Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Hvordan uttaler du navnet Tussi?
Med tonem 1 (som pussy) 209 84,27%
Med tonem 2 (som pussig) 30 12,10%
Jeg har en dialekt eller aksent som ikke opererer med tonemforskjeller 2 0,81%
Skjønte ikke spørsmålet 7 2,82%
Deltakere: 248. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-11, 12:50   #101
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Fra Hedmark og sier pussy,Tussi.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:05   #102
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Samme her, jeg er litt overrasket? Jeg sier det som i "pussig" eller "Nina" og har aldri hørt noe annet fra andre heller. Er fra Stavanger.

Er ikke både du og Hyachinth fra Stavangertraktene? Og uttaler ikke stavangerfolk alle de ordene litt anderledes?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har også hørt Elin uttalt med trykk på andre stavelse, men da bare når det har vært andre navn i et dobbeltnavn. Navnet August kan uttales på "alle" måter - tonem 1 (som Petter), tonem 2 (som Håkon) eller med trykk på andre stavelse (som André) - og alle tre oppfattes som relativt "alminnelige", tror jeg.

Har ikke Håkon og Petter samme tonem? August sier jeg for øvrig som André, både navnet og måneden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:11   #103
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Har ikke Håkon og Petter samme tonem?

Redigert versjon: Enkelte inntrøndere, f.eks., sier Håkon med tonem 1 - som "låten". Den vanligste østlandsuttalen er Håkon med tonem 2 og Petter med tonem 1.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 26-05-11 kl 14:01.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:26   #104
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jo, for oss, men enkelte inntrøndere f.eks., sier Håkon med tonem 1 - som "låten".

Ah. I see. Kanskje det er forklaringen på Tussi/pussi/nina fra Stavanger også?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:40   #105
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.522
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Nå har jeg tenkt, og jeg sier tussi med i tilslutt, kommer fra Nord Norge

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:44   #106
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nå har jeg tenkt, og jeg sier tussi med i tilslutt, kommer fra Nord Norge

Aha, men alle sier det med i til slutt - det er "ordmelodien" som varierer.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:45   #107
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.522
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Aha, men alle sier det med i til slutt - det er "ordmelodien" som varierer.

Jeg sier det som pussig, men selvsagt uten g tilslutt

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:49   #108
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.150
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Har ikke Håkon og Petter samme tonem?

Jeg sier Håkon med tonem 2, som som pussig/gresse, men Petter med samme tonem som pussy/gresset. Men når jeg tenker meg om, så tror jeg jeg har hørt folk, blant annet bestemoren min (fra Nordland) si Håkon med tonem 1. Så det var antagelig ikke et godt eksempel.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:57   #109
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Har ikke Håkon og Petter samme tonem?

Nå går jeg meg vill i mitt eget landskap her, ser jeg - Håkon og Petter vil kanskje ha samme tonem for en inntrønder, men sjelden for oss østlendinger. For meg har Håkon tonem 2 og Petter tonem 1. :rabla:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 14:00   #110
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Jeg uttaler både Håkon og Petter med tonem 1. :trønder:

Jeg sier også Tussi med tonem 1, selv om jeg alltid har tenkt at det var et bevisst navnevalg basert på "tussig".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 14:02   #111
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg uttaler både Håkon og Petter med tonem 1. :trønder:

Jeg sier også Tussi med tonem 1, selv om jeg alltid har tenkt at det var et bevisst navnevalg basert på "tussig".

Men det er det jo ifølge ordboka ingenting som heter?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 14:03   #112
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Tussig? Nei, ifølge ordboka, nei. Men det er et vanlig ord i mine trakter, i alle fall.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 14:09   #113
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Enkelte trøndere (og særlig når de skal parodiere urtrønderdialekter) har jeg hørt kalle meg Elin med tonem 2.

Jeg blander veldig tonemene i navnene Elin og Eva. Jeg bruker tonemene om hverandre, noe jeg tror er vanlig å gjøre i Trøndelag når det gjelder disse navnene. Jeg vet at stesøsteren min egentlig skulle hete Eva, men at foreldrene ombestemte seg da de hørte at de fleste bruke tonem 1. Så det ble et "tonemunisont" navn i stedet.

Anders har definitivt alltid tonem 1 og tydelig d-lyd.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 14:39   #114
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Hm, kanskje jeg ikke uttaler Håkon og Petter likt, allikevel? Nå forvirrer jeg meg selv, fullstendig. Nei, jeg gjør ikke det. Håkon: bønner, Petter: bønder. Right?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 26-05-11 kl 14:46.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 14:42   #115
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.876
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Nettopp, Tallulah. Fort gjort å bli tonemforvirret.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 14:52   #116
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hvis noen er fra hedmarkstraktene, kan de gjerne spesifisere det i svaret sitt.

Er ikke fra, men bor. Tonem 1 og det tror jeg alle rundt meg gjør også

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 16:07   #117
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg sier Håkon med tonem 2, som som pussig/gresse, men Petter med samme tonem som pussy/gresset. Men når jeg tenker meg om, så tror jeg jeg har hørt folk, blant annet bestemoren min (fra Nordland) si Håkon med tonem 1. Så det var antagelig ikke et godt eksempel.

Her i Stavanger sier man Håkon med tonem 1.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 16:16   #118
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.815
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Tonem 1, såklart og har aldri hørt det annerledes. Utflyttet Bergenser og innflyttet Trønder.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 16:19   #119
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.815
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Kan jeg få tonemeksemplene i:
Bønner
Bønder

Takk. :det jeg husker fra fonetikk forkurset:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 16:48   #120
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Tonem 2. Selvfølgelig!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no