Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Nokon og nokre?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-13, 15:02   #81
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nokon og nokre?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Takk for at du gjorde det, Darth!

Eg må legge til at boka eg las var frå 2011. Så eg hadde litt rett eg og.

Jeg stusset faktisk på det samme som deg da jeg leste Helga Flatland jeg også, fordi hun skriver en nynorsk som er et stykke fra den jeg er vant med. Men, det var ikke verre enn at jeg leste bok nummer to også, og kommer til å lese den siste i trilogien når den kommer ut i høst en gang.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 15:03   #82
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nokon og nokre?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Farlig avantgardistisk atferd!

Ja, forfattaren må vere vill&gal. Det er Helga Flatland og Max Ernst, lizzm.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 15:05   #83
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nokon og nokre?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg stusset faktisk på det samme som deg da jeg leste Helga Flatland jeg også, fordi hun skriver en nynorsk som er et stykke fra den jeg er vant med. Men, det var ikke verre enn at jeg leste bok nummer to også, og kommer til å lese den siste i trilogien når den kommer ut i høst en gang.

For all del, boka er veldig god. Eg kjem og til å lese i alle fall bok to for å sjå om ho held same standard. Det er ei bok som beveger meg, både gjennom forteljarteknikk, handling og språk. Men eg har stoppa litt opp ved fleire av formuleringane mest fordi eg blei usikker på om eg sjølv gjer det riktig.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 15:12   #84
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nokon og nokre?

Bok nummer to er ikkje like god, etter mi meining, men verdt å lese likevel. Eg les litt såkalla ungdomslitteratur for å betre kunne anbefale (iiik - an-be-hetelse) bøker til elevar. Er spent på kven som er hovudpersonar i den siste boka.

For meg er det altså berre rart - å seie at eg les nokon ungdomsbøker i året, eg trur eg heldt fast ved nokre på privaten.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 15:16   #85
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nokon og nokre?

Eg liker og å halde meg oppdatert på ungdomslitteratur, av same grunn, sjølv om eg ikkje jobber som lærar lenger. Eg er forresten ikkje så streng på an-be-het-else, så eg anbefaler gjerne.

Og ja, nokon ser rart ut.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no