Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Innbrudd og ulåst dør?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-13, 21:47   #21
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innbrudd og ulåst dør?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

En ikke uvanlig modus her i byen har vært at de går fra dør til dør, åpner den, rapper det som ligger i gangen (telefoner, lommebøker, bilnøkler) og så stikker. Om folk er hjemme eller ikke. Og jeg vil tro at om de da merker at huset er tomt og stille og mørkt så vurderer de en runde i huset?

Er det sant?! Skal jeg slutte å mobbe mannen for at han er skyggeredd som ikke går ut med søpla uten å låse en gang, altså?

Jeg er oppvokst på bøgda, og den perioden vi hadde hund, så sto nøkkelen alltid i døra, på utsiden. Hunden måtte jo kunne slippes ut raskt om det skulle begynne å brenne, må vite!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 21:55   #22
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innbrudd og ulåst dør?

Jeg har ikke gått fra huset ulåst, men en gang glemte jeg å lukke og låse ytterdøra etter meg (den stod nesten helt inntil da) etter å ha kommet hjem med et lass handleposer. Jeg oppdaget ikke det før jeg stod opp og skulle ut neste morgen. Da hadde mannen vært bortreist om natten og jeg er skikkelig husredd og lytter til alle rare lyder, og denne ene natten kunne jo faktisk hvem som helst ha kommet seg inn.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 22:13   #23
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innbrudd og ulåst dør?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Vi bor heldigvis i veldig trygt nabolag og har tre pensjonistpar som er hjemme på dagtid. Og det er bra, siden vi har gått fra åpen verandadør, vaskeromsdør, vinduer og sånn.

Tell me about it. Jeg presterte å reise bort en hel helg med verandadøren på vid gap. Riktignok i andre etasje og uten trapp opp, men likevel.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 22:26   #24
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innbrudd og ulåst dør?

Det var stillas opp til vår dør, sånn for sikkerhets skyld. Flere ganger i uken finner jeg også bilnøkkelen i bilen, ulåst.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 22:31   #25
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innbrudd og ulåst dør?

Eg set på alarmen og går fra terrassedøra åpen. Hehe.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 22:46   #26
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innbrudd og ulåst dør?

Det fører til avkorting av forsikringssum. Og det er folk som går rundt å sjekker om dører og verandadører er låst. Både på dagtid og om natten, med folk i hus. Jeg snakker dessverre av dyrkjøpt erfaring.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 23:45   #27
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innbrudd og ulåst dør?

Heldigvis sluppet og erfare innbrudd, men for et par år siden så sto huset vårt ulåst i en hel uke mens vi var på ferie i utlandet. Vi var på ferie i 2 uker og kom hjem til ulåst dør og jeg turte ikke å gå inn engang og ble igjen i bilen med ungene mens mannen måtte gå inn. Der sto absolutt alt urørt enda alt av pc'er og mye annet bare sto rundt i stua på forskjellige bord. Så viste det seg at moren min hadde vært innom en uke tidligere for å se noe på en tv kanal vi hadde og ikke hun, og da hadde hun glemt å låse døra etter seg. Døra vår kan være litt dum å låse noen ganger om den ikke er lukket helt igjen det siste kneppet, så alt av både unger og oss voksne er opplært i å kjenne på døra at den faktisk er låst når en har vridd rundt. Det lærte visst moren min også etter den episoden. Men det gikk bra det og. Vi også har pensjonistnaboer som er mye hjemme på dagen, og ene naboen har utsikt rett til utgangsdøra vår fra stuevinduet sitt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 01:40   #28
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innbrudd og ulåst dør?

Fører til avkorting av forsikringssum ja.

Vi har gått fra huset ulåst mange ganger. Har også prestert å faktisk låse døra, for så å gå fra nøkkelen i døra... (for min egen del så må jeg presisere at det er det mannen som har gjort )

Vi banner litt for og over oss selv når det skjer, men samtidig så tenker vi at det var en forglemmelse. Om døra er ulåst, så lyser det ikke en rød lampe liksom, og i et strøk som det vi bor i, med naboer på alle kanter, så skal det noe til at noen våger seg inn her på dagtid.

