Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hvordan gjøre denne setningen bedre?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-07, 18:58   #1
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan gjøre denne setningen bedre?

Jeg synes denne setningen var litt dårlig.
Forslag til andre løsninger?

Det må kunne stilles høyere krav til informasjonsinnhenting[1] når det er tale om et strukturert OTC produkt for en privat kunde enn hvor det er tale om å tilby en børsnotert aksje til en erfaren investor.

[1] Her ville jeg skrevet innhenting av informasjon, ikke informasjonsinnhenting.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 19:00   #2
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan gjøre denne setningen bedre?

Enig med deg

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 19:01   #3
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan gjøre denne setningen bedre?

Enig i innhenting av informasjon. Dessuten forstår jeg ikke dette med enn hvor. Skal det ikke være enn når? Og bør det ikke være komma før enn?

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 19:14   #4
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan gjøre denne setningen bedre?

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Jeg synes denne setningen var litt dårlig.
Forslag til andre løsninger?

Det må kunne stilles høyere krav til informasjonsinnhenting[1] når det er tale om et strukturert OTC produkt for en privat kunde enn hvor det er tale om å tilby en børsnotert aksje til en erfaren investor.

[1] Her ville jeg skrevet innhenting av informasjon, ikke informasjonsinnhenting.

Noen forslag:

Det må kunne stilles høyere krav til innhenting av informasjon når det gjelder..., enn når man tilbyr en børsnotert aksje til en erfaren investor.

Kravene til innhenting av informasjon bør være høyere når det gjelder et strukturert ..., enn når man tilbyr en børsnoterte aksje til en erfaren investor.


Jeg synes kanskje det er tungt å bruke når det er tale om flere ganger i samme setning.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 19:22   #5
hadi
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 68
hadi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan gjøre denne setningen bedre?

Opprinnelig lagt inn av cora, her.


Kravene til innhenting av informasjon bør være høyere når det gjelder et strukturert ..., enn når man tilbyr en børsnoterte aksje til en erfaren investor.

Jeg synes denne setningen er lettest å forstå, språket er ikke så oppstyltet.

hadi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 19:30   #6
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan gjøre denne setningen bedre?

Enig!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 19:34   #7
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan gjøre denne setningen bedre?

coras omskrivning var bra! Du kunne kanskje brukt innsamling av informasjon i stedet for innhenting? Forøvrig heter det OTC-produkt (med bindestrek).

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 19:53   #8
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan gjøre denne setningen bedre?

Og jeg synes faktisk godt det kan stå informasjonsinnhenting i ett ord, sånn at setningen blir kortere. Ellers enig med mehmet.

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no