Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva tørketromler du IKKE?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-20, 14:57   #1
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hva tørketromler du IKKE?

Kanskje det viser seg at jeg lar være å tørketromle noe jeg kunne?

Jeg tørketromler ikke:

- ull (vi bruker mye ull-undertøy, har barn i barnehagen og bruker det også mye selv)

- t-skjorter (er redd de krymper og blir krøllete)

- bluser og skjorter

Det jeg tørketromler alltid er: håndkler, sengetøy, truser, sokker, hettegenser, joggebukser.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 14:59   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Ull, treningstøy, jobbtøy/pentøy, coated jeans, klær med mye trykk. Ække så mye igjen utenom undertøy og sengetøy, gitt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 15:01   #3
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Jeg tromler ikke mitt sengetøy, hater mykt sengetøy som klistrer seg til kroppen.
Mine klær, inkludert truser og sokker blir ikke tromlet.
De andre sine truser og sokker blir tromlet, men ikke resten av klærne. Jeg synes tromling sliter altfor mye på klærne.

Håndklær og mannens arbeidstøy blir tromlet.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 15:03   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.373
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Vi tromler ikke andre klær enn undertøy og sokker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 15:03   #5
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Tromler bare sengetøy og håndklær.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 15:07   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Bukser, t-skjorter, gensere, skjorter og bluser. Alt dette går 10 min i trommel og henges deretter opp. Mulig det er noe galt med vår trommel, men de gangene vi har tromlet ved uhell, har bukser krympet 10 cm i lengden og t-skjorter en hel størrelse. Det hender jeg krymper for store klær med vilje.

Vi tromler heller ikke syntetisk treningstøy.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 15:08   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.345
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Tromler kun sengetøy og håndklær.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 15:09   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Tromler kun håndklær, undertøy, sokker, sengetøy og Reimatec vinterdress/jakke til Minsten.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 15:10   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

- Ulltøy
- Bukser med stretch
- Skjorter/bluser
- Syntetiske materialer, i.e. alt av gymtøy/sportstøy
- Yttertøy, med unntak av dun, som MÅ tromles.
- BH-er

Det er sikkert noe diverse også som ikke passer i disse kategoriene.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 15:11   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Tromler ingenting. Har aldri hatt eller følt behov for tørketrommel.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 15:12   #11
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Tromler alt utenom ull i ca 15 minutter før det henges opp. Funker supert! Tromler bare håndklær, kluter, sokker og guttas undertøy helt tørt. Sengetøy tromler jeg 30 minutter før jeg henger det opp.


Sist redigert av liefje : 02-03-20 kl 15:19.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 15:13   #12
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Ull, dongeribukser (men tromler ungenes), bluser og skjorter som vaskes på 30. Vi er latsekker med tre barn og lite tid i hverdagen, så vi tromler det meste av tøyet som vaskes på 40, samt sengetøy, håndklær og undertøy som vaskes på 60 eller kokvask sånn ettersom.

Vi har ellers stort vaskerom, så bluser og kjoler tørkes på henger fra tak eller tørkestativ, ullltøy på stativ, hjemmestrikk flatt på golv eller stativ. Vi burde nok henge opp enda mer av tøyet, både for miljøets del og for tøyet, men det blir visst med tanken...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 15:16   #13
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Jeg tromler stort sett ikke "vanlige" klær. Både fordi jeg tenker at det sliter på det og fordi jeg vil begrense tørketromlingen.

Jeg tromler treningstøy (fordi det blir så mye av det), jentenes hettegensere (fordi da er de så myke som de vil ha dem, så får de heller bli slitt, sengetøy (om vinteren, om sommeren tørker det ute), håndklær (hele året), undertøy og sokker.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 15:16   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Jeg tromler stort sett håndklær, sengetøy, filler og kluter, truser og sokker, i tillegg til sånt som bør tromles iht vaskeanvisning for å beholde bestemte egenskaper, som gore-tex, dun, myk velour og noen lodne gensere som må "blåses opp" for ikke å bli bare lurvete og kjedelige.

Alt annet av klær henges opp. Gensere (inkl hettegensere), t-skjorter, bukser, topper, kjoler, skjorter, treningstøy, ull ...

For å si det enkelt tromler jeg det jeg vasker på 60 grader eller varmere, og henger opp det som vaskes på 40 grader eller kaldere (altså med unntak av dun, gore-tex etc som beskrevet over)

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 15:28   #15
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Tromler ikke bukser, penskjorter og ull.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 15:39   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Vi har ikke trommel, og savner det ikke i det hele tatt. Vi tørker alt på tørkestativ på bad med varmekabler, det går så fort atte.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 15:47   #17
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Bunaden.
Ullgensere jeg VET at ikke tåler det.
Dressjakker

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 15:57   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Bunaden.
Ullgensere jeg VET at ikke tåler det.
Dressjakker

Men dressbuksa tar du?

Bunaden ja. Den verken vasker eller renser jeg. :sjuske:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 16:05   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Ubehandlet ull er jo til en viss grad selvrensende, slik at så lenge man ikke direkte søler på den så trenger den bare å luftes.

Bunaden i tørketrommelen. For en tanke.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 16:14   #20
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva tørketromler du IKKE?

Tromler ikke pentøy (kjoler, bukser, jakker, bluser osv, dvs. slikt jeg bruker på jobb), fin ull, mannens og mine jeans samt noe annet. Ellers går det aller meste i trommelen, inkludert ulltøy. Opplever ikke at ulltøyet krymper.

Om sommeren henger jeg opp mye ute når det er vær til det, så da tromler vi mindre. Men jeg orker ikke å ha tørkestativ på stua til enhver tid på vintere (har ikke et finksjonelt vaskerom), så da blir det trommel.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ubehandlet ull er jo til en viss grad selvrensende, slik at så lenge man ikke direkte søler på den så trenger den bare å luftes.

Det gjelder virkelig ikke for ullundertøy som jeg bruker til trening. Effektiv måte å holde forbipasserende på avstand på, da, om jeg bruker det flere ganger med bare lufting imellom.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no