Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken tempurpute?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-10, 11:29   #1
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken tempurpute?

Jeg må prøve noe nytt. Før i verden var det jo bare en tempurpute, men nå er det så mange. Noen som har en anbefalning eller erfaring å komme med? Jeg sover mest på magen og på siden, hvis det har noe å si. Har prøvd tempurpute før, men syntes den var veldig hard.
Jeg sliter med kroniske smerter i hode, nakke og skuldre + har noen nakkeprolapser og senebetennelser i de nevnte områder.

Noen som vet om det er noen butikker som har prøveperiode for puta? Jeg mener at det var vanlig før, i alle fall. Tempurputa jeg prøvde for mange år siden lånte jeg hos fysioterapeuten, men de har slutta med det.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 12:49   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken tempurpute?

Jeg har tempur str L. Den er egentlig til en vektgruppe over meg, men jeg trengte en pute som støttet godt opp om jeg ligger på siden, og det gjør jeg ofte.

Det JEG fikk beskjed av fysio om, var å slutte å over på magen, det er ikke bra for nakke og skuldre. Så nå prøver jeg å sovne inn på ryggen, og så våkner jeg vel som oftest på siden. Jeg erfarer at jeg får en bedre søvn når jeg sovner inn på ryggen, antagelig fordi da avspennes musklene.

Min er hard i det jeg legger meg ned på den, men etter et par minutter formes den etter kroppen. Samme med madrassen. Men det er vel store individuelle forskjeller på hvordan man opplever det.

Når det gjelder prøvetid, vet jeg ikke. Jeg kjøpte min på Buskerud storsenter, på helsekostbutikken.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:28   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken tempurpute?

Min erfaring er at tempur funker som fjell på sommeren, men om vinteren er den rett og slett for hard før den blir varmet opp av hodet.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:35   #4
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken tempurpute?

For magesovere er det vel denne som de anbefaler:


Ombracio heter den.

Jeg vil anbefale deg å gå til en forhandler med seng så du får prøvet ut rett modell for deg.
Jeg kjøpte en pute i forrige uke og begynner å venne og like den. Jeg testet en i butikken, kjøpte og lot plasten ligge på og prøvde den i sengen.Den ble for høy så jeg var heldig og fikk byttet til en lavere modell. Mange bandagister og helsekoster har nå 25% på de nå.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:39   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken tempurpute?

Jeg har vanlig modell og den minste størrelsen. Har prøvd større, men da får jeg hodepine. Mannen har den der milleniumutgaven med sånn innhul på liggesiden, men den synes vi begge er bare ekkel, så den ligger oppå skapet ...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:40   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken tempurpute?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Min erfaring er at tempur funker som fjell på sommeren, men om vinteren er den rett og slett for hard før den blir varmet opp av hodet.

Men tar da ikke så lang tid? Jeg har Tempur-overmadrass også, og elsker den! På vinteren er det hardt og kaldt med en gang ja, men det går fort over.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:41   #7
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken tempurpute?

Jeg kjøpte Milennium modellen, passer meg fint.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:46   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken tempurpute?

Jeg har også millenium. Liker den veldig godt om sommeren - men jeg ligger for urolig til å synes den er ok på vinteren. Jeg er side og ryggsover.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no