Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-15, 10:05   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/s...en/a/23584288/

Årets osloborger, Mohsan Raja, sier han må være mot homofili, for han er jo muslim. Er det virkelig slik?

Innenfor kristendom er det enkelte miljøer som mener at homofili ikke kan aksepteres (Frelsesarmeen comes to mind ), men om man blindt skal godkjenne de påstått homo-fiendtlige sitatene fra bibelen merker jeg at vi er ute på ville veier. Jeg tror for eksempel det er få kristne som syns det er riktig å steine utro mennesker eller unngå alle menstruerende kvinner.

Er det så entydig i islam?

(At Mohsan Raja også mener at 11. september er en innsidejobb klarer jeg rett og slett ikke helt å forholde meg til. Betyr det å være religiøs at man mister gangsynet helt? )

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 10:24   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Han sier han har en fortid han ikke er stolt av. Jeg tror ikke på ham et sekund. Man kan ikke avskve alt man gjør av idioti med fortid og angring. Han sier han må gi tilbake prisen hvis det står mellom pris og tro.

Jeg ønsker ikke amerikanske tilsander der alle med betydning må være perfekte. Men et minimum av toleranse og ren sti synes jeg man må kunne forvente. Godt dette kom frem.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 10:31   #3
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Man må ikke være mot homofili om man er muslim. Det er flere profilerte muslimer som har gått mot utnevnelsen, blant annet Abid Raja.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 10:39   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Jeg regner med at religion er litt som politiske parti. Man støtter seg til den man føler passer best til egne verdier og overbevisninger, men trenger ikke være enig i alt. Jeg vil tro det er fullt mulig å være muslim, og samtidig ikke 100% enig i alt som står i Koranen eller alt Profeten har sagt, på samme måte som det går an å være kristen uten å være 100% enig i det som står i Bibelen og alt tøyset Paulus og gjengen hadde ut av seg.

I den grad jeg forstår meg på religion ...

Når det gjelder han her så fikk han vel utnevnelsen på grunn av den innsatsen han har gjort for flyktninger. Det er noe dritt når det viser seg at folk med holdninger vi er sterkt uenig i gjør fantastiske ting. Hadde det ikke vært mye bedre om de med, i våre øyne, feil holdninger utelukkende var slemme, og de som gjorde gode ting bare hadde nøyaktig de samme verdiene som oss?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-12-15 kl 10:54.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 10:41   #5
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.329
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Abid Raja sa også at det ikke er noen hemmelighet at både homofili og alkohol er strengt forbudt i islam, her. Han sa også at de fleste ikke bryr seg om hva andre gjør, men jeg lurer på om han da mener at de ikke bryr seg om hva andre ikke-muslimer gjør, fordi det virker som få muslimer står fram som homofile, også i Norge. Det virker som de som gjør det opplever å bli trakassert og sett ned på av andre muslimer. Det står litt om det her.


Sist redigert av skyfri : 22-12-15 kl 11:02.
skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 11:00   #6
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er noe dritt når det viser seg at folk med holdninger vi er sterkt uenig i gjør fantastiske ting. Det hadde vært mye enklere om de med, i våre øyne, feil holdninger utelukkende var slemme, og de som gjorde gode ting bare hadde nøyaktig de samme verdiene som oss.

Jeg er ganske pragmatisk i så henseende. En god gjerning er en god gjerning.

Dette er litt mer prinsipielt fra min side. Det er kjent at bibelen inneholder ganske mange interne kontradiksjoner, noe som gjør det lett å velge ut de sitatene man ikke syns passer. I tillegg påstås det vel ikke at alt i bibelen direkte er guds ord (noe er jo skrevet av vanlige mennesker som brev til menigheter). Jeg har forstått det slik at det er litt annerledes for Koranen, og følgelig verre å bryte med? Altså at Koranen skal ikke tolkes, men skal tas bokstavelig.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 11:06   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg er ganske pragmatisk i så henseende. En god gjerning er en god gjerning.

Dette er litt mer prinsipielt fra min side. Det er kjent at bibelen inneholder ganske mange interne kontradiksjoner, noe som gjør det lett å velge ut de sitatene man ikke syns passer. I tillegg påstås det vel ikke at alt i bibelen direkte er guds ord (noe er jo skrevet av vanlige mennesker som brev til menigheter). Jeg har forstått det slik at det er litt annerledes for Koranen, og følgelig verre å bryte med? Altså at Koranen skal ikke tolkes, men skal tas bokstavelig.

