Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Storforlangende?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-07, 09:37   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storforlangende?

Jeg undervurderer de ansatte i barnehagen og forventer ikke at de skal sjekke noe som helst i sekken med mindre at de har fått beskjed om det

Men har det skjedd hos oss, så tror jeg vel egentlig at de har vært såpass oppegående at de har sjekket altså - men ringt har de nok ikke gjort.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 09:47   #22
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Storforlangende?

Vi har ikke lånetøy, om barna trenger noe i løpet av dagen ringer vi foreldrene og de må komme med det. Klær er foreldrenes ansvar!!

Men vi hadde sjekket hyller, bager, sekker, kasser først for å være sikre på at det ikke var der, før vi ringte.

At vi ringer om noe mangler, da altså yttertøy,ordentlige sko/støvler, blir opplyst på foreldremøte.

Når barna ikke har med gummistøvler på en regndag, så kan de jo ha plastposer utenpå sokkene, problem løst. (Alle våre barn skal ha plastposer i sekken, minst 2, til sånne dager)

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 09:55   #23
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storforlangende?

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Jeg får ikke støvler, dress, regntøy og annet skift opp i en Bergans barnehagesekk, nei.
Vått tøy à la sokker, gensere ol., transporteres daglig frem og tilbake, matbokser når de ikke hadde smøremåltider selvsagt. Alt mulig dill dall 4-åringen finner ut at hun må ha i sekken og vise venninnene, men alt utstyret får ikke plass i sekken.


Og rent praktisk, mener jeg at barnehagen bør ha låneklær til sånne tilfeller. Da mener jeg tilfeller der barnet ikke har utstyret det trenger.

Så fordi du bruker en liten sekk, betyr det at alle andre gjør det også, ergo kan støvlene umulig være i sekken, det er altså ikke noe poeng i å sjekke. Hmmm. Fornuftig.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:55   #24
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Storforlangende?

Selvfølgelig er det foreldrenes ansvar at alt utstyr er med.

Det var det da også denne gangen -regndressen hang pent på plass, matboksen var i kjøleskapet, rent ekstratøy i boksen, skjerf og pannebånd på hylla, og altså en forglemmelse med at gummistøvlene stakk opp av sekken og ikke stod opp-ned på plassen i grovgarderoben.

Poenget mitt er jo at de ansatte har etter min oppfatning forsømmer ansvaret sitt overfor 4-åringen med å ikke lete, og dermed må han svi for voksnes små feil. Det irriterer meg. En fireåring skal ikke gå i joggesko ute i timesvis i det regnet som var i Oslo i går.

Ettersom Andungen også visstnok skal ha sagt at støvlene var glemt (og han er ikke alltid helt etterrettelig) så skulle de i det minste ha ringt, slik at vi fikk kommet opp med støvler så snart det lot seg gjøre. De kjenner jo Andungen, og vet jo at han har nokså stor fantasi, og lett lar seg lede. Dette blir bare spekulasjoner, men dersom de ikke fant støvlene der de pleier å være og en voksen f. eks spurte (siden det var mandag) om de var glemt, vil Andungen nok svare ja.

Dere kan jo gjette hvem som våknet en time før han pleide i dag morges, snørrete og med vondt i magen.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:57   #25
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storforlangende?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Vel, uavhengig om de burde sjekket eller ikke, som faktisk er ganske irrelevant, så burde de hvertfall ikke sent ungen ut i plaskregn i joggesko! Ærlig talt, det er jo som å invitere til i det minste forkjølelse.

Enig med Sitron. Men hadde min datter sagt at vi hadde glemt støvlene, så hadde de ikke sjekket i sekken. Jeg synes egentlig ikke de trenger å gjøre det. Men har de ikke lånepar?!

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:01   #26
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Storforlangende?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Men har de ikke lånepar?!

Tydeligvis ikke. I hvertfall var de ikke på føttene til Andungen. Det er første gangen noe sånt har skjedd oss, så jeg vet ikke. (Og i løpet av det halvannet året han har gått der, har det vært 1 foreldremøte, og en halv foreldresamtale.)

