Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Kjedelige lydbøker med god oppleser?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-24, 14:02   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.613
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjedelige lydbøker med god oppleser?

Jeg har slitt en del med søvnen hele livet mitt, men nå har jeg oppdaget lydbøker, og sovner raskt til dem. Problemet er jo at jeg gjerne vil høre bøkene, ikke sove fra dem. Nå har jeg startet for tredje gang med "Søsterklokkene" der forfatteren leser selv og har endelig innsett at jeg ikke kan høre på det i sengen eller når jeg ligger eller sitter for behagelig. Lars Mytting har en særdeles beroligende stemme.

Det jeg ønsker meg er tips til kjedelige lydbøker med god oppleser. Helst mannlig. Vet du om noen?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-24, 14:04   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.080
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjedelige lydbøker med god oppleser?

Ikkje direkte svar, men eg bruker bøker til sovehjelp av og til. Dagen etter spolar eg tilbake og høyrer på nytt det eg (forhåpentligvis) sovna frå.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-24, 14:05   #3
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.951
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjedelige lydbøker med god oppleser?

En kollega av meg sverget til Knausgård til dette formålet, han mente at det spilte ingen rolle om han gikk glipp av store deler av det.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-24, 14:07   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.613
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedelige lydbøker med god oppleser?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Ikkje direkte svar, men eg bruker bøker til sovehjelp av og til. Dagen etter spolar eg tilbake og høyrer på nytt det eg (forhåpe) sovna frå.

Det er det jeg har gjort til nå, men det er jo litt styrete. Synes det er bedre å ha bøker som kun er til å sove.

Kan se for meg Knausgård er et godt tips ja, takk.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-24, 14:16   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.550
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedelige lydbøker med god oppleser?

Harry Potter på engelsk med Stephen Fry. Jeg sover med han i øret hver natt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-24, 14:20   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.691
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjedelige lydbøker med god oppleser?

Jeg bruker kiosk litteratur som Kristin Hannah, Sara Jio. Har lest en del gode bøker som Jan Guilloo og Lars Saaby Christensen. Går det og men ender ofte med at jeg må høre som du sier.

Jeg setter på 15min søvnmodus, sovner da innenfor de minuttene. Vist jeg ikke husker noe fra boken trykker jeg på 10min tilbake, men ofte ikke. Storytel er laget for oss søvn lesere.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-24, 14:24   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.080
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjedelige lydbøker med god oppleser?

Eg prøvde forresten å høyre Slåttekar i himmelen (det er forfattaren sjølv som les) ein gong, den kan nok fungere til ditt formål.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-24, 14:39   #8
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.614
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjedelige lydbøker med god oppleser?

Jeg setter på bøker jeg har hørt før, da føler jeg ikke at jeg går glipp av noe. Gert Nygårdshaugs bøker om Melk Mussenden og The Happiness Project av Gretchen Rubin funker bra. Spis, Elsk, Lev sovnet jeg også fra, den var såvidt ikke irriterende nok til at jeg ble liggende våken

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-24, 14:47   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.579
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedelige lydbøker med god oppleser?

The Old Man and the Sea, av Ernest Hemingway, innlest på engelsk av Donald Sutherland. Storytel.

Den bør gjøre susen. Ikke fordi boka i seg selv er utpreget kjedelig (selv om den riktignok er ganske langsom), men først og fremst fordi den dype, monotone stemmen til DS er utrolig søvndyssende, nesten hypnotisk.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 29-04-24 kl 15:17.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no