Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Fjerning av pigmentflekk i ansiktet

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-13, 22:30   #1
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Fjerning av pigmentflekk i ansiktet

Hei

Er det noen som har fjernet pigmentflekk - og kan dele erfaringer?

Penelope er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 23:15   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.248
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fjerning av pigmentflekk i ansiktet

Det finnes en type lysbehandling man kan få hos hudlegen for å fjerne føflekker, kanskje det kan brukes på pigmentflekker også?

Da smører man på en salve, venter noen timer, får lys på i noen minutter. Ny runde etter 10 dager. Det blir omtrent som et brannsår, så litt smertestillende hjelper.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 00:21   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Fjerning av pigmentflekk i ansiktet

Vet du hva det heter, Meisje? Og er det noen steder du kan anbefale? Jeg har en slik en jeg vil bli kvitt.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 08:55   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.248
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fjerning av pigmentflekk i ansiktet

Det heter fotodynamisk behandling. Jeg har gjort det hos hudlegen min.

Hun arbeider hos Bekkestua spesialistene. Veldig dyktig og effektiv, ikke noe omsorg, så det tar kort tid.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 08:58   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjerning av pigmentflekk i ansiktet

Jeg har vært på www.hudklinikken.no, hudlege Ylva Ohlsson. Hun fryser bort pigmentene med frysespray. Det er litt ubehagelig ved påføring, etter ca 15 min føles huden sterkt svidd. Så blir det skorpe og når den er av, er flekken borte. Jeg har gjort det to ganger med godt resultat. Ca 900,- pr gang. Jeg kunne sikkert på gjort andre ting på samme time, som en føflekk sjekk.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 10:37   #6
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Fjerning av pigmentflekk i ansiktet

Noen som har prøvd laser?

Penelope er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 23:13   #7
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Fjerning av pigmentflekk i ansiktet

Hei

Har nå fjernet det jeg trodde var en pigmentflekk. I følge hudlegen var det en seborreisk keratose (ikke leverflekk). Den ble fjernet ved bortskraping + frysing.

Jeg lurer nå på om er det lurt eller ikke lurt å bruke plaster om natta? Såret sitter i ansiktet og er fortsatt fuktig. Og er det best å bruke plaster eller ikke hvis jeg bare skal være hjemme? Fikk plaster til bruk den første tiden, men tenker at dette kanskje er viktigst hvis jeg er borte blant andre.
Vet ikke om dette har betydning for hvor raskt såret gror (luft kontra plaster - samt behov for beskyttelse av et væskende sår)?

Penelope er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no