Til gjengjeld hadde en av de andre barna på seg sydvesten til Andungen, minst 3 nr for liten, for han hadde ikke hette på regnjakka si. De har sikkert hatt en overmåte festlig påkledningsrunde der i går.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 17:42   #27
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Storforlangende?

I dag kom veslejenta og jeg litt sent til barnehagen, og måtte gå etter gruppa til en lekeplass i nærheten, da de hadde gått på tur.

Hun hadde på regntøy, men sydvesten lå i sekken. Hun hadde på seg en tynn Reimalue da vi ankom, da det var oppholdsvær en stund da. Sekken ble liggende i vogna da jeg gikk derifra, og jeg glemte å nevne at sydvesten lå øverst i sekken....med det resultat at jenta ble klissvåt i hodet sitt da det begynte å styrtregne litt senere.

Jeg skjønner nå at jeg må si veldig tydelig fra om sånne ting, og ikke regne med at de finner på å sjekke sekken......!

Min konklusjon er at man tydeligvis ikke kan regne med at de sjekker sekker for manglende utstyr og tøy...........

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 17:51   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storforlangende?

Jeg synes helt klart de burde sjekke sekken først, og sekundært ringt eller lånt. Å sende barna ut i joggesko i det iskalde regnet i går er helt uakseptabelt. Glemsomhet kan forekomme selv hos perfekte, travle foreldre, men det barnehagen har gjort synes jeg er en temmelig grov feilvurdering.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 22:30   #29
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Storforlangende?

At de sendte ungen ut i regnvær i joggesko har jeg ikke sansen for, men om de ikke trodde de hadde noe valg så kan jeg forstå det.

Om lle forledre skulle tenkt: De sjekker sikkert sekken for ting og tang" så ville mye av de ansatte sin tid fort blitt brukt til å finne fram tøy osv til ungene.
Greit nok at det var en engangshendelse, men slike engang kan fort blir til mange ganger om andre gjør jobben for en.

Ikke at det betyr at jeg aldri har glemt å sette på plass noe altså, for det har skjedd mange ganger.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 23:04   #30
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storforlangende?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Vel, uavhengig om de burde sjekket eller ikke, som faktisk er ganske irrelevant, så burde de hvertfall ikke sent ungen ut i plaskregn i joggesko! Ærlig talt, det er jo som å invitere til i det minste forkjølelse.

Dette er jeg enig i.

I vår barnehage har vi fått beskjed om at alt skiftetøy skal ligge i kassen til barnet, og at støvler/sko/cerroxer skal stå på barnets hylle på yttergangen, der barnets regntøy og dress også henger. Matboksen skal ut av sekken når vi kommer og puttes i egen kasse som settes på kjølerommet. De ansatte i barnehagen sjekker aldri sekken, og jeg forventer heller ikke at de gjør det så lenge vi har fått beskjed om hvordan de vil ha det.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 00:24   #31
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storforlangende?

Du er aldeles ikke storforlangende.

I alle de barnehager jeg har jobba, og det begynner å bli noen, har det vært praksis at om vi ikke finner støvler/sko - what ever - vi leter etter av hva barna trenger der det skal være, sjekker vi først naboplassen, så litt over og under krakker, vi sjekker sekken og andre tenkelige steder...

Finner jeg det ikke etter en leterunde, nei, så antar jeg det ikke er i barnehagen, men som sagt, jeg har da lett godt og grundig først. Sekken er omtrent det første stedet man bør lete.

En liten anekdote... Jeg lette meg skakk etter vintersko til en liten fyr på 1 1/2 år en vinterdag. Lette og lette, fant ikke noen sko, noe sted... Til slutt ser jeg vognposen til denne gutten og tenker "aha!" Jeg graver hendene inn i vognposen - og ja jeg finner noe... Jeg fester grepet om hva jeg finner - og trekker ut...

... en diger ananas.

He he... håper ikke pappaen hadde gledet seg til å spise ananasen til lunch og fant vinterskoa til guttungen sin.

Og nei - vi sendte ikke guttungen ut i snøen den dagen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no