Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-17, 22:41   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Vi har en del fri før skolestart, og mannen er borte, så jeg tenkte at jeg og ungene kunne ta oss en liten tur.

Har dere forslag til hva vi kan finne på, sånn noenlunde innenfor følgende kriterier:
- Ikke mange timers reisevei fra Oslo
- Ikke så veldig dyrt (tampen av ferien, gitt)
- Ok komfortnivå
- Artig for et barnehagebarn og et småskolebarn, og overlevelig for mammaen.
- 1-2 overnattinger

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-17, 22:42   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Jeg elsker Gøteborg og ville dratt dit. Bodd på Gothia Towers om man finner en grei pris, gått på Liseberg om dere liker tivoli, kjørt trikk, kjørt Paddan, ruslet i byen, gått på Universeum.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)

Sist redigert av apan : 08-08-17 kl 22:57.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-17, 22:46   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

DFDS til København?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-17, 22:50   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Enig med apan Gøteborg er supert!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-17, 22:51   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Gøteborg? Dyreparken i Kristiansand?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-17, 22:56   #6
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Enig i Gøteborg! Ellers er det stas å være ved sjøen synes jeg. Fiske krabber, plukke skjell, bade litt..

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-17, 23:52   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Gøteborg, funker det uten Tivoli også? Med aldersforskjellen på mine to er det best å være to voksne i fornøyelsesparker. Det må være nok action og aktivitet til at ungene ikke går løs på hverandre av ren kjedsomhet. (Neida, de gjør ikke det. Bare innimellom, ihvertfall. )

Sjøen, ja, det høres herlig ut, men hvor?

DFDS, tar man da båten fram og tilbake? Hvor lang tid tar det? Eller kan man hoppe av og ta et døgn i København?

Takk for fine svar, forresten!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-17, 23:59   #8
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Gøteborg funker uten Liseberg også. Universeum, tur med paddan og rusletur i byen. Ellers tror jeg fint barnehagebarn og småskolebarn kan ha det fint sammen på Liseberg også.
Hvis du liker båt, er det helt fint å ta Dfds med en overnatting i København -de har pakkepriser på det. Da kan du f.eks ta en dag i zoo.
Bading: det går an å ta en overnatting på Tanum strand, f.eks. Eller Langesund.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-17, 00:38   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Det hotellet som ligger på odden i Strømstad er veldig fint om sommeren.
Basseng har de også.
Båttur til Koster, fine småbyer nedover kysten. Alt er mye rimeligere i Sverige.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-17, 09:48   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Man kan fint være i Gøteborg uten tivoli, men hvor gamle er dine igjen da? Jeg kan ikke tro at ikke det går an å være der sammen. Man må bare vente litt på hverandre. Vi har nettopp vært der med barn på 2,7 og 12. Riktignok 2 voksne da ,men. Man må bare vente litt på hverandre. Tipper det mye de liker begge to.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-17, 09:54   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Hvis du bare er en voksen, så tenker jeg DFDS er et godt forslag. Og så kan man rusle rundt i København og spise is og røde pølser de timene man har til rådighet. Det er en veldig barnevennlig båt, og akkurat nå virker det som man kan få veldig billige billetter.

Eventuelt tar man en natt i København. DFDS har greie hotellpakker også.

Vi gjorde det noen ganger da barna var mindre, men det begynner å bli en del år siden nå.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-08-17, 10:57   #12
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Jeg fikk en del fine tips i denne tråden, og vil foreslå at dere prøver Finsehytta, som vi ikke fikk prøvd.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-17, 11:17   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvis du bare er en voksen, så tenker jeg DFDS er et godt forslag. Og så kan man rusle rundt i København og spise is og røde pølser de timene man har til rådighet. Det er en veldig barnevennlig båt, og akkurat nå virker det som man kan få veldig billige billetter.

Eventuelt tar man en natt i København. DFDS har greie hotellpakker også.

Vi gjorde det noen ganger da barna var mindre, men det begynner å bli en del år siden nå.

Jeg tenkte også på denne turen. De selger en del restplasser nå, da kna du komme unna med ca 1000,- for turen, kanskje rimeligere. Mat kommer i tillegg.

De har lekeområder om bord og er veldig tilpasset små barn.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-17, 11:20   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Takk! Finsehytta ser veldig bra ut, og siden prisene er med fullpensjon, så er de ikke uoverkommelige heller. Ser ut til at vi må velge mellom friluft og storby!

Langedrag, har noen vært der? Er det et sted å tilbringe et par dager, eller holder det med dagsbesøk?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-17, 11:37   #15
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Langedrag har jeg vært på en helg, hvis dere liker å gå tur, absolutt. Synes DFDS er veldig fint med barn i den alderen. Barneaktivitetene begynner før båtavgang, faktisk, og går slag i slag. Vi pleide å avslutte med skattejakt og premieutdeling, og så gikk vi på lugaren etterpå. Hvis du velger det, er det kjekt å vite at bussen til Zoo i København er på andre siden av gata for terminalen (vanlig rutebuss). Husker ikke nr., men det vet de nok i DFDS. i Kbh går to barn under 12 år gratis på en voksenbillett på bussen.

Ellers tror jeg dere ville likt Foldvik Familiepark i Stavern kjempegodt. Det er masse dyr og ulike aktiviteter, og ikkeno merchandise og kjøpepress. Mulig å kjøpe mat, men de fleste har med niste, pølser å grille osv. Det er gassgriller der for gratis bruk, eller man kan leie en kullgrill og ta med hvorsomhelst i parken.

Gode muligheter for camping i nærheten, masse små, koselige og rimelige campingplasser. Sikkert muligheter for airbnb osv, også.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 21:43   #16
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 422
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Oh! Rekker man faktisk Zoo med de timene man har til rådighet i København med DFDS?

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 22:00   #17
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

DFDS Seaways var et veldig godt forslag. Dessverre var de fulle de dagene vi kunne reise. Til gjengjeld fikk vi et veldig fint opphold i Kristiansand. Dyreparken og overnatting i Abra Havn!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 23:00   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Så bra dere fikk en fin helg!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 23:17   #19
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Opprinnelig lagt inn av Sweetie, her.

Oh! Rekker man faktisk Zoo med de timene man har til rådighet i København med DFDS?

Ja, vi gjorde det en gang. Blir jo ikke like lenge som ihvertfall vi ville vært i zoo, men helt fint. Tilbake valgte vi å ta taxi, da.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 23:20   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til hva slags mini-getaway jeg kan ta med ungene på?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

DFDS Seaways var et veldig godt forslag. Dessverre var de fulle de dagene vi kunne reise. Til gjengjeld fikk vi et veldig fint opphold i Kristiansand. Dyreparken og overnatting i Abra Havn!

Godt valg! Abra Havn er jo helt topp.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no