Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Skal vi ikke snakke om Nobel?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-16, 18:49   #41
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg kom til "Hey, det er jo Jarle Klepp! Jøss, ble han krigsreporter? Jeg så han mer for meg som kulturjournalist. Jaja, alt går an, antar jeg..." Så avbrøt mannen min meg og ba meg finne meg noe annet å gjøre.

Men jeg har sett alle episodene til nå, sånn med et halvt øye, og jeg har sett verre ting. Spesielt fenget er jeg ikke.

Men er det Jarle? Eller er det han onkelen i Kompani Orheim?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 22:48   #42
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Det er Jarle. Og ja, Anders Danielsen Lie var med i Mammon. Og Koselig med peis!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 22:55   #43
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

I den scenen hvor Erling skal besøke faren sin, satt vi og gjettet hvem som spilte faren. Bjørn Floberg? Bjørn Sundquist? Dennis Storhøi? (som vi visste skulle være med,men som ikke hadde vist seg til da) Ingar Helge Gimle? Stein Winge? Vi ble positivt overrasket da.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 10:02   #44
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

I den scenen hvor Erling skal besøke faren sin, satt vi og gjettet hvem som spilte faren. Bjørn Floberg? Bjørn Sundquist? Dennis Storhøi? (som vi visste skulle være med,men som ikke hadde vist seg til da) Ingar Helge Gimle? Stein Winge? Vi ble positivt overrasket da.

Enig!!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 19:43   #45
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Det er Jarle. Og ja, Anders Danielsen Lie var med i Mammon. Og Koselig med peis!

Eg innbiller meg at han spiller onkelen til barne-Jarle, men det kan hende eg hugser feil.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 19:50   #46
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Han som mista beinet - Anders Danielsen Lie. Lege OG skuespiller, det er litt tøft! Jeg trodde jeg først hadde sett ham i Oslo 31. august (som jeg likte), til det gikk opp et lys for meg og jeg skjønte at det var han som hadde hovedrollen i Saabye Christensens Herman. Så nå klarer jeg ikke å se ham uten å tenke "Man har en stek i ovnen".

Han spiller i Oslo 31. august og. http://www.imdb.com/name/nm0509264/

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 19:53   #47
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Var det det vi lurte på? Han hadde hovedrollen i Reprise også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 20:06   #48
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg innbiller meg at han spiller onkelen til barne-Jarle, men det kan hende eg hugser feil.

Nei, det er Jarle. Eller Rolf Kristian Larsen. Det er Andreas Cappelen som spiller onkelen til Jarle.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 20:30   #49
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Han spiller i Oslo 31. august og. http://www.imdb.com/name/nm0509264/

Ja, det veit jeg - jeg utrykker meg litt uklart. Jeg trodde den filmen var første gang jeg så skuespilleren, at jeg ikke hdde sett ham i andre roller før den. Men så var han jo Herman! Og jeg har sett Herman sikkert ti ganger.

Eller var det et svar til de andre?

Mammon har jeg ikke sett, forresten, heller ikke de andre dere nevner.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 21:28   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Hva tenker dere om siste episode? Jeg syns den var litt kjedelig. Det skjedde egentlig ingenting.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 21:34   #51
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva tenker dere om siste episode? Jeg syns den var litt kjedelig. Det skjedde egentlig ingenting.

Eg reagerte veldig på håndteringa av abstinensene og Rikard som fekk bli hos rusa bestefar. Og så syntest eg heile episoden leid litt under det svake samspelet mellom herr og fru Riiser. Det kunne vore bra viss dei hadde vore meir overbevisande, men falt litt igjennom. Men dei fekk jo håndtert oppslaga om Erling i VG og slikt. Det var for så vidt viktig.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 21:41   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Jeg reagerte ikke på håndteringa av abstinensene, jeg tenker at Erling har sett det meste opp igjennom og har blitt ganske kynisk. At han lot sønnen være igjen syns jeg var verre.

Ellers enig ang. samspillet, det led virkelig og var stivt og rart. Det ble ikke så kleint det burde bli, ei heller så nært det burde være.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-16, 00:00   #53
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Litt kjedelig, ja. Ingen kjemi mellom herr og fru Riiser. Nydelig mellom far og sønn i bilen og mellom Jon-Petter og tolken (ex-kjæresten).

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-16, 00:28   #54
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Jeg leser Skal vi ikke snakke om Niobe hver gang.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-16, 07:13   #55
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Barn hos rusa bestefar var ekkelt ja, men understreket forsåvidt det desperate i situasjonen. Jeg ler litt av filmingen fra Catosenteret (har bodd der og er rimelig kjent, de har filmet litt hist og pist) og at VG kom på glansa papir.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-16, 07:41   #56
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

I helga las eg intervju med han som har gjort stand in for den såra soldaten. Imponerande å få det til altså!

Ellers enig i alt over her, framleis klein dialog, merkelig å sette igjen sonen hos en heroinrusa bestefar og i grunn en kvileepisode.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-16, 08:21   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Barn hos rusa bestefar var ekkelt ja, men understreket forsåvidt det desperate i situasjonen. Jeg ler litt av filmingen fra Catosenteret (har bodd der og er rimelig kjent, de har filmet litt hist og pist) og at VG kom på glansa papir.

Min rekvisitørmann ble irritert over det samme.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-16, 08:24   #58
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Er det flere enn meg som reagerte da Erling sammenliknet konas reaksjon etter å ha sett drapet av Zamali(?) på video og det faktum at han har drept flere, med hvordan han følte det da hun ikke var sikker på hvor mange hun hadde ligget med? "-Jeg trodde du ville svar tre-fire, også var du sånn...eh, ikke sikker på hvor mange.."

Jeg synes ikke man kan sammenlikne det å ha hatt sex med flere, med det å drepe folk som jobb. Gikk jeg glipp av noe her, eller reagerte flere?

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-16, 08:27   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Jeg så det ikke som en sammenlikning, mer en måte på å illustrere det absurde i å ikke vite, samtidig som det er naturlig, siden han må forholde seg til det som en jobb. Jeg så ikke på det som om det skulle være like ille, men mye verre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-16, 08:54   #60
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg så det ikke som en sammenlikning, mer en måte på å illustrere det absurde i å ikke vite, samtidig som det er naturlig, siden han må forholde seg til det som en jobb. Jeg så ikke på det som om det skulle være like ille, men mye verre.

Eg såg det også slik. Å spørre om noko en ikkje vil vite svaret på.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no