Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tvtorrents og seeding

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-12, 23:24   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Tvtorrents og seeding

Det ser ut til at jeg ikke lenger seeder og har derfor mistet mye cred.
På bittorrent står det at alt jeg har seeder, så da lurer jeg på hvorfor jeg mister cred hos Tvtorrents?
Er jo snart nede i 0 (hadde 12 for bare noen uker siden)og skjønner ingen ting.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 08:04   #2
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

Hmmmm. Du husker å starte bittorrent når du slår på dataen, slik at seedingen kommer i gang? Seeder du like mye som du laster ned? Hvordan er hastigheten på nettet ditt. Det er også noe du kan gjøre med hastigheten på seedingen inne på bittorrent, slik at du kan seede mer. Det skal finnes egne valg for upload og download rates. Sjekk på innstillingene der om du kan øke upload rates slik at du kan seede mere enn du gjør.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 09:32   #3
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

Bittorrent åpner seg alltid når jeg slår på PC'n.
Det står der på alt som er lastet ned, at det seeder.
Vi har høy hastighet på nettet.
Jeg skjønner bare ikke hvorfor cred går ned. Jeg har ikkke gjort noe annerledes nå enn da den steg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 09:34   #4
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

Mystisk. Du har ikke lastet ned veldig mye i det siste heller?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 09:44   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

På Tvtorrents har jeg 21 aktive, og alle står og seeder.
Eller skal gjøre det i vertfall.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 09:54   #6
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

Slik er det hos meg også, jeg mistenker at det er et problem med routeren min. eztv er kanskje et alternativ å vurdere?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 10:08   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

eztv har jeg brukt mye ja.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 10:10   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.552
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

Sjekk at porten er åpen. Les her.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 10:15   #9
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

Det ble avansert
Men hvorfor har det plutselig blitt forandringer nå?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 10:26   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.552
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

Fordi torrentklienten din kanskje bytter port med ujevne mellomrom? Eller nettleverandøren din har gjort endringer i softwaren til ruteren?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 10:32   #11
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

Jeg får det heller ikke til. Har alle åpninger klart og kontroll på brannmur. Tydeligvis ikke nok kontroll. Så nå er jeg på minus og får ikke lastet ned noe i det hele tatt.

Det har fungert, men for en stund siden har jeg bare gått i minus og ikke i pluss. Og jeg ser at jeg deler.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 10:56   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

Hvor mye står det på programmet at dere har delt? For ting kan jo seede men om ikke mange nok laster det ned fra dere, så seeder det jo dårlig. I begynnelsen da jeg hadde lav ratio på tvtorrents, lastet jeg ned masse greier jeg ikke så på selv, men som var superpopulære og seedet masse, fordi da økte ratioen raskest. Last ned det nyeste av serier, den nyeste episoden, selv om du ikke har tenkt å se på det selv. Feks. Alcatraz, The river, Greys og slikt.

Hvordan er ut-linjen? Da vi hadde GET, hadde vi grei inn-linje, men ut-linja var elendig, så da lastet vi fort ned men seedet elendig. Da vi flyttet og fikk fibernett fra Lyse med 25 mbit inn og like mye ut (nå har vi enda høyere), økte ratioen lynkjapt og nå har vi over 1 i Tcreds.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 12:06   #13
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

Alcatraz er ikke noe jeg seeder mye av, men Fringe går fort unna. Ellers er det også viktig å holde øye med hvor mange credits man har. Husk at det er forskjell på K, M, G, og T creds. Man bør nok ikke havne under 1M cred for da kan man få problemer.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 15:07   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

Frustrerte fruer seeder mye hos meg. Lost seedet noe helt hinsides sykt da det gikk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 15:45   #15
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

Jeg mister mer og mer cred og skjønner ingen ting.
Alt står og seeder og jeg har lastet ned nye populære serier for å se om det hjalp.
Neida, jeg fikk mindre og er nå nede på ca 550 MCred

Møkk.
Holder meg til eztv jeg tror jeg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 12:44   #16
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

Jeg har akkurat oppdaget at jeg har samme problem. Fikk ny PC for et par uker siden, og etter det har jeg ikke seedet noe. Det gikk helt fint på den gamle PC-en helt opp til slutten. Jeg vil tro at det ikke kan være et problem med routeren da? Eller kan det være det? Jeg får helt hetta av det styret med porter; det har jeg ikke fått til de gangene jeg har prøvd før, men som sagt seedet jeg greit før likevel (ikke topp, men greit nok) ...

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 12:46   #17
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

Her har det løst seg av seg selv den siste uken, men med det minuset jeg har så tar det tid.

Har du tatt den testen inne i programmet for å sjekke om porten er åpen?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 12:53   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

Dersom seeden ikke kobles riktig tilbake, så teller den ikke.
Sjekk FAQ-en på tvtorrents, det står noe om det der.

Vi har en HIMYM-episode som seeder noe så inni hampen. Den alene "betaler" for alt det andre.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 19:03   #19
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

Nå går det litt oppover igjen.
Har funnet ut at jeg kan laste ned fra et annet sted og gå inn på tvtorrents og laste ned http-fila derifra etterpå.

Men hvilke serier/episoder er det som seeder mye hos dere?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 20:13   #20
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tvtorrents og seeding

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Men hvilke serier/episoder er det som seeder mye hos dere?

American Horror Story, eller hva den heter. Og nyeste episoder av Game of Thrones. Og Greys og Private Practice.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no