Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Absolutt siste episode av SOA

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-14, 18:10   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Absolutt siste episode av SOA

Jeg er helt matt! Forrige episode og finalen..

Husbonden og jeg var temmelig lunkne da vi begynte å se serien på Netflix (en serie om bikere liksom... særlig...), men ble rask hektet. For en serie! Anbefales!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 18:31   #2
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Men tar det tid før man kommer inn i den? Jeg har prøvd flere ganger men lar meg ikke engasjere. Men mange sier jeg bare må fortsette å prøve men jeg har vel sett 3-4 episoder.

Mine favoritter er The Wire, Breaking Bad og Six Feet Under.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 14-12-14 kl 22:16.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 21:58   #3
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Six feet under er en av mine favoritter og. Jeg kan ikke huske om det tok lang tid...

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 22:48   #4
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Eg blei faktisk lei av SOA. Så legg gjerne inn slutten med spoilertag så eg sleppe lide meg gjennom for å finne ut korleis det går.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 22:50   #5
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg blei faktisk lei av SOA. Så legg gjerne inn slutten med spoilertag så eg sleppe lide meg gjennom for å finne ut korleis det går.

Jeg også. Ble raskt hekta, og fresa gjennom de 4 første sesongene - men så var det slutt.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 22:50   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Jeg og samboeren har akkurat startet og har en episode igjen av første sesong. Fenger veldig!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 22:53   #7
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men tar det tid før man kommer inn i den? Jeg har prøvd flere ganger men lar meg ikke engasjere. Men mange sier jeg bare må fortsette å prøve men jeg har vel sett 3-4 episoder.

Mine favoritter er The Wire, Breaking Bad og Six Feet Under.

Den er ikke av samme kvalitet som de du nevner her. Jeg har sett alle sesongene læll, men det går mer under lettbeint underholdning/såpe-light i mine øyne. Iallefall bikket det over til det etterhvert, de første sesongene var bedre enn de siste 3-4.
Så jeg hadde ikke følt at jeg måtte gjennom SOA om det ikke fenget. Jeg synes det er helt greit, litt som Gossip Girl, men ikke noen serie-must.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 15:15   #8
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

SOA er helt fantastisk! Og for en avslutning! Det er jo så genialt og så vakkert skrevet!
Symbolikken og alt er jo så utrolig bra! Kunne ikke vært en bedre slutt i mine øyne.
Det var det eneste rette i forhold til hele historien.
Verdens beste serie, uten tvil! Synes jeg iallefall.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 16:12   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Hvilken serie snakker vi om?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 21:00   #10
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Sons of Anarchy.
Jeg er snart ferdig jeg også.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 21:51   #11
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Kurt Sutter har jo en aldri så liten hang-up på "Hamlet" har jeg forstått. Det sier alt. Jeg har sett fem sesonger og gikk brått lei halvveis inn i første episode av sjette sesong. Det får være måte på.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 23:22   #12
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Fortell da!!!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 23:54   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Jeg tipper at jeg nå så de siste 5 minuttene av den siste episoden.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 01:42   #14
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Det bør vel kanskje ikke være nødvendig med spoilertag i en tråd som heter "absolutt siste episode av SOA", men jeg bruker det likevel...

Jeg elsket de første sesongene av SOA. Forstod aldri helt hvorfor, men likevel. De siste sesongene ble imidlertid ganske teite og lettbeinte, synes jeg. Og slutten? Herrefred, for en idiotisk slutt! Den ødela hele forholdet mitt til serien. Jesus, liksom? Nei, vettu hva. Jeg ble ordentlig irritert. () Jeg skjønte heller ikke hvordan dette med henrettelsen av Jax gikk til - hvordan skjedde det at alle plutselig visste at det ikke var meningen at han skulle dø likevel? Og hvorfor måtte de skyte Happy i armen? Hvorfor kunne de ikke bare henrette Jax, slik all logikk skulle tilsi? Det eneste som kan forsvare slutten er at han symboliserer Jesus. Og det er jo bare teit.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-15, 18:55   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Jeg elsket de første sesongene av SOA. Forstod aldri helt hvorfor, men likevel. De siste sesongene ble imidlertid ganske teite og lettbeinte, synes jeg. Og slutten? Herrefred, for en idiotisk slutt! Den ødela hele forholdet mitt til serien. Jesus, liksom? Nei, vettu hva. Jeg ble ordentlig irritert. () Jeg skjønte heller ikke hvordan dette med henrettelsen av Jax gikk til - hvordan skjedde det at alle plutselig visste at det ikke var meningen at han skulle dø likevel? Og hvorfor måtte de skyte Happy i armen? Hvorfor kunne de ikke bare henrette Jax, slik all logikk skulle tilsi? Det eneste som kan forsvare slutten er at han symboliserer Jesus. Og det er jo bare teit.

Jeg og mannen begynte på SOA i november og så aller siste episode i forregår. Fy søren for en fantastisk serie!

Ang. spoileren her: Jax hadde vel ikke planlagt selvmord? Han skulle jo stikke av, trodde jeg, men så tok politiet ham igjen og han innså at han ikke ville klare å stikke av, og det gikk opp for ham at det beste var å dø. De måtte jo skyte Happy i armen for å bevise at Jax hadde klart å overmanne dem og stikke av da de skulle henrette ham, de ville jo aldri henrette mannen. Planen var at han skulle stikke. Eller misforstod jeg totalt?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-15, 18:55   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Og jeg savner Tig. Tig er fantastisk. Han er SOA sitt svar på Breaking Bads Saul!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-15, 19:05   #17
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Ja, nei, det vet jeg ikke helt. Om det var planlagt å ta selvmord eller ikke. Det jeg mente var at de burde henrettet ham, etter all MC-gjenglogikk. I stedet valgte de en lykkelig slutt i form av at gjengen likevel ikke gjorde det de i virkeligheten ville ha gjort, i tillegg til en slik merkverdig symboltung avslutning. Huff, altså!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-15, 19:07   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Njæ, jeg tror det hadde blitt en for tung slutt om de hadde henrettet ham. Tror mange flere hadde reagert med vantro da. Jeg ventet jo egentlig at de skulle det, men samtidig håpet jeg jo på en måte de ikke kom til å gjøre det. Likte slutten jeg, selv om jeg egentlig ikke ville at Jax skulle dø.

Forresten, dead count i den siste sesongen, djezus kraist. Hvor mange kan det ha vært?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-15, 19:23   #19
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Jeg kan ikke fordra happy ending når det går utover (det jeg oppfatter som) realisme.

Ellers er jeg helt enig i at det er en fantastisk serie (selv om jeg sliter med å forklare hvorfor).

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-15, 19:57   #20
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Njæ, jeg tror det hadde blitt en for tung slutt om de hadde henrettet ham. Tror mange flere hadde reagert med vantro da. Jeg ventet jo egentlig at de skulle det, men samtidig håpet jeg jo på en måte de ikke kom til å gjøre det. Likte slutten jeg, selv om jeg egentlig ikke ville at Jax skulle dø.

Forresten, dead count i den siste sesongen, djezus kraist. Hvor mange kan det ha vært?

Ja, og lord det ble jo plaffa ned folk i hopetall der på slutten.

Jeg digget de første 3-4 sesongene. Så ble det så innmari mørkt og etter nest siste sesong var jeg usikker på om jeg ville se mer. Men jeg likte den siste sesongene, og slutten.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no