Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Skifter dere dekk og vasker bilen selv?
Selvfølgelig gjør vi alt selv! 46 42,59%
Nei, vi kjøper (selvsagt) alle tjenestene 28 25,93%
Vi vasker bilen, men setter bort å skifte dekk 14 12,96%
Vi skifter dekk selv, men kjøper vasketjenester 20 18,52%
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-14, 13:17   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Mannen skifter dekk. Vask utvendig og innvendig setter jeg bort. Bilen min som er nyest, og som vi eier, får ganske god kjøpt pleie.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 13:32   #22
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Skifte hjul er ikke kompatibelt med min rygg/bekken. Jeg har byttet hjulskifte med hjelp til selvangivelsen med eksmannen.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 13:33   #23
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Mannen skifter dekk, jeg kan ikke å skifte dekk.

Vasking gjør vi selv (helst mannen). Da vi bodde midt i byen og ikke hadde egen gårdsplass leverte vi bilen til innvendig og utvendig vask. Bruker aldri maskin, sliter ikke det ganske mye på lakken?

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 13:40   #24
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Eg vaskar bilen i vaskehall. Mannen vaskar den manuelt. Det betyr i praksis at den per år blir vaska tre gonger i vaskehall og ein gong med svamp og vatn. Maksimalt. Inni blir den vaska med våtserviett i ferjekø og sånt.

Mannen skiftar dekk på bilen. Eg har lært å skifte dekk, men ikkje gjort det sidan me kjøpte ny bil for seks år sidan. Det er litt sløvt, for eg vil gjerne vere ei sånn dame som skiftar dekk!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 13:46   #25
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Nå har jeg ikke bil, men da jeg hadde gjorde jeg slike ting selv, ja.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 13:47   #26
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Jeg kan ikke å skifte dekk, men hadde sikkert funnet ut av det ved behov. Jeg bruker ikke kjøre bilen heller. Vasking er praktisk vanskelig slik vi bor. Ikke tilgang på vann med mindre vi bærer det bøttevis et godt stykke. Ikke at vi hadde giddet uansett, egentlig.

Betaler oss ut av både bilvask (inn- og utvendig) og dekkskifte.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 13:52   #27
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Jeg gidder ikke å gjøre noe med bilen selv som jeg kan få andre til å gjøre og betaler derfor for alt. Men jeg er selvsagt i stand til å gjøre det selv hvis jeg må.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 13:59   #28
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Mannen vil gjøre alt selv.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 14:01   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Vi har ikke plass til å oppbevare bildekkene, så de bor på dekkhotell, og blir skiftet for oss to ganger i året.

Bilene blir vasket i vaskehall, stort sett av maskiner, men innimellom manuelt av en av oss. Et par ganger i året betaler vi for innvendig og utvendig vask av handikapbilen.

:lat:

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 14:14   #30
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Vi har en bil som ikke egner seg til å skifte dekk på selv, den setter vi inn. Den andre skifter vi på selv.
Vi vasker bilene selv når vi har tid og været er ok. Innimellom setter vi den inn og får den vasket. Litt hipp som happ altså.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 14:32   #31
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Jeg kan å skifte dekk, og klarer å vaske bilen. Men jeg gidder ikke, og betaler derfor (gladelig) for tjenesten. Bortsett fra de gangene jeg plutselig får et lyst-til-å-være-økonomisk-innfall. Da gjør jeg det selv.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 14:32   #32
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Jeg sluttet å skifte dekk og mekke bil selv da vi fikk økonomi som tillot at jeg kunne la Statoil eller andre kyndige gjøre det. Deilig å slippe, jeg synes alt med bil er noe herk, men er såpass nevenyttig anlagt at jeg gjorde det da jeg måtte(Noen blir møkkete på hendene mens andre blir professorer som 35-åringer. Nevner ikke navn).
Nå har jeg heldigvis manipulert Storebror til å vaske bilene våre, av og til tar jeg dem i sånn maskin.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 14:39   #33
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Jeg kan å skifte dekk, og klarer å vaske bilen. Men jeg gidder ikke, og betaler derfor (gladelig) for tjenesten. Bortsett fra de gangene jeg plutselig får et lyst-til-å-være-økonomisk-innfall. Da gjør jeg det selv.

Samme her.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 14:41   #34
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Mannen tar seg av det hele. Hvis han ville ha kjøpt seg ut av det hadde det vært helt fint for meg. Jeg pleide å kjøpe dekkskiftetjenester da jeg var single. Jeg kan skifte dekk om det kniper, men er glad for å slippe, enten det nå er mannen eller verkstedet som tar jobben.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 15:08   #35
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Jeg kan begge deler, men syns ikke det er verdt pengene jeg sparer å gjøre det selv. Det vil si: jeg vasker gjerne bilen når det er sommer og varmt og jeg likevel har lyst til å være ute. Er det kaldt går den rett på bilvaskeri.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 15:46   #36
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Mannen skifter dekk, jeg vasker biler. Evt.betaler vi en av de store gutta om de trenger penger.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 15:58   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.392
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Er alene og gjør ikke slike ting selv.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 15:58   #38
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Jeg kan skifte dekk, og jeg kan vaske bil. Men jeg vil ikke gjøre det. Skal jeg vaske bilen, så er det rett inn i maskinen med den. Innvendig betaler jeg folk for å vaske den. Bortsett fra når vi er på ferie hos pappa, da støvsuger og vasker jeg bilen som avkobling. Skifte dekk - det gjør mannen, og hvis han ikke vil gjøre det, så kjører jeg bilen til et verksted og får dem til å gjøre det. Jeg har absolutt null komma null interesse for bil. Den eneste grunnen til at jeg kan skifte dekk - og har øvd på det i praksis, det er fordi jeg vet at jeg kan havne i en situasjon der jeg blir nødt til å gjøre det selv.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 17:00   #39
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Skiftet dekk selv på den forrige bilen, denne er det for tung på til at jeg gidder. Min bror hjelper meg. Å vaske den selv utvendig gidder jeg i alle fall ikke så der kjøres den til nærmeste bensinstasjon med bilvask. Innser at jeg kanskje burde fått den vasket oftere enn hva jeg gjør. Innvendig tar jeg meg av selv.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 17:24   #40
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Det kommer litt an på, noen ganger kjøper vi tjenester og andre ganger gjør vi det selv. Det kommer an på hva vi har tid til eller lyst til.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no