Det tror jeg kommer litt an på hvilken muslim du spør. Jeg kjenner flere muslimer som ikke er bokstavtro, men som like fullt kaller seg muslimer. Om de har anledning til dette eller ikke vet jeg ikke, jeg vet heller ikke hvem som har myndighet til å avgjøre dette i tilfelle. Det finnes vel ikke en suveren hersker over alle muslimer som bestemmer hva man "kan" og ikke. Det er vel mer opp til lederen for det enkelte trossamfunn å gi råd om sånt til sin menighet, og slike er det jo utrolig mange av. Regner med de ikke sier det samme, alle sammen, det ville jo vært rart.

Det finnes jo også kristne som mener man skal tolke Bibelen bokstavelig (noe som må være en utfordring med alle kontradiksjonene), så hva man "kan" og ikke der avhenger vel også av hvem man spør.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 11:09   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg er ganske pragmatisk i så henseende. En god gjerning er en god gjerning.


Vel vel, men det er jo ikke alle som feks. synes det er ok å stemme frem en pedofil overgriper som årets Oslo-borger. Det er kjekt å kunne vekte ulike forhold før man tar stilling til slikt.

Flerkulturelle nordmenn i rampelyset er i stor grad rollemodeller, og som Abid raja sier; signalet til unge må ikke være at man kan være kriminell, heie på sharia og mene homofili er ille - og så vinne pris fordi man er så bra.

Det er etter mitt skjønn også forskjell på å mene homofili er synd (stille og rolig inne i hodet sitt), og å flåse høyt og gjøre mye styr ut av at man synes homser er ekle folk.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 11:17   #9
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Jeg mener likefullt at selve gjerningen er god, Pelle, men personlig ville jeg ikke stemt fram verken pedofile eller homohetsere.

Veldig godt poeng det med å være rollemodeller. Det krever litt ekstra, ja.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 11:18   #10
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Det må da være veldig spesielt at lederen for en islamsk menighet skal ha definisjonsmakt over hva som er greit eller ei. Er det slik det fungerer, altså?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 11:24   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Jeg synes det er litt komplisert med hele den årets osloborger, det blir så veldig pidestall. At han har gjort en helt fantastisk innsats på PU er det ikke noe som helst tvil om, og jeg synes absolutt han fortjener heder og ære for det, men uttalelsene om homofili og sharia ligger litt for kort bak i tid til at det blir litt umusikalsk.

Hvordan koranen tolkes er det dog ingen fasit på, og imamene er heller ikke uetterettelige for alle muslimer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 11:36   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Flerkulturelle nordmenn i rampelyset er i stor grad rollemodeller, og som Abid raja sier; signalet til unge må ikke være at man kan være kriminell, heie på sharia og mene homofili er ille - og så vinne pris fordi man er så bra.

Ja, det er veldig viktig. Og det må ikke bli slik at man ønsker muslimske rollemodeller så høyt at man er villig til å se bort i fra alt annet.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes det er litt komplisert med hele den årets osloborger, det blir så veldig pidestall. At han har gjort en helt fantastisk innsats på PU er det ikke noe som helst tvil om, og jeg synes absolutt han fortjener heder og ære for det, men uttalelsene om homofili og sharia ligger litt for kort bak i tid til at det blir litt umusikalsk.

Det er jo dette som er vanskelig når man kårer "vanlige" borgere til slike ting. TIdligere så har det i stor grad vært offentlige personer, og hva de mener om ting og tang har vært tydelig fremme. I tillegg lever vi i en alder hvor alt kan graves fra, i mye større grad enn tidligere. Jeg hørte en debatt på radio i går hvor man spurte retorisk "Hadde det vært greit at Nina Karin Monsen fikk denne prisen fordi hun hadde gjort én ting som var så bra?" Og hele meg strittet i mot.

Det er jo ingen tvil om at han har gjort en fantastisk innsats, og det syns jeg jo at han på et vis må berømmes for. På den andre side bør aviser kanskje revurdere hele denne prisgreiene, når man får massiv oppslutning av Hege Storhaug på den ene siden, og denne saken på den andre. Hele prisgreia danner fronter og bitterhet, rett og slett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 11:38   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Vi trenger at Wenche Foss gjenoppstår slik at hun kan ta i mot alle slike priser, rett og slett.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 11:50   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?



Samtidig skal vi passe oss for at vi ikke stiller for høye krav til muslimske nordmenn også. Det kan ikke være slik at vi krever mer plettfri vandel fra dem enn fra kristne eller ureligiøse nordmenn. Det er en balansegang.

Som Finn Schøll sa i et intervju om dette: Northug er det ingen som har problemer med at blir nominert.

