Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Vi må snakke om Kevin

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-12, 18:01   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi må snakke om Kevin

Har dere sett den? Jeg var å så den i går og likte den kjempegodt! En fantastisk Tilda Swinton i hovedrollen som mor til Kevin. Terningkast 5 fra meg. Hva synes dere?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:12   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Jeg har ikke sett den, men har store planer om det.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:59   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Tilda Swinton er bra!

Filmen vet jeg ikke noe om. Hva handler den om?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 19:01   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Har den på dvd og skal se den når anledningen byr seg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 20:23   #5
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tilda Swinton er bra!

Filmen vet jeg ikke noe om. Hva handler den om?


Den handler om en dame som får en sønn hun fra første stund tar avstand fra fordi hun ikke kan identifisere seg med han og fordi han er svært vanskelig som barn. Den starter med slutten og går så bakover. Sønnen begår massedrap som 16-åring. Filmen stiller mange spørsmål og gir få svar. En skikkelig tankevekker, samtidig som den er filmatisk meget sterk. Dynamikken mellom rollefigurene er utrolig strek, og Tilda Swinton fortjener oscar for sin helt fantastiske rolleprestasjon.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 20:36   #6
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Jeg har veldig lyst til å se den, men frykter den blir for sterk med Utøya friskt i minne.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 21:09   #7
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Kommer den på kino i disse dager? Eller på DVD? Eller er det en "gammel" film?
Høres bra ut.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:28   #8
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Kommer den på kino i disse dager? Eller på DVD? Eller er det en "gammel" film?
Høres bra ut.


Den går på kino nå. Den skulle egentlig settes opp i august, men ble flyttet pga Utøya. MEN selv om det er noen likheter der, er dette først og fremst en film om en mor-sønn-relasjon og følelsen av utilstrekkelighet, fortvilelse og skam.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:31   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Jeg har nettopp sett den. Jeg kjenner et stort behov for å diskutere den, kjenner jeg. I lys av Utøya. Jeg får ikke bestemt meg for denne historien og hva som skjedde som gjorde at det endte som filmen ender.

  Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:31   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Jeg vil ikke si den var fin da. Dette var kanskje den vondeste filmen jeg noensinne har sett. Men den var veldig høy kvalitet.

  Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:36   #11
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Denne filmen gjorde meg så vondt at jeg faktisk angrer på å ha sett den.
Det er ikke ofte jeg gjør.
Jeg så hele, jeg skjønte fort hvor vondt det kom til å gjøre, men jeg så den likevel.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:41   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Jeg tror egentlig ikke Kevin trengte å bli en dårlig fyr. Jeg tror han var født med noen utfordringer, men så kom det en alvorlig tilknytnigsproblematikk kombinert med personligheten hans også ble han som han ble. Jeg hadde så vondt av alle sammen at jeg er kvalm enda.

  Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:43   #13
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Jeg ble nysgjerrig på denne filmen da jeg først så denne tråden. Etter de siste innleggene her blir jeg brått litt usikker på om jeg vil se den. Legger den på hvil til helga.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:43   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Jeg tror at jeg vil anbefale å se den. Jeg tenker at den først og fremst var uhyggelig lærerik og interessant.

  Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:55   #15
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Jeg tror jeg identifiserer meg for mye med moren; det spiller for mye på en del av mine aller største redsler.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:55   #16
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Jeg vil ikke avbefale den, det er en god film. Jeg har det bare ganske fælt med å ha sett den, haha.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:59   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Jeg også, Kitty. Men jeg unner flere følelsen. :raus:


Nei, jeg kjenner på følelsene som mamma jeg også. Virkelig. Det er det som gjør den så smertefull. Pluss noen ting fra eget liv som jeg ikke vil beskrive på åpent forum.

  Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 23:00   #18
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Jeg tenker at det veldig godt kan være en nyttig film å se. Når du blir tvunget til å se på monsteret, så blir du nødt til å se deg selv i det samtidig, og du blir nødt til å utforske den delen av deg selv.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 23:03   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Jeg tenker at det veldig godt kan være en nyttig film å se. Når du blir tvunget til å se på monsteret, så blir du nødt til å se deg selv i det samtidig, og du blir nødt til å utforske den delen av deg selv.

Ja. Det er noe med dette her jeg kjenner et veldig behov for å diskutere skikkelig.
Det er veldig gjenkjennelig. Samtidig som det er abnormt og ekstremt og helt annerledes.

  Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 23:03   #20
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi må snakke om Kevin

Det får det til å føles ut som det skal så veldig lite til før en gutt blir et monster.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no