Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Pusse opp bad, altså male ...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-13, 15:33   #1
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Pusse opp bad, altså male ...

Nå har jeg hatt ferie i elleve dager og sykt barn i to dager. Og selv vært syk. Dermed har jeg masse energi til overs, det slår aldri feil. Nå har jeg malt både her og der i huset, ryddet skaper etc. Må ha mer å gjøre. Vi har et horribelt bad, som burde vært meldt på Norges styggeste rom. Det er ikke tøys en gang. Kan nevne grønn myk tapet som blir til hvite streker så fort neglen er inntil, og en overivrig katt ville også sjekke om den tålte klør. Den gjorde ikke det. Listene er gule Gulvet er også gult.... Vi har faktisk byttet ut både den blå vasken og det blå badekaret Så nå lurer jeg på da, hvordan jeg skal få noe annet på veggene. Dvs, kan jeg bare ta av tapetet, om det i det hele tatt går....og male rett på gipsplatene? Alt ellers er etter våtromsnormen så platene er membranert (?). Det er altså panel i taket og på veggen, kun hele plater i dushjørnet. 1.30 opp til panelen. Den bør nok få et nytt strøk den og.
Hvis jeg kjøper våtromsmaling og følger instruksen så bør dette være piece of cake? Eller bør vi vente litt så vi setter på treplater utenpå gipsplatene? Da er det selvfølgelig problem med både utenpågående vannrør etc så gubben må ta i et tak.. Og ikke minst panelen... Og mitt todagersprosjekt vil ikke eksistere. Og det er så mye bedre å ikke være avhengig av et annet meget opptatt lite tilstedeværende menneske...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 17:35   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pusse opp bad, altså male ...

Vi skal snart i gang med å male flisene på badet.
Viktig med grundig forarbeid, vaske med noe som fjerner alt av fett, kalk og annet belegg.
Fjerne all silikon, pusse litt med noe sandpapir e.l. på flisene(vi har ikke helt glatte fliser).
Tror vi skal male med heftgrunn først.


.......leste ikke innlegget ditt så veldig.
Trodde dere også skulle male på fliser.


Men, et sted vi bodde tidligere la bi våtromstapet på veggene.
Det ble veldig bra.
Det finnes plater som ser ut som fliser også, men de tror jeg koster litt.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 20:38   #3
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Pusse opp bad, altså male ...

Jeg sjekket litt opp i dag og det blir noen tusenlapper for å male. Må legge tapet før jeg maler... Nevnte det for mannen og han mente det ble vel så rimelig å kjøpe billige fliser... Så vi får se til våren tenker jeg.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no