Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Æ

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-17, 14:25   #141
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Æ

Vi brukte "automagisk" og "plug and pray" om hverandre om plug and play på nittitallet.
Usikker på når FP dukket opp, men mistenker at det var litt senere.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 17:17   #142
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Vi har nå sluttet å handle på rema. Det fører til at jeg må kjøre litt ekstra eller handle på Coop obs. Men der er ikke noe problem. Ene barnehage jeg jobber i har også byttet fra rema i dag til annen leverandør.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 17:19   #143
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Lurer på om det sitter noen litt triste trøndere og angrer på markedsføringskostnaden sin nå?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 17:22   #144
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg melder meg (sikker av ren paranoia) ikke inn i kundefordelsprogrammer som registrerer hver tampong, øl og hvasom helst jeg kjøper. Unntaket her er Kitchen, knivene og kjøkkenutstyret mitt kan de få, liksom
Jeg har coopkort, men bruker det aldri, av samme årsak.
Æ blir derfor ikke lastet ned her, og jeg synes den er vanvittig opphypet av kjeden, det er jo bare et kundefordelsprogram på lik linje med en million andre.


Jeg har heller ikke lastet ned Æ, men vi handler mest på Kiwi da og på Obs.

Men jeg er også litt sånn - er *kremt*, relativt ofte innom Coop Extra for en Pepsi Max og en Sportlunsj (de har den flate) på morgenen på vei til jobb. Da drar jeg ALDRI coop-kortet. Skulle tatt seg ut at det dukket opp som gratisprodukt i coop-appen.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 17:24   #145
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg har heller ikke lastet ned Æ, men vi handler mest på Kiwi da og på Obs.

Men jeg er også litt sånn - er *kremt*, relativt ofte innom Coop Extra for en Pepsi Max og en Sportlunsj (de har den flate) på morgenen på vei til jobb. Da drar jeg ALDRI coop-kortet. Skulle tatt seg ut at det dukket opp som gratisprodukt i coop-appen.



For noen år siden stusset mannen min på at Tine sin iskaffe dukket opp som kupong. Ikke var det en nyhet, og heller ikke noe vi handlet. Veldig rart. (Jeg hadde jo ikke skjønt hvordan det der kupongsystemet fungerte!)

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 17:35   #146
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Lurer på om det sitter noen litt triste trøndere og angrer på markedsføringskostnaden sin nå?

Nei? Jeg tror Rema totalt sett vinner på dette, fordi folk er lettlurte når det gjelder sånt som dette.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 19:52   #147
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Æ

Jeg har ikke noe i mot appen i seg selv, tror ikke jeg kommer til å handle utifra 10 på topp akkurat. Men dersom utvalget krymper betraktelig er ikke Æ nok til å gjøre meg lojal. Grunnen til at jeg ofte handler på remabutikken her vi bor er jo kombinasjonen godt utvalg og ok priser. Hadde vi hatt Coop extra i nærheten er det godt mulig jeg hadde handlet der. Har ikke råd til å gå over til Mega og kiwibutikken her liker jeg ikke så godt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-17, 17:56   #148
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Men altså, kommer de til å skvise ut alle Coca Cola-produkter, eller bare Urge og de litt mer odde? Jeg kommer ikke til å handle et sted som tvinger meg til å velge Pepsi Max, altså.

Og hva med kolonial.no?

Jeg har allerede blokkert annonsen på Face.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-17, 17:57   #149
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

De skal visst fortsatt selge vanlig Cola og Cola Zero.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-17, 18:04   #150
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-17, 18:10   #151
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei? Jeg tror Rema totalt sett vinner på dette, fordi folk er lettlurte når det gjelder sånt som dette.

Det tror jeg og

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 14:55   #152
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei? Jeg tror Rema totalt sett vinner på dette, fordi folk er lettlurte når det gjelder sånt som dette.

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det tror jeg og

http://e24.no/privat/rema-1000/ny-ma...-1000/24011333

Ganske vakkert de gangene folk ikke er så lettlurte som man er redd for!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 16:15   #153
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

http://e24.no/privat/rema-1000/ny-ma...-1000/24011333

Ganske vakkert de gangene folk ikke er så lettlurte som man er redd for!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 16:23   #154
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

http://e24.no/privat/rema-1000/ny-ma...-1000/24011333

Ganske vakkert de gangene folk ikke er så lettlurte som man er redd for!

enig! Jeg tror jeg kan telle på 1 hånd antall ganger jeg har vært inne i en Rema1000 butikk etter
at de innførte bestevenn-prinsippet. Det til tross for at Rema1000 er min nærbutikk. De har b.la kuttet ut et lokalt produkt jeg handlet - og det var dråpen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 16:26   #155
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Æ

Har knapt vært på Rema1000 etter at Æ ble innført. Nå er det heller Coop Extra jeg går på.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 16:28   #156
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Jeg tror ikke folk er så innmari bevisste, men jeg tror de undervurderte folks tilknytning til 1) merkevarer de er vant med og 2) utvalg de er vant med. Endringene medførte at jeg opplever tilbudet som vesentlig dårligere, og butikkene som vesentlig mindre attraktive.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 16:29   #157
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror ikke folk er så innmari bevisste, men jeg tror de undervurderte folks tilknytning til 1) merkevarer de er vant med og 2) utvalg de er vant med. Endringene medførte at jeg opplever tilbudet som vesentlig dårligere, og butikkene som vesentlig mindre attraktive.

Og jeg tror folk registrerer misnøye med Rema 1000 i mediene, og derfor også knytter (ubevisst) misnøye til navnet, og da kanskje også ubevisst velger andre alternativ.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 16:52   #158
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Æ

I tillegg er lavpriskjedene aktivitetsdrevet, 100% EMV tilbudsaviser gir ikke samme salget som OMO, store sjokoladeplater, og bestselgende ferskvarer.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 17:21   #159
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Mens jeg dro helt bevisst til Rema for å kjøpe kun cola zero, som de førte men hadde helt katastrofale marginer på, siden de ikke var bæstevænna.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 19:37   #160
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror ikke folk er så innmari bevisste, men jeg tror de undervurderte folks tilknytning til 1) merkevarer de er vant med og 2) utvalg de er vant med. Endringene medførte at jeg opplever tilbudet som vesentlig dårligere, og butikkene som vesentlig mindre attraktive.

Merkevarene var i stor grad byttet ut eller utkonkurrert på pris før æppen kom. Jeg hadde allerede droppet rema pga da æppen ble lansert. Enig i at folk nok handler mer etter vane enn bevissthet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no