I gata vår så var det første innbruddet et faktum nå i sommer. Det skjedde mest trolig på kveld eller natt. Det rammede huset har veranda med kjellervindu under, samt en hekk som skjuler hele eiendommen. Det er fort gjort å komme seg usett inn bak hekken og så inn under verandaen. Videre derfra var det fritt frem via kjellervinduene.

Huset vårt er heldigvis litt mer innbruddsikkert. Vi har ingen skjulte vinduer, og de stedene som er lett tilgjengelig fra bakken er vendt mot flere naboer, samt sikret med direkte utløsning av alarm. Alle andre inngangssteder er utilgjengelige uten stige.

Jeg har vel bare en gang vært skikkelig redd for innbrudd her, og det var en natt hvor alarmen utløste, og jeg så på panelet at det var sonen ved inngangen i kjelleren som hadde utløst. Jeg var på vei ned, men bråsnudde i trappa og gikk ut på verandaen for å se om dør og vindu der nede var intakt. Må innrømme at hjertet gikk i et høyt tempo da, men det viste seg å bare være en feil på alarmen vår.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 09:26   #29
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innbrudd og ulåst dør?

Huset vårt er mer av typen "velkommen, bryt deg inn" Vi har veranda på baksiden med trapp opp fra begge sider, og på verandaen er det en glassdør som er en smal sak å knuse. Utsikt til skogen og et jorde.

Jeje. Har aldri hatt innbrudd, heldigvis, det var en runde i gata for endel år siden, men vi fikk heldigvis ikke besøk. Det var noen som prøvde å komme seg inn i sene nattetimer i fjor, men det viste seg å være noen fulle tenåringsgutter, så det var jo ikke farlig. Naboen jagde dem bort med (verdens snilleste) rottweiler.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 09:43   #30
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.112
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innbrudd og ulåst dør?

Det kan bli avkortning.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 10:14   #31
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innbrudd og ulåst dør?

Vi reiste til syden mens ytterdøra hjemme var ulåst og fullt lys i stuen, gangen og kjøkkene. Men huset så nå bebodd ut da. ositivt:

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 10:30   #32
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.966
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innbrudd og ulåst dør?

Det har til og med et navn. Ikke innbrudd, men innstigningstyveri.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 10:33   #33
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innbrudd og ulåst dør?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Det har til og med et navn. Ikke innbrudd, men innstigningstyveri.

Ah, takk. Betyr det at det blir avkortning hvis døra er åpen når man er hjemme også? Hvis man glemmer å låse om natten for eksempel, og noen kommer inn og stjeler PC'ene mens man sover?

Her er nok jeg den største synderen, kan ikke skylde på kidsa.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 14:24   #34
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.112
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innbrudd og ulåst dør?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Ah, takk. Betyr det at det blir avkortning hvis døra er åpen når man er hjemme også? Hvis man glemmer å låse om natten for eksempel, og noen kommer inn og stjeler PC'ene mens man sover?

Her er nok jeg den største synderen, kan ikke skylde på kidsa.

Ja. Eller hvis døren er ulåst og man jobber i hagen på andre siden av huset.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 15:45   #35
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innbrudd og ulåst dør?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Ja. Eller hvis døren er ulåst og man jobber i hagen på andre siden av huset.

Men i alle dager! Vi låser bare døra når vi går ut, eller når sistemann legger seg. Man kan da ikke låse døra når man har unger som løper inn og ut dagen lang. Jeg trenger en vakthund.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 16:05   #36
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.001
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Innbrudd og ulåst dør?

Jeg har sovet noen netter med døra ulåst ja. En dag for noen uker siden hadde døra vært ulåst mens jeg var på jobb. Verandadøra har også stått åpen både natt og dagtid. Fineste var da jeg leita meg gal etter nøklene en morgen for å få låst igjen når vi dro, og så stod jaggu nøklene i på utsiden.

Jeg låser forresten alltid døra, selv når vi er hjemme.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no