Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Slipe tregulv

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-18, 15:41   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Slipe tregulv

Vi har tregulv i huset, og det trengs en alvorlig sliping for nå får ungene flis i beina titt og ofte.
Jeg ser for meg alt det både er tidkrevende og strevsomt å skulle gjøre selv, men hva koster det å få slikt gjort?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-18, 15:57   #2
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slipe tregulv

For 6 år siden betalte vi 25 000 for sliping og behandling av ca 60-70 kvadrat.
I år gjorde vi det samme selv på noen andre tregulv med x antall lag med lakk og for en jobb! Vi angret på at vi ikke satt det bort. Nå fikk vi dreisen etterhvert, men vi var på vei til å gi opp underveis der.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-18, 16:29   #3
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slipe tregulv

Det koster såpass ja... *svett* Da blir det ikke gjort på en stund enda. Ja, jeg ser for meg alt det er en megajobb, hvor det er lett å gjøre feil underveis å få et dårligere resultat enn ønskelig.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-18, 17:27   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slipe tregulv

Vi sjekket dette for noen år siden. Nærmere ti år siden,som tiden flyr. Da ville det kostet oss omtrent det samme å legge parkett selv som må få noen til å slipe og lakke. Så billig er det ikke.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-18, 17:59   #5
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slipe tregulv

Men det er absolutt mulig å gjennomføre selv, bare få tak i riktig utstyr og råd fra noen som kan det. Vi fikk en maskin som det var feil på og papir som ikke passet og ikke var grovt nok. Så vi surra noe helt sinnsykt i starten. Brukte hardvoksolje da vi var ferdige, brukte litt tid på å få dreisen på det og, men til slutt ble det veldig bra!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-18, 20:18   #6
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Slipe tregulv

Jeg sjekket dette i fjor sommer, da vi flyttet. Det varierer kanskje litt type gulv, men prisen vi fikk var330 + mva pr kvm ferdig lakkert med Ecowood og 650+ mva pr trappetrinn.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no