Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Fritere dagen i forveien?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-16, 15:48   #1
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Fritere dagen i forveien?

Jeg tenkte å ha fritert purre som en del av suppegarnityret på nyttårsaften. Kan jeg gjøre det dagen i forveien? Og hvordan oppbevarer jeg det i så fall på best mulig måte?

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 16:17   #2
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.907
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fritere dagen i forveien?

Luftig. Jeg ville først ha rent av fettet og så lagt det i en melsikt e.l. oppå kjøleskapet e.l. Pakker du det inn er det en viss fare for at litt restfuktighet eller restvarme gjør at det blir mykt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 17:33   #3
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fritere dagen i forveien?

Det var smart! Lurer på om jeg prøver det. Om det ikke funker så blir det suppe uten akkurat dét garnityret.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-17, 22:36   #4
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fritere dagen i forveien?

Hadde glemt denne tråden! Jeg prøvde å fritere dagen før og det gikk bra. Purreløken mistet litt sprøhet, men ikke så mye at det gjorde noe. Så da vet vi det.

(Fritert purre var forresten ekstremt godt. Bedre enn pottis. Vi holdt på å spise opp alt rett etter friteringen. )

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-17, 22:47   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fritere dagen i forveien?

Hvordan gjør du det? Oppskrift?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-17, 19:18   #6
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.907
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fritere dagen i forveien?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Hadde glemt denne tråden! Jeg prøvde å fritere dagen før og det gikk bra. Purreløken mistet litt sprøhet, men ikke så mye at det gjorde noe. Så da vet vi det.

(Fritert purre var forresten ekstremt godt. Bedre enn pottis. Vi holdt på å spise opp alt rett etter friteringen. )

Ja ikke sant? Jeg har bare gjort det et par ganger og det ble ikke mye igjen til resten av familien for å si det sånn.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 01:03   #7
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fritere dagen i forveien?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Hvordan gjør du det? Oppskrift?

Sånn:
https://youtu.be/P8KiLMIgXos

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Ja ikke sant? Jeg har bare gjort det et par ganger og det ble ikke mye igjen til resten av familien for å si det sånn.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 01:04   #8
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fritere dagen i forveien?

Hvordan i huleste legger jeg inn YouTube-videoer direkte i innlegg?

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 01:14   #9
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.170
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritere dagen i forveien?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Hvordan i huleste legger jeg inn YouTube-videoer direkte i innlegg?

copy-paste funker her i alle fall.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 10:06   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritere dagen i forveien?

Du må ha en YouTube-lenke som ikke er forkortet. Veldig irriterende.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no