Å tilby bare for å gjøre det, liker jeg ikke.

Jeg tenker at vi ordner det selv, men synes det er vanskelig om jeg møter folk som insisterer. Da blir jeg litt usikker.

Selvsagt er det greit å si ja takk når de tilbyr. Men siden jeg aldri hadde takket ja til det selv, tror jeg som sagt jeg hadde blitt litt overrasket om den andre parten takket ja.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 20:32   #16
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte knust telefon?

Selvsagt er tusen kroner også penger, men for meg så handler dette mest om å gjøre det mest "sosialt akseptable", og ikke gjøre det kjipt/ vanskelig for de andre.

Men hund sier hun skal ta kontakt i morgen og at vi finner ut av det. Da sier jeg at vi reparere den og prøver reiseforsikring. Det var uansett dumt av oss å la han ha den med uten beskyttelse.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 21:49   #17
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erstatte knust telefon?

Jeg fikk min på innboforsikringen. Siden både jeg og mannen er Lo-favørmedlemmer så slapp vi egenandel og.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 22:07   #18
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte knust telefon?

Om de virkelig insisterer slik at dere nærmest ikke blir enige, kan du jo foreslå spleis.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 22:11   #19
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erstatte knust telefon?

Jeg hadde nok tatt kostnaden selv.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 22:19   #20
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.937
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte knust telefon?

Så leit! Hadde tatt kostnaden selv, men hadde også tilbudt om jeg hadde vært på andre siden, ja.

Har hørt om mange rare foreldre når det kommer til slikt. Alltid litt kinkig, men her hadde jeg ikke vært i tvil. Insisterer hun så kan du foreslå spleis, som apan nevner.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no