Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Lage "skjema"/mal i word, noen som kan?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-11, 14:29   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Lage "skjema"/mal i word, noen som kan?

skal stå mal i overskriften da, ikke bare m

Jeg skal lage en ny framside hvor alt av relevant info for det prosjektet skrives inn.
Det er allerede et sånt skjema, men med feil logo og litt anna dill som skal forandres på. Jeg får ikke redigert denne, så ser ut som jeg må lage ny.
Men hvordan i all verden gjør jeg det??

Jeg skal f.eks ha avkrysningsbokser som bare skal krysses av hvis det klikkes i de.
Jeg skal ha felter hvor noe allerede er preutfylt, men hvor det skal legges til litt mer info.
Og selvfølglig blanke (dvs de er grå på skjermen) felter hvor info skal inn

Har prøvd meg litt på forklaringer jeg har funnet på nettet, men får ikke til.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 14:39   #2
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lage "skjema"/m i word, noen som kan?

Ikkje at eg nødvendigvis kan hjelpe, men er det skjemet som du skal endre eit word-dokument?

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 15:04   #3
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lage "skjema"/m i word, noen som kan?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Ikkje at eg nødvendigvis kan hjelpe, men er det skjemet som du skal endre eit word-dokument?

Jepp, er et word dokument. Men det er sperra for all innput, untatt der det er grå felter på skjermen i selve dokumentet

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 15:16   #4
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lage "skjema"/mal i word, noen som kan?

Du har sikkert prøvd, men kan du ta "lagre som" og gi nytt navn? Blir det da opna for redigering? Har du prøvd å låse det opp - mulig det krev passord da?

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 15:35   #5
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage "skjema"/mal i word, noen som kan?

Skjema i Word er i utgongspunktet stengt for redigering utanom "klikkboksar" og andre utfyllingsfelt. For å endre dette må du hente opp verktøylinja for skjema og klikke på hengelåsen for å redigere. Hugs å setje på igjen hengelåsen etter redigering for å gjere det mogeleg å bruke skjemaet for andre etterpå.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 17:57   #6
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lage "skjema"/mal i word, noen som kan?

Hmmmm, så ikke noe hengelås. Men så finner jeg nada på den nye worden da.
Lagre som på nytt kan jeg jo teste i morgen ja

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 20:04   #7
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage "skjema"/mal i word, noen som kan?

Er det Office 2007 eller 2010 du har? Hent opp verktøylinja Utvikler ( i Office 2007 ved å klikke på Windowsflagget øverst til venstre - Alternativer for Word - Populær - Hak av for "Vis kategorien Utvikler på båndet" - ok. Verktøylinja for behandling av skjema er då tilgjengeleg. På denne vil du finne ein hengelås som må vere open for at du skal kunne redigere i skjemaet.

Dersom dette er eit dokument som er lagra som ein mal, i .dot-format, må du opne det ved å høgreklikke på dokumentet i mappestruktur og velge Edit. Då får du tilgong til å endre sjølve dokumentet, ikkje berre at det blir oppretta eit nytt dokument basert på malen.

Eg klarar ikkje heilt å lese om problemet er ein mal som du ikkje får endra i, eller om problemet er eit skjema som er låst for redigering, men det er mogleg eg misforstår litt.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 20:47   #8
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lage "skjema"/mal i word, noen som kan?

Vet ikke faktisk, om det er skjema eller mal
Får sjekke og prøve ut dette i morra

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 08:02   #9
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lage "skjema"/mal i word, noen som kan?

Det var et skjema ja og nå er problemet fikset. Tusen takk for hjelpen

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no