Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-11, 13:15   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at ABB blir betegnet som ikke strafferettslig tilregnelig av sakkyndige, hva tenker dere om det?

Jeg er splittet. På ett vis er dette en måte å få ham innesperret for livstid på, på den andre side så er man da avhengig at ikke noen slipper ham ut etter 3-6-9-whatever år.

Jeg ser også at Anders Gjæver er inne på at det betviles om sakkyndige har nok kunnskap om "alternative virkeligheter" på nett, og at det som for dem ser ut som tvangsforestillinger, kan være ekte om man lever i en høyreekstrem boble på nett.

Link til Giævers innlegg i VG.

__________________


Sist redigert av DM : 30-11-11 kl 10:23. Årsak: Slo sammen dobbeltposting.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:18   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Jeg er også litt splittet. Fordelen er at det er skudd for baugen for hans fremstilling av seg selv. Det liker vi. Samtidig liker jeg ikke at man er avhengig av ny vurdering så ofte som hvert 3. år, for å holde han innesperret.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:20   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Jeg tenker det også kan være farlig å tenke at 22. juli "bare er en gal manns verk", og at det lett kan fungere som skylapper.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:24   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Jeg skvatt skikkelig når P4 kom med nyheten midt i en sending idag. Og min første tanke var at det er vel ingen tvil om at fyren er stein hakke gal, men nå har han fått papirer på det. Og som Niobe sier, dette var vel det han ikke ønsket å bli ansett som.

Innelåst blir han uansett, og han kan bli satt i fengsel etter sykehusbehandlingen er det å lese.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:24   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Innelåst blir han uansett, og han kan bli satt i fengsel etter sykehusbehandlingen er det å lese.

Kan han det? Hvordan løses det, rent juridisk?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:27   #6
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.215
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Jeg tenker mye av det samme som deg, Tallulah. Det kom faktisk overraskende på meg at han er utilregnelig, jeg hadde ikke forventet det. Jeg har hele tiden sett for meg at han lever i en form for høyrekstrem boble på nett.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:27   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Sitat fra VG

Sitat:

Dersom det er stor fare for gjentakelse og behov for vern av samfunnet, åpner loven for å plassere vedkommende i fengsel etter sykehusbehandlingen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:28   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kan han det? Hvordan løses det, rent juridisk?

Dersom han er frisk må det ny hovedforhandling til, og da kan han bli overført til vanlig soning.

Det er ikke snakk om at dette betyr at han kan bli frisk og slippes fri om noen år, altså.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:35   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Nei, han slipper neppe ut med første, men jeg tror det vil kunne oppleves som en belastning for ofre og pårørende at situasjonen hans skal opp til vurdering så hyppig, når han er under behandling.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:37   #10
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tenker det også kan være farlig å tenke at 22. juli "bare er en gal manns verk", og at det lett kan fungere som skylapper.

Dette har jeg også tenkt på.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:37   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.960
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Enhver person som skyter ned 69 mennesker som om det var et dataspill må være psykotisk i gjerningsøyeblikket, ellers ville man ikke gjort det. Men han har planlagt og gjennomført dette som en svært kontrollert operasjon. Så helt idiot kan han i hvert fall ikke være. Jeg er eitrande forbannet over at han ikke kan dømmes for det han har gjort. Det er mine første tanker.

Jeg håper at noen her inne kan klare å nyansere bildet for meg, for nå er jeg sint.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:38   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Men vil han ikke, uansett hva dommen hadde blitt, være en belastning for de pårørende?
Spørsmålet er jo hvor mye f.eks. medier som VG skal "messe" om hans tilstand i årene som kommer. Jeg tror og mener at han vil få en lengre og verre straff, for han som person, nå som han faktisk skal behandles for sykdommen sin. Og han får klar beskjed om at det faktisk ikke finnes noe politiske organisasjoner som er så ekstreme som han er, for han har jo hele tiden skjult seg bak politiske ståsteder. Nå blir han ikke "bare" sittende i fengsel for å sone, nå må han faktisk ha leger rundt seg 24/7 som jobber med tankene og holdningene hans.

