Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mobilfri skole?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-13, 22:57   #41
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.931
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Jeg er helt klart for en mobilfri skole. Og bare så det er sagt, det er ikke bare barn som mister sosial kompetanse for tiden. Massevis av voksne går helt av hengslene så fort mobilen piper, de oppdaterer Facebook mens man sitter to på kafe og skal ha det hyggelig sammen og er ofte mer opptatt av hva som skjer digitalt enn ha som skjer der de er.

Jeg kan ikke se så mange grunner til at mobilen må ligge på bordet mens man snakker sammen over en kopp kaffe (selvsagt finnes det noen, men flertallet av slike samvær kunne nok fint foregått uten at hver person hadde mobilen ved siden av kaffekoppen).

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:26   #42
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Jeg er også for mobilfri skole. Noen elever må ha unntak, men det blir jo som med alt mulig annet. Små diabetikere som har avtale om å sende melding til foreldre for å få lunsjdosering på insulin må få lov til det, men sånne unntak skjønner unger uten problemer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 01:46   #43
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Tja, på skoler hvor mobilen er et problem, så er vel et forbud positivt vil jeg tro.

På barneskolen vår, så er det regelen om at telefonen ikke skal sees eller høres i timene som gjelder. Om det piper, ringer eller what ever i timen, så blir telefonen fratatt eleven, og må hentes av foreldre på kontoret etter skoletid. Helt ok.

På ungdomsskolen har de delvis samme regel. Ringing, meldinger, chat, surfing etc skal ikke forekomme i timene. Innkommende meldinger/samtaler skal heller ikke høres.

Telefonen skal heller ikke brukes på nett som hjelpemiddel i skolearbeidet, med mindre lærer har gitt klarsignal om det. Det klarsignalet gies endel, i fag som tilsier at de må søke opp faktatekster eller lignende.

I friminuttene er det ingen begrensninger, så lenge de er ute.

I klassen til storesøster så har elevene selv gått inn for at mobilene ikke skal brukes når de har matpause. De har selv sett hvor usosialt det blir når alle sitter i en egen boble med hver sin telefon, og har derfor grepet tak i dette selv. Nå går matpausen med på å spise, samtidig som de prater med hverandre, fører en diskusjon om ett eller annet tema i fellesskap, eller høre på musikk i fellesskap.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 14:42   #44
Bell
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 1
Bell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Det blir fort mye følelser rundt denne type spørsmål,og det kan være greit å huske på at:

1) Forskning viser at andelen som mobber digitalt er langt mindre enn andelen som mobber tradisjonelt. Så til tross for det en kan få inntrykk av i media er det ingen "epedemi" av mobbing via mobil. Det forekommer, og det er ekstra tungt for de som blir mobbet, men det viser seg at det er enkle tiltak mot mobbing som løser også denne type problemer.

2) Forskning viser også at når teknologi (som mobiltelefon) blir forstyrende element skyldes dette ofte manglende klasseledelse. Der klasseledelse fungerer meldes det om lite eller ingen problemer med at elevene har med mobiltelefon.

3) Utdanningsdirektoratet har slått fast at det ikke er lovhjemmel til å legge inn forbud i skolereglement mot at elever (uansett klassetrinn) tar med seg mobil på skolen. Det er også slått fast tidligere at skoler ikke har anledning til å beslaglegge mobiltelefoner og kreve at foreldre må komme å hente dem. I alvorlige tilfeller kan enmobiltelefon inndras men må da leveres tilbake til eleven ved skoleslutt. Her handler det altså om det vi kaller legalitetsprinsippet.

4) MEN skolene har full anledning til å forby bruk av mobiltelefon i skoletiden og forlange at den ligger avslått i skolesekken.

