Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som har vært i Vietnam i juli?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-17, 23:58   #1
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Noen som har vært i Vietnam i juli?

Vi har vært i Thailand flere år og har nå lyst til å utvide horisonten til Vietnam. Noen som har vært der i sommerferien, og vet sånn cirka hvordan været er da? Og hvor man bør reise med to tenåringer, som gjerne kombinerer opplevelser med bading? Alle tips mottas med stor takk

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 14:49   #2
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Noen som har vært i Vietnam i juli?

Dytter litt på denne, og utvider spørsmålet: Noen som har vært i Vietnam her, uavhengig av årstid? Hva anbefaler dere?

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 14:54   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært i Vietnam i juli?

Jeg reiste i Vietnam i litt over en måned, men det begynner jaggu å bli lenge siden. Det var vel i 2002.

Vi reiste hovedsakelig med tog. Startet i Ho Chi Minh og avsluttet i Hanoi, og stoppet en rekke ganger underveis, selvfølgelig.

Det jeg husker av været var at det var svært vekslende. Det både regnet og var "kaldt" noen av dagene. Mens andre dager igjen var det kjempevarmt, på grensen til uutholdelig (og jeg tåler varme godt).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 14:59   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vært i Vietnam i juli?

Jeg har vært i Vietnam. Samme år som Tjorven faktisk.
Vi var i 3 uker. Startet også i Ho Chi Minh city. Noe regnbyger på nattestid, ellers nesten på grensen til uutholdelig varmt. VELDIG tett luft i storbyen.
Besøkte Co Chi hulene utenfor Ho Chi Minh. Veldig mye historie å få med seg her.
Vi tok fly til Nha Trang hvor vi var i litt over en uke. Fantastisk strand og sjøliv. Vi tok dykkersertifikat her. Mye bedre klima ute ved kysten.
Anbefaler private strender om det lar seg gjøre. Man blir fullstendig tullete i hodet av disse selgerne og isbilene.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 15:01   #5
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Noen som har vært i Vietnam i juli?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg har vært i Vietnam. Samme år som Tjorven faktisk.
Vi var i 3 uker. Startet også i Ho Chi Minh city. Noe regnbyger på nattestid, ellers nesten på grensen til uutholdelig varmt. VELDIG tett luft i storbyen.
Besøkte Co Chi hulene utenfor Ho Chi Minh. Veldig mye historie å få med seg her.
Vi tok fly til Nha Trang hvor vi var i litt over en uke. Fantastisk strand og sjøliv. Vi tok dykkersertifikat her. Mye bedre klima ute ved kysten.
Anbefaler private strender om det lar seg gjøre. Man blir fullstendig tullete i hodet av disse selgerne og isbilene.

Herlig! Hvordan er snorkle/dykkemulighetene generelt i Nha Trang? Har to gutter her som virkelig har fått smaken på det!

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 15:48   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært i Vietnam i juli?

Nå er det altså 15 år siden jeg var der, men det var muligheter til å både dykke og snorkle i Nha Trang.

Jeg husker det som en partyby uten like, men det kan ha noe å gjøre med at jeg var 26 år.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 17:40   #7
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vært i Vietnam i juli?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nå er det altså 15 år siden jeg var der, men det var muligheter til å både dykke og snorkle i Nha Trang.

Jeg husker det som en partyby uten like, men det kan ha noe å gjøre med at jeg var 26 år.


Vi festet ikke så (veldig) mye da vi var der. Fikk nå med oss litt annet også. Snorkle og dykker mulighetene for 15 år siden var gode, jeg tipper det er minst like bra muligheter nå. Helt fantastisk å dykke i Sør-Kina havet!
Stranden er nydelig, og for 15 år siden fikk man kjøpe fersk tilbredt sjømat.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 19:03   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som har vært i Vietnam i juli?

Jeg har vært i Ho Chi Minh City og i nærheten av Nha Trang. Det jeg husker best er en superkul sightseeing i byen med veteranmotorsykler med sidevogn, markeder, fantastisk mat, floating restaurants med dykkere som hentet opp fisk og skalldyr. Vi må tilbake til Vietnam en gang, fikk sett alt for lite (fokus på strandliv den ferien).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no