Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-13, 22:25   #41
Rune Brown
Aktiv
 
Rune Brown sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 233
Rune Brown er litt kul
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Dårlig formulert i første innlegget, men poenget mitt var at det er jo er i beste fall et tvilsspørsmål om han tjener penger på det i denne sammenheng. Barnehagen er jo tjenesteyter, og tar betalt for tjenesten de yter. Når han da gir ut en CD som en del av denne tjenesten, så har han jo i grunn fått betalt for det, selv om det ikke er spesifikt CD'en han tar betalt for. Ikke?

Spiseflikkeri!

__________________
Signatur fjernet pga. brudd på signaturregler. Veronal, moderator
Rune Brown er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 22:26   #42
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Er det?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 22:29   #43
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Regelrytter som jeg er, så hadde jeg ikke reagert på en CD av denne typen med musikk på. Men jeg vil ikke se lysbildeshow og ville kjapt navigert til enkeltvisning av bildene og brukt bildefilene i Photoshop i stedet (det er mulighet for det på CD-en, ja?).

Men jeg ville elsket å få bilder av barnet fra barnehagen, så det er flott at du tar deg bryet med å lage noe slikt, Rune.

Tips til passende musikk har jeg derimot ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 22:30   #44
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Vi har laget en sånn liten filmsnutt som vi har vist fram på foreldremøte. Det var veldig koselig. Da får foreldrene se bilder fra det vi har gjort i barnehagen. Jeg har en assistent som er veldig flink på gitar og i fjor hadde han spilt inn Tir na noir på klassisk gitar som vi hadde bakgrunnen.

Ellers er turistens klagan av gamle gode Cornelis veldig fin, men den er kanskje litt oppbrukt.

Hverdagsliv av Louis Jacoby? Den er fryktelig, jeg blir nesten litt sur når jeg hører den, men alle er jo ikke som meg.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 22:33   #45
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men jeg vil ikke se lysbildeshow og ville kjapt navigert til enkeltvisning av bildene og brukt bildefilene i Photoshop i stedet

Så absolutt enig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 22:33   #46
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

For en stund siden var det noen som spurte om det samme og da hadde hun vel brukt sangen "Alegra" i cirque de soleil. Den er veldig flott da.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 22:34   #47
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Jeg ville kjørt et veldig enkelt opptak av sang fra barnehagen. Jeg er vant med at ungene øver inn sanger til foreldrekaffe etc., og opptak av en sang ungene har øvd mye på kan kanskje brukes?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 23:15   #48
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Jeg tror ungene her hadde elsket å sett seg selv presentert på en slik måte. De liker å bli gjort stas på, på alle mulige måter. Selv hadde jeg blitt glad over at de ble glade, og fikk jeg bilder i tillegg hadde jo alle vært fornøyde.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 23:21   #49
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg


Må jo bare elske FP

Jeg ville absolutt ikke hatt noe tåredryppende musikk på bildene, jeg ville hatt bildene som fil, så jeg kunne brukt de enkelt og greit. Noe tåredryppende kelly family? Nei vet du, da hadde jeg bare blitt oppgitt.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 02:04   #50
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Opprinnelig lagt inn av Rune Brown, her.

Men kan man ikke svare på det som blir spurt om likevel da..? Så kan man heller legge til de lover og regler som et tips på slutten? Blir veldig respektløst.

Respektløst, faktisk. Det er vel litt å ta i?

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 03:14   #51
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Å, jeg vet en nydelig sang som passer til bilder. Alligrea med Sirc de soleil.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 03:21   #52
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Forøvrig synes jeg det er koseligere med en perm med laminerte bilder enn en cd. Det er mye lettere å ta frem for å se i. Vi kjører et a4-ark pr 2. Måned pr barn. Dvs ca 30 sider med bilder fra start til slutt i bhg.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 08:51   #53
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Odd nordstoga med "dagane" er nydelig!

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 08:53   #54
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Kjære vene! Hvor vanskelig skal det være å bare gi noen sangtips?? Det er hans proskjekt og han spør om det! Kansje man kan overlate ansvaret med tillatelser og annet til han?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 09:28   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Opprinnelig lagt inn av Rune Brown, her.

Men kan man ikke svare på det som blir spurt om likevel da..? Så kan man heller legge til de lover og regler som et tips på slutten? Blir veldig respektløst.

Du mener det er respektløst å ikke bare la deg bryte loven? Javel.

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Kjære vene! Hvor vanskelig skal det være å bare gi noen sangtips?? Det er hans proskjekt og han spør om det! Kansje man kan overlate ansvaret med tillatelser og annet til han?

Han har jo tydeligvis ikke peil (eller respekt for utøver) så for at han skal kunne ta ansvaret med tillatelser må han jo nødvendigvis bli opplyst først.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 09:33   #56
Rune Brown
Aktiv
 
Rune Brown sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 233
Rune Brown er litt kul
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Ok, og nå som dere har "opplyst meg", kanskje dere vil svare på spm eller la være å skrive noe i det hele tatt?
"Han har jo tydeligvis ikke peil"?
Du er oppdratt med en mindre dose høflighet enn oss andre Tallulah? Eller bare veldig glad i å se antall innlegg øke under navnet ditt?

__________________
Signatur fjernet pga. brudd på signaturregler. Veronal, moderator
Rune Brown er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 09:37   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Ja, det er nok det.

Samgtips har jeg ikke. Både fordi jeg ikke tror noe på at du tar åndsverksloven til etterretning og fordi jeg hadde foretrukket cder uten musikk.

(Når det er sagt, så syns jeg ikke dette er det verste bruddet og hadde antagelig ikke reagert på det om jeg fikk en sånn CD fra barnehagen, men når du svarer så lite veloppdragent selv i tråden øker ikke akkurat velvilligheten min. Du fikk to hyggelige, informative svar helt i starten som du valgte å svare frekt på, og du har i grunn fortsatt den tonen videre)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 09:41   #58
Rune Brown
Aktiv
 
Rune Brown sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 233
Rune Brown er litt kul
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Gud bedre.

__________________
Signatur fjernet pga. brudd på signaturregler. Veronal, moderator
Rune Brown er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 09:53   #59
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Jeg har litt vanskelig for å tro at dette faktisk går på tvers med loven. Hvor konkret i Åndsverkloven finner dere støtte for at det er ulovlig?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 12:05   #60
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Er ikke undervisningsinstitusjon som drives non-profit (offentlige bhg og mange av de private), regnet som ikke-kommersiell virksomhet?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no