5) Vi foreldre har ansvar for ungenes oppdragelse og det inkluderer det å "legge inn" et "filter" i ungenes hode som sørger for både nettvett og mobilvett. Igjen: Det er ingen ting som tyder på at det er en "flodbølge" av mobbere løs i Norske skoler. De fleste foreldre har godoppdragelse på sine barn, og de fleste av oss er vel gjerne med på å fokusere på fornuftig mobilbruk etc., samt å lære ungene å respektere at mobiler og annet ustyr skal brukes iht. skolens reglement. Det er heller ikke slik at alle elever sitter fordypet i sin mobiltelefon straks det er friminutt og at de er usosiale pga dette. Snarerer ser vi flere steder at mobilen benyttes aktivt som sosialt verktøy.

Er det så fornuftig med mobilfri skole? Det finnes det neppe noen fasit på :-) og er noe som hver enkelt skole må komme frem til, innenfor lovens rammer, og fortrinnsvis i samråd med foreldre og elever.

Bell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 14:04   #45
bertil99
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 1
bertil99 har et hav av muligheter foran seg
Utrop

Sv: Mobilfri skole?

Hallo alle sammen. VELDIG VIKTIG AT DERE LESER DETTE!!
Jeg holder på med en skoleoppgave om mobil i skolen. Jeg likte veldig godt dette innlegget, og vurderer å bruke enkelte innlegg i debattartikkelen min.
Den vil ikke bli lest av andre enn meg og mine to lærere!
Vær så snill å kommenter om dere ikke vil at deres utsagn skal brukes av meg.
MVH Bertil99.

bertil99 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 14:28   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Nå måtte jeg sjekke hva jeg skrev, og det står jeg fortsatt for, kjenner jeg.

Er det ikke sånn at så lenge dette er svar skrevet på et åpent, søkbart forum så må det være greit om noen ønsker å sitere fra tråden? Selvsagt med tydelige sitater, ikke slik at du later som om det er du selv som har skrevet det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 14:44   #47
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Jeg gikk på mobilfri skole på 80 og 90-tallet, det har gått veldig greit med meg. Har også undervist noen år på mobilfri skole, og det så ut til at barna der både var med venner hjem og ble hentet og plukket opp både her og der- helt uten mobil.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 17:17   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Opprinnelig lagt inn av bertil99, her.

Hallo alle sammen. VELDIG VIKTIG AT DERE LESER DETTE!!
Jeg holder på med en skoleoppgave om mobil i skolen. Jeg likte veldig godt dette innlegget, og vurderer å bruke enkelte innlegg i debattartikkelen min.
Den vil ikke bli lest av andre enn meg og mine to lærere!
Vær så snill å kommenter om dere ikke vil at deres utsagn skal brukes av meg.
MVH Bertil99.



Hei Bertil. Du må gjerne sitere meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 18:13   #49
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Ja. Synes vel spesielt du bør ta innlegg 39.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 19:18   #50
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ja. Synes vel spesielt du bør ta innlegg 39.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 12:47   #51
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.708
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Jeg er litt uenig i innlegg 39, men det er neppe relevant for Bertil.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 13:53   #52
tor.b
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2013
Innlegg: 10
tor.b har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg gikk på mobilfri skole på 80 og 90-tallet, det har gått veldig greit med meg. Har også undervist noen år på mobilfri skole, og det så ut til at barna der både var med venner hjem og ble hentet og plukket opp både her og der- helt uten mobil.

Haha, jeg også, men da har jeg også stått i en halvtime på en trikkeholdeplass i regnet og ventet på en venn som var sent til et møte, og ingen måte å kontakte ham ... så ja, det kan gjøres, men er det virkelig bedre?

tor.b er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-16, 21:08   #53
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Noen nye erfaringer her siden sist? Fra (særlig) ungdomstrinnet. FAU vurderer hvor vi står i dette, og veldig mange er positive til at en spørreundersøkelse blant foresatte er veien å gå. Er det? Manglende mobilbrukskompetanse tror jeg jammen er ganske jevnt fordelt på både kjønn og alder...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-16, 21:22   #54
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Ungdomsskolen her er mobilfri, det gjennomføres slik:

•Eleven skal låse inn mobilen i garderobeskapet sitt når han eller hun kommer til skolen. Alle varsellyder og vibrasjon skal være avslått.
•Mobilen skal forbli der inntil eleven drar hjem for dagen.
•Hvis elev og foresatt trenger å kontakte hverandre i løpet av skoledagen skal det gjøres via skolens fasttelefon. Se telefonliste.
•Beskjeder fra foresatte til skolen kan ikke sendes på sms via elevens mobil.
•Lærer kan gi elvene lov til å bruke mobilen til skolerelaterte oppgaver.
•Regelbrudd kan føre til at mobilen inndras for resten av dagen, det kan gis anmerkning og/eller foresatte blir kontaktet.
•Egne nettbrett og PC som brukes til ikke skolerelaterte ting i løpet av dagen, både i timer og pauser, håndteres på samme måte som mobilen.