Sitat Aftenposten:

Sitat:

Utilregnelig:

Kan ikke dømmes til vanlig fengselsstraff. I stedet blir han underlagt tvunget psykisk helsevern.

Blir da holdt på en psykiatrisk institusjon og underlagt behandling. Hvert tredje år må vedtaket opp til ny behandling.

Han vil ikke bli sluppet ut uten rettslig prøving.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:40   #13
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Enhver person som skyter ned 69 mennesker som om det var et dataspill må være psykotisk i gjerningsøyeblikket, ellers ville man ikke gjort det. Men han har planlagt og gjennomført dette som en svært kontrollert operasjon. Så helt idiot kan han i hvert fall ikke være. Jeg er eitrande forbannet over at han ikke kan dømmes for det han har gjort. Det er mine første tanker.

Jeg håper at noen her inne kan klare å nyansere bildet for meg, for nå er jeg sint.

Akkurat sånn føler jeg det også.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:42   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Enhver person som skyter ned 69 mennesker som om det var et dataspill må være psykotisk i gjerningsøyeblikket, ellers ville man ikke gjort det. Men han har planlagt og gjennomført dette som en svært kontrollert operasjon. Så helt idiot kan han i hvert fall ikke være. Jeg er eitrande forbannet over at han ikke kan dømmes for det han har gjort. Det er mine første tanker.

Jeg håper at noen her inne kan klare å nyansere bildet for meg, for nå er jeg sint.

Tørsten, for min del, er at hans egen, opphøyde, fremstilling av seg selv, får en alvorlig knekk med dette. En dom ville jo bare fulgt hans egen plan, og bekreftet hans paranoide teorier om en domstol styrt av fiendene i Arbeiderpartiet. Nå reduseres han til en syk mann, en som ikke en gang er tilregnelig. Det kan neppe være godt nok for en kommandør i Europas viktigste hær.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:42   #15
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Nå fikk jeg vondt i magen, for nå kom det jo frem at vist han blir frisk av behandlingen og de mener at han ikke utgjør noe fare lengre så kan han slippes løs, det betyr jo at han kan bli frisk neste år og slippes fri da?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:42   #16
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.390
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Jeg så en tankevekkende facebook-kommentar:

Sitat:

Hvis de meldte han frisk hadde samfunnet måtte vært sykt. Med en sykemelding er det enklere å "forstå": Gal mann, lone wolf, keep calm and carry on. Kanskje?

Og som jeg nevnte i kaffebloggen: det kan virke som en straff at han regnes som utilregnelig når han egentlig vil være smart og kjempelur.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:43   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.960
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

I det skrudde lille hodet hans så er dette sikkert også Arbeiderpartiets verk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:44   #18
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.390
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Nå fikk jeg vondt i magen, for nå kom det jo frem at vist han blir frisk av behandlingen og de mener at han ikke utgjør noe fare lengre så kan han slippes løs, det betyr jo at han kan bli frisk neste år og slippes fri da?

Jeg kan vanskelig tenke meg at det er en reell problemstilling. Han virker jo beregnende og kald, og kan neppe flinke seg ut at dette. Ettersom han ikke ble "oppdaget" på forhånd (nå er det vel ikke enighet om dette heller), så må det være temmelig mange sikre tegn på at det ikke kan gjenta seg om han skal slippes ut før mange, mange år har gått.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:46   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I det skrudde lille hodet hans så er dette sikkert også Arbeiderpartiets verk.

Ja, men han vet at hans meninger for alltid vil være svekket av det faktum at rettspsykiatrne mener ham syk og utilregnelig. Hele manifestet er bare gal manns ralling.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:47   #20
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Nå fikk jeg vondt i magen, for nå kom det jo frem at vist han blir frisk av behandlingen og de mener at han ikke utgjør noe fare lengre så kan han slippes løs, det betyr jo at han kan bli frisk neste år og slippes fri da?

Det finnes vel ikke sannsynlighet i et slikt utfall når han såvidt jeg forstår har en alvorlig psykiatrisk diagnose (paranoid schizofreni) og har vært psykotisk over mange år? Ikke at jeg har peiling på psykologi/psykiatri, men at han er frisk, normal og diagnosefri neste år kan vel umulig skje?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no