Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #5

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-20, 08:19   #61
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Å vente på at nokon skal ta kontakt.

Nokon da, kvifor tar du ikkje kontakt med Hjertensfryd?

annemede er ikke aktiv  
Gammel 23-01-20, 08:23   #62
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Mangel av gnist. Jeg har energi, jeg har tid, jeg kan gjøre så mangt, men jeg mangler totalt gnist.

Dette! Der er jeg også. Akkurat nå brenner jeg ikke for noen ting. Alt er rett og slett litt kjedelig.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 23-01-20, 12:56   #63
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Nokon da, kvifor tar du ikkje kontakt med Hjertensfryd?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv  
Gammel 24-01-20, 07:46   #64
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Nokon da, kvifor tar du ikkje kontakt med Hjertensfryd?



Det blir så ufattelig huskaldt i dette været! Opp og ned, over og under null, jeg flytter snart sofaen inntil peisen. Brrr..

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 24-01-20, 07:55   #65
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jentungen må bruke minst 1 time hver dag på å pendle til skolen neste år.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 24-01-20, 07:56   #66
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Bil.

Plutselig kom det en lyd som ikke skulle være der.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 24-01-20, 09:36   #67
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Folk som roper i telefonen. Spesielt folk som er kontornaboer som snakker med utestemme i telefonen hele tida.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 24-01-20, 09:42   #68
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.917
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Folk som roper i telefonen. Spesielt folk som er kontornaboer som snakker med utestemme i telefonen hele tida.

Jeg skjønner akkurat hva du snakker om. Heldigvis er det ingen slike her ... nå. Min sånn kollega la igjen telefonen med lyd på sånn for sikkerhets skyld når hen ikke var på pulten sin. Og ble oppringt ofte, med lyd som økte i styrke jo lenger det ringte. Jeg tilta nesten.

Strå er aktiv nå  
Gammel 24-01-20, 09:47   #69
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.113
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Da går jeg bort og skrur av lyden, hvis noen gjør sånt. Og sier, når de kommer tilbake at "hei, du glemte visst mobilen her du, med lyden på. Den er av nå. "

Har aldri opplevd annet enn at folk sier unnskyld og takk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 24-01-20, 10:41   #70
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.917
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Da går jeg bort og skrur av lyden, hvis noen gjør sånt. Og sier, når de kommer tilbake at "hei, du glemte visst mobilen her du, med lyden på. Den er av nå. "

Har aldri opplevd annet enn at folk sier unnskyld og takk.

Joda, jeg skrudde av lyden og sa noe slikt som du skisserer hver gang vedkommende kom tilbake. Flere ganger, det skjedde ganske ofte. Vedkommende svarte ikke med beklager og takk for å si det sånn.

Strå er aktiv nå  
Gammel 24-01-20, 12:40   #71
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Får feilutbetaling fra kommunen hver måned, men å få det stoppet er ikke bare bare. Ingen som vet hvem jeg skal prate med.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 24-01-20, 12:53   #72
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.345
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jentungen må bruke minst 1 time hver dag på å pendle til skolen neste år.

Hvorfor det?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 24-01-20, 13:24   #73
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvorfor det?

Barneskolen skal rives så halve 6.klasse trinnet og hele 7.klasse trinnet må da over til en nedlagt skole 2 mil unna.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 27-01-20, 07:48   #74
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg skulle egentlig jobbe, men må være hjemme med sykt barn. Har sendt sms til styrer, men ikke fått noe svar tilbake, og nå lurer jeg på om det var i dag hun skulle reise bort. Serveren til kommunen er nede så jeg kommer ikke inn på hjemmesiden så jeg klarer ikke å finne noen andre nummer å kontakte heller. Typisk det da! Får vel bare vente og se om de ringer og etterlyser meg.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 27-01-20, 08:25   #75
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Er det ikke vanlig prosedyre å ringe ved sykdom? Her godtas ikke SMS eller e-post, det må ringes. (Som en med telefonskrekk som meg selvsagt ikke gjør. ). God bedring til barnet!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 27-01-20, 08:27   #76
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Er det ikke vanlig prosedyre å ringe ved sykdom? Her godtas ikke SMS eller e-post, det må ringes. (Som en med telefonskrekk som meg selvsagt ikke gjør. ). God bedring til barnet!

Det varierer, vi får kun lov til å ringe, verken sms eller epost er et alternativ. Andre plasser jeg har jobbet har sms vært greit.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 27-01-20, 08:43   #77
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Er det ikke vanlig prosedyre å ringe ved sykdom? Her godtas ikke SMS eller e-post, det må ringes. (Som en med telefonskrekk som meg selvsagt ikke gjør. ). God bedring til barnet!

Det går mest i sms her. Har sendt sms før og meldt fra om fravær, og det har tydeligvis vært greit. Har ikke hørt noe så regner med at meldingen ble lest. Det kan jo være mange grunner til at jeg ikke har fått svar på smsen.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 27-01-20, 08:47   #78
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Er det ikke vanlig prosedyre å ringe ved sykdom? Her godtas ikke SMS eller e-post, det må ringes. (Som en med telefonskrekk som meg selvsagt ikke gjør. ). God bedring til barnet!

Jeg har også telefonskrekk. Det har blitt litt bedre med årene, og henger mye sammen med hvordan jeg har det. Og så er den visst veldig selektiv også for noen samtaler er det null problem å ta.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 27-01-20, 08:50   #79
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Her er regelen fordi det er lettere å høre en telefon eller SMS, så selv jeg respekterer det når det er på morgenkvisten. Opplevde det når jeg selv hadde ansvar for fraværet på avdelingen, det ble stressende å sjekke alle skriftlige kanaler.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 27-01-20, 09:02   #80
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Her er regelen fordi det er lettere å høre en telefon eller SMS, så selv jeg respekterer det når det er på morgenkvisten. Opplevde det når jeg selv hadde ansvar for fraværet på avdelingen, det ble stressende å sjekke alle skriftlige kanaler.

Vi har egen vikaransvarlig som vi melder fravær til og et tidsrom vi skal melde fravær, så tlf blir hørt. Det kan innimellom være litt stressende og ringe og bare få opptatt, men vi får uansett ikke lov til å bruke skriftlige kanaler så det er bare å fortsette å prøve.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no