Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Sengesett og laken?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-17, 09:23   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengesett og laken?

Endelig en sånn husmortråd som får meg til å virke relativt normal. Vi har litt flere enn 2 sett pr seng (vi har 5 senger selv om vi bare er 4 personer og det byttes stadig på hvilke senger ungene mine velger å sove i, men ikke så mange flere).

Knerten tisset på seg relativt ofte helt opp til de første skoleårene, så da trengte vi litt flere sett med sengetøy. Men den fasen er heldigvis over.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 09:32   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.331
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sengesett og laken?

Har hatt en opptelling i hodet og tenker at jeg fint kan gi bort noen flere sett. Det er noe som aldri brukes uansett. Men, hvem kan tenkes å ville ha det?

Tror vi har 17 sett. Vi er en voksen og to barn.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 09-01-17 kl 12:23.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 09:38   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengesett og laken?

Vi har et sengesett med Justin Bieber som ikke kommer til å brukes særlig mye mer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 10:21   #24
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sengesett og laken?

Jeg mangler plass til alt, og nå vurderer jeg å kjøpe meg dobbeldyne, som da innebærer nye sett i tillegg. Må nok ta en gjennomgang på hva jeg trenger.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 10:44   #25
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.810
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sengesett og laken?

Det holder jo med 2-3 pr seng i huset. Vi har dog mye mer. De som ligger fordi de skal sys kan jeg egentlig bare kvitte meg med eller dele opp til vaskefiller.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 10:45   #26
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sengesett og laken?

2 - 3 hver. Har i det hele tatt lite sengetøy og håndklær. Med tørketrommel i hus er det ikke problem.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 12:02   #27
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sengesett og laken?

2 sett pr seng synes jeg er passelig

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 13:03   #28
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengesett og laken?

To sett pr. seng er egentlig nok, synes jeg, men jeg har jo mye mer. Noe har jeg fått i gave, men uten å like det så godt at det blir brukt. , og noe har jeg kjøpt fordi jeg har hatt lyst på en liten fornyelse på soverommet. Egentlig burde jeg ikke gjøre det, for det tar jo opp sinnsvakt mye plass i klesskap og skuffer, i tilllegg til at det selvsagt ikke er spesielt miljøvennlig å kjøpe noe man har fra før.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 13:21   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengesett og laken?

Vi har ca tre sett per seng. I praksis bruker vi bare ett laken på dobbelsenga fordi det er så digg. VI vasker og tørker det i løpet av dagen, og setter det på igjen.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg har sommerdyner og vinterdyner til alle. Vi bytter rundt vår- og høstjevndøgn.

Haha, her kommer dialektforskjellen som viste seg å bli avgjørende i bryllupet ditt. Sengesett for meg er laken, dynetrekk og pute. Sengesett for stedet vi skulle overnatte inkluderte dyne og pute i dette. Heldigvis hadde vi familie halvveis som vi kunne låne med av.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 14:24   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengesett og laken?

Jeg tipper tre sett sengetøy til hver person, pluss noen reserve. Jeg kunne tenke meg ett sett til, for jeg liker best å sove i flanell på vinteren. Nå har vi ett flanellsett, og siden det er vaskehjelpen som skifter på sengene, så når vi ikke å vaske og tørke og legge på samme sett igjen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 14:28   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.331
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sengesett og laken?

Jeg liker best satin og bruker ikke noe annet. Etter å ha lest gjennom tråden og telt i hodet forsvinner det nok noen sett ut.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 17:29   #32
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.831
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sengesett og laken?

Jeg kjøpe 5 sengesett fra Høie på tilbud hos OBS forrige uke. Betalte kun 79,- pr sett!
Fikk 2 sett i julegave også, så nå er vi virkelig ovenpå. Vi har behov for sengesett både i huset og i campingvogna, også skal jeg gi bort endel gamle til mattefiller nå. Det blir godt å få ryddet opp i dette, for nå har vi mange nye og en god del gammelt ræl som ingen vil bruke. Tror vi har 4 sett vi kommer til å beholde av de gamle.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 17:48   #33
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.213
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sengesett og laken?

Alt for mange.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 17:51   #34
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengesett og laken?

Antall mennesker x 2, pluss antall gjester man kan finne på å ha på en gang.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 18:14   #35
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.837
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sengesett og laken?

Lett ubehagelig tråd.
Altfor mange. Noen fine og pene og skikkelige, mange mindre pene. Blånissesengesett, Barbiesengesett, Kaptein Sabeltann sengesett, sengesett med hull i, sengesett som er spjæret, sengesett som er for langt, sengesett som mangler knapper og snorer. Sengesett jeg ikke aner hvor kommer fra. Vi har altfor mange sengesett. Jeg bør rydde og kaste og klippe opp til kluter. I morgen
Laken derimot - det mangler vi egentlig😅

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 18:22   #36
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sengesett og laken?

Aner ikke. Jeg har mange nok iallefall.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 19:02   #37
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.010
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sengesett og laken?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har et sengesett med Justin Bieber som ikke kommer til å brukes særlig mye mer.

Søskenbarnet mitt har et slikt (ikke hennes, en tullegave en av gutta hennes fikk en gang) og når jeg er på besøk der rer hun alltid på med det til meg. Det er like hysterisk gøy hver gang og det har blitt en egen greie med Justin Bieber-suiten.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 22:02   #38
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.483
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sengesett og laken?

2 pr person som bor i huset pluss 1 pr overnattingsplass/gjestedyne etc burde holde finfint, selv med max antall gjester den dagen en har byttet på, og ikke fått vasket enda, til alle husets beboere.

Hos oss har ungene 2 hver etter at de nå fikk et sett hver i jjuegave, de har tidligere hatt et hver og brukt av våre ved bytte. (forresten, de fikk julesengetøy til jul også, så de har sånnsett tre, et panlagt brukt (og vaskes, tromles og legges på igjen) i desember, de andre til resten av året.
Ynstemor er baby og har minidyne og da vel en 3-4-5 tilgjengelige sett etter de eldste til sine dyner i vekst inntil hun når voksendynestørrelse.

Vi voksne har... et utall. Minst 3 sett i flanell og minst 4 sett til den ikke helt så kalde årstiden. (Og slett ikke like mange laken, det kunne vi trenge litt påfyll av) etter at folk noen år likte å gi oss slikt til jul. I tillegg har vi noen single sett som da reelt sett altså sikkert er 20 år gamle, vi har jo vært sammen i 16 år.

Vi har altså mye mer enn vi trenger, men litt lite laken til dobbeltseng som ikke er så slitt at det burde byttes. Langt mer enn de 2*5+1*4 jeg kunne forsvare utfra formelen jeg innledet med...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no