Dette er argumentene:
Elever, foreldre og ansatte på X ungdomsskole er opptatt av et godt og inkluderende læringsmiljø, slik at alle skal trives og føle seg trygge.
Et ledd i dette arbeidet er å forsøke å få alle til å være en del av det sosiale livet på skolen.
Trening i sosialt samvær med andre mennesker.
De ser at elevene faktisk er mye mer aktive i gymtimene, presset på utseendet til enhver tid avtar fordi elevene ikke er redde for å bli tatt bilde av i "uheldige" situasjoner, der de f.eks er svette og ikke "freshe".

Fungerer veldig bra på vår skole.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-16, 21:26   #55
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Vi har innført mobilhotell på skolen med svært godt resultat. Elevene leverer inn mobilen i starten på første time og får den igjen før de går hjem. De får selvsagt mulighet til å ringe foresatte om nødvendig, de får også sjekke ang viktige meldinger om de grunngir hvorfor.
Jeg var kjempeskeptisk, og elevene protesterte voldsomt første ukene. Men så gikk det seg til, og nå er det ingen som maser om mobilen.
Vi har doblet antall voksne ute i friminuttene og økt friminuttsaktivitetene. Alt i alt opplever vi et mer positivt skolemiljø, mer sosiale elever og mye mindre digital mobbing.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-16, 21:26   #56
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.708
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er for mobilfri skole og klarer ikke å se et eneste fornuftig argument mot det. Det der "vi-må-jobbe-med-holdningene-i-stedet " er noe jævla lilla-fotformsko-70-talls-sosiallærer-überpedagogisk-blabla fra folk som ikke gidder å sette grenser.

Jøss, kommenterte jeg ikke dette sist? Jeg synes dette er vås, rett og slett. Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke er redd for å sette grenser, men å totalforby mobiler i alle settinger er lite hensiktsmessig, synes jeg. Nå er jeg riktignok på vgs, men det er aldeles reelltvat ungdommene må øves opp til å ikke la seg friste eller forstyrre av andre dingser i timene. Det hår helt fint å ha en regel om at mobil skal være i lomma/sekken uten vibrering eller lyd. Faktisk opplever nok mange elever at det er fint å ha en klar regel å forholde seg til.

Så nei, jeg synes ikke mobilfri ungdoms- eller videregående skole nødvendigvis er veien å gå. Konsumentene må lære å skille privat bruk ut fra undervisningen. (Vi forbyr ikke FB heller, men snakker mye om privat vs profesjonell bruk).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-16, 21:38   #57
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Inntil vi har en PC til alle elevene våre er jeg i mot mobilfri skole. Det er ganske ofte at vi må ty til mobilene til elevene når vi skal jobbe med oppgaver. Der finner de også fasiter til matteboka vår, i tillegg til at vi legger ut mye på Facebooksiden til elevene våre. Ofte er det ting som er delt ut, som de har rotet bort osv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-16, 22:19   #58
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Barneskolen vår er (selvfølgelig) mobilfri. Enten avskrudd i sekken eller levert inn.
Ungdomsskola har tre mobilfrie dager i uka. Et godt kompromiss.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-16, 22:28   #59
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Her skal ungdomsskolen bli mobilfri til høsten, visstnok. Min 13-åring er veldig mot, men majoriteten av elevene syns det er en god ide.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-16, 22:33   #60
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Etter å ha vært sterkt i mot mobilfri (ungdoms)skole har jeg i dag ingen argumenter for.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no