Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Mannen som elsket Yngve

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-08, 20:22   #21
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mannen som elsket Yngve

Har ikke somlet meg til å lese boken enda til tross for at min venninne har reklamert for den i laaange tider. Bør jeg lese den først eller se filmen først mon tro?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 10:23   #22
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannen som elsket Yngve



Jeg så filmen på tirsdag.
Filmen sto til forvetningene, om ikke ennå bedre.
Hadde fint klart å se den en gang til.

Tror "Kompani Orheim " også skal filmes. :ennå mer hyper:

Nå er "Fittesatan Anarkikommando" ny ringetone på mobilen

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 11:44   #23
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Mannen som elsket Yngve

Jeg har ikke lest, så jeg trodde det skulle være mer "fjortissermedkjærlighetssorg"-film, men det var det jo ikke.
Den var mye bedre, og dypere, enn forventet, helt klart!

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 17:55   #24
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Mannen som elsket Yngve

Jeg fikk endelig sett filmen nå i helga, og likte den veldig godt. Men det er greit for meg hvis jeg kan slippe å ha "Fittesatan anarkikommando" på hjernen mer nå...

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 15:06   #25
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mannen som elsket Yngve

Nå har jeg endelig fått sett den. Utrolig bra film! Jeg syns jo også det var kjempefestlig å se hjembyen min slik jeg husker den fra barndommen. Og de stolene han satt på når han var på Dahle og besøkte Yngve på slutten, er akkurat de samme stolene som vi hadde rundt spisebordet da jeg var liten!

Jeg så den på DVD, og så også et intervju med forfatteren, hvor han forteller om neste bok om Jarle. En bok som utspiller seg i 1997, og hvor han får vite at denne jenta fra Sola som gikk i niende klasse faktisk ble gravid, og at han har en datter. Er det noen som vet hva den boken heter? I følge intervjuet skulle boken komme ut ca samtidig med DVDen, og siden jeg har DVDen i stua, så burde jo boka være på vei. :vil ha:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 15:07   #26
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannen som elsket Yngve

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Nå har jeg endelig fått sett den. Utrolig bra film! Jeg syns jo også det var kjempefestlig å se hjembyen min slik jeg husker den fra barndommen. Og de stolene han satt på når han var på Dahle og besøkte Yngve på slutten, er akkurat de samme stolene som vi hadde rundt spisebordet da jeg var liten!

Jeg så den på DVD, og så også et intervju med forfatteren, hvor han forteller om neste bok om Jarle. En bok som utspiller seg i 1997, og hvor han får vite at denne jenta fra Sola som gikk i niende klasse faktisk ble gravid, og at han har en datter. Er det noen som vet hva den boken heter? I følge intervjuet skulle boken komme ut ca samtidig med DVDen, og siden jeg har DVDen i stua, så burde jo boka være på vei. :vil ha:

Charlotte Isabell Hansen, det var nylig en tråd om denne her.
I dag, faktisk!
*leter*

Se her, ja!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09

Sist redigert av Enhjørning : 11-09-08 kl 15:09. Årsak: Fant link
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 15:08   #27
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mannen som elsket Yngve

Heter boken Charlotte Isabell Hansen? Må ha!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 15:10   #28
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannen som elsket Yngve

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Heter boken Charlotte Isabell Hansen? Må ha!

Jepp, fikk rotet frem link til tråden og satt den inn i innlegget over.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 15:11   #29
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mannen som elsket Yngve

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Heter boken Charlotte Isabell Hansen? Må ha!


Isabel med en 'l'. Det er kommet!

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 15:12   #30
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mannen som elsket Yngve

Spank ju!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 22:22   #31
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mannen som elsket Yngve

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Spank ju!

Denne tenker jeg jeg ser i kveld, takket være FP som har så gode filmanmeldelser.
Søk og du skal finne lizzåm..

Jeg har ikke lest boken, men ser jo at det ikke er nødvendig. Enjoy Shamu!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 23:09   #32
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mannen som elsket Yngve

Jeg elsket boka, men ble skuffet over filmen. Synes de hadde forandret så mye vesentlig.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 23:14   #33
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannen som elsket Yngve

jeg rasket med meg denne på dvd på Lefdal til den sum av kr 9,- her i forrige uke. Kanskje den er verdt å se en dag da.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 00:29   #34
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mannen som elsket Yngve

Sååå nostalgisk å se byen min som jeg husker den. Det var jo som å gå tilbake i tid, med klærne, skolesekkene hehe og utestedene. De har fanget det godt.
Fin film.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no