Han har tross alt vist gjennom handling at han har temmelig tvilsom moral; kjører i fylla, stikker av og legger skylda på en kompis. Han er tilgitt. Raja har skrevet en skikkelig idiotisk ting, og folk vil ta fra ham prisen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 12:22   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det må da være veldig spesielt at lederen for en islamsk menighet skal ha definisjonsmakt over hva som er greit eller ei. Er det slik det fungerer, altså?

Nei, jeg må innrømme at jeg ikke vet hvem som har definisjonsmakta. Når det gjelder kristendommen er det vel stort sett øverste leder for den aktuelle trosretning som definerer reglene, ut fra sin tolkning av Bibelen. Hos katolikkene er det vel Paven? Her er det ... Kirkerådet? Bisperådet? Martin Luther? Og i alle mulige karismatiske menigheter rundt om har jeg inntrykk av at det er den aktuelle pastor (ellre tilsvarende) som formidler sin oppfatning om hva som gjelder. Og uansett er det jo prestene/predikantene som til syvende og sist er de som snakker direkte med menigheten, og selv om de må forholde seg til sine ledere og skrifter er det sikkert individuelle forskjeller på hva som prekes rundt om. Tenkte det sikkert var noe sånt innen islam og, de har jo ingen overordnet "Pave" så vidt jeg vet.

Jeg vet i alle fall at Islam praktiseres nokså ulikt, ut fra hvilket land man kommer fra og hvilken gren av Islam man er knyttet til. Hvis det kun var snakk om å følge Koranen bokstavelig, uten rom for tolkning, ville det vel ikke finnes ulike retninger? Men hvem som bestemmer det vet jeg sannelig ikke. Jeg forstår meg dårlig på religion.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-12-15 kl 12:45.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 12:33   #16
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Raja har skrevet en skikkelig idiotisk ting, og folk vil ta fra ham prisen.


Nåja, det er jo plenty av utsagn han har kommet med, ved flere anledninger (homouttalelsen der han sammenlikner homofili med drapsmenn, "dø over israel" og "Lenge leve sharia"). Han har flere volds og narkodommer i perioden 2002-2010, samt posering med våpen på faceboook. Mye er gjort/skrevet siste år.

http://www.osloby.no/nyheter/Arets-O...v-8293488.html

Sitat:

«Mobbing og sjikane er ikke ytringsfrihet, de som gjør det burde være forberedt på at folk kan reagere, og folk reagerer forskjellig..», skrev han to dager etter angrepet mot satiremagasinet Charlie Hebdo, hvor tolv personer ble drept.

Sitat:

Flere viser til at Raja spesielt skal ha hatt en ufin tone overfor kvinnelige frivillige. Aftenposten har sett en dialog mellom Raja og en kvinnelig kollega som må betegnes som svært ufin.
Frivilligkoordinator Maren-Anne Haslie i Refugees Welcome to Norway (RWTN) ønsker ikke å la seg intervjue om Rajas oppførsel. Men på RWTNs interne forum beskriver hun bl.a. hvordan Raja taklet konfliktene som oppsto mellom de to gruppene:
- Måten Mohsan Raja har håndtert nevnte gnisninger på har resultert i at mange av våre kvinnelige frivillige ikke har ønsket et samarbeid med Mohsan». Samtidig understreker hun at Raja og gruppen utvilsomt har gjort en viktig jobb på Tøyen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 13:53   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

OK, jeg visste bare om den ene. Det er ikke en sak jeg har engasjert meg veldig i. Men ressonnementet mitt står, syns jeg. Som jeg har påpekt; jeg syns ikke vi skal være så på jakt etter muslimske forbilder at vi er villige til å overse idiotiske, slemme eller straffbare ting de har gjort, samtidig så er en rekke miljøer voldsomt på jakt etter kritikkverdig oppførsel så snart en muslim utmerker seg på noe vis, og vi må også passe oss for at vi krever mer plettfri vandel fra en muslim enn andre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 14:26   #18
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

vi må også passe oss for at vi krever mer plettfri vandel fra en muslim enn andre.


Enig. Jeg prøvde bare å vise at her er det plenty å ta av, ikke bare en enjkeltstående uheldig formulering.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 14:32   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Det er ikke bare en uttalelse. Mye å ta av. Og ikke bare det: I tillegg viser en gjennomgang Aftenposten har gjort at han i perioden 2002 – 2010 er straffedømt flere ganger, blant annet for narkotikakriminalitet og vold (sitat fra osloby.no).

Veldig langt fra plettfri vandel uansett hvor han kommer fra. Og respektløst overfor voldsofrene å gi ham pris som årets Osloborger.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 15:24   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

De burde ha gjort mye bedre research, rett og slett. Personlig syns jeg de som dro i gang tiltaket med mat og klær på Tøyen fortjene prisen, framfor vaktene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no