Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva kan man forvente av en flislegger?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-10, 19:02   #1
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hva kan man forvente av en flislegger?

Vi har hatt håndverkere på besøk, og de har måttet legge sluket vårt på nytt. I den forbindelse har de lagt nye fliser rundt sluket. Jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente av en ordentlig flislegger. Flisene innerst rundt sluket har man måttet kutte til hjørner i, og de er skjeve og hakkete kuttet. I tillegg ligger ikke alle flisene på linje med hverandre, og en av flisene ligger skjevt på underlaget slik at det ene hjørnet stikker litt opp, mens det motsatte hjørnet ligger for langt nedi underlaget. Og nå er jeg usikker på hvordan vi bør gå frem. Er dette noe man bare må forvente? Den flisen som lager homper i gulvet vårt vil jeg i alle fall få skiftet ut, men hva med de hakkete kantene rundt sluket?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:06   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan man forvente av en flislegger?

Man skal jo kunne forvente jevnt kuttede fliser, og jevnt og pent lagt gulv. Rett og slett bedre enn man ville klart det selv. Jeg ville klaget på det... Faren med å bryte opp fliser er vel kanskje om det blir brudd i membranen, men det kan jeg ikke nok om...

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:09   #3
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan man forvente av en flislegger?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Man skal jo kunne forvente jevnt kuttede fliser, og jevnt og pent lagt gulv. Rett og slett bedre enn man ville klart det selv. Jeg ville klaget på det... Faren med å bryte opp fliser er vel kanskje om det blir brudd i membranen, men det kan jeg ikke nok om...

Membranen ligger laaaangt under, under et tykt lagt betong, så det er nok ikke noe problem. Problemet er hvor mye "fuzz" jeg skal lage for dette. Og hvor lenge jeg må vente på å få bruke dusjen min igjen...

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:11   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan man forvente av en flislegger?

Ok, da trenger du ikke bekymre deg for membranen i alle fall.

Jeg tenker vel at om du først vil ha gjort om denskjeve flisa vil det ikke utgjøre mange timene å gjøre om flisene rundt sluket i tillegg.

Et annet alternativ er jo å kreve et solid priskutt da.
Da får du dusjet fort, mot evig irritasjon over ujevnt gulv.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:13   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan man forvente av en flislegger?

Huff. Det er en evig runddans, dette. Det er en reklamasjonssak, sluket var visst lekk. Så jeg betaler jo ikke noe i utgangspunktet. Men jeg kan vel likevel forvente at de gjør arbeidet skikkelig.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:14   #6
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva kan man forvente av en flislegger?

Jeg synes det hørtes for dårlig ut. Mulig vi var knallheldig med han som la fliser på badet vårt, men det er ikke en skjevhet, ujevnhet i fliser som er kutt eller noe som helst.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:15   #7
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan man forvente av en flislegger?

.. det er faktisk så dårlig at jeg nesten ikke kan tro at det er en flislegger som har gjort det. (Men det gjelder jo forsåvidt resten av badet, slik vi fikk det i utgangspunktet.. men da gikk det bare på ujevn avstand mellom flisene, og noe av det kunne forsvares med tilpasning til fall mot to ulike sluk).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:15   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan man forvente av en flislegger?

Ja da er det lite å hente på priskutt i alle fall.

Klag og spør hvor lang tid det vil ta å rette det opp før du bestemmer deg?
Det er jo utrolig irriterende da.
Jeg er utrolig nøye når det gjelder sånne ting, og det er ikke no gøy! Blir liksom aldri helt fornøyd...

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:18   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan man forvente av en flislegger?

Man skal forvente perfekt arbeid. Vi har helt nytt bad og flisene er upåklagelig lagt. Skulle bare mangle. Det var ikke billig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:58   #10
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva kan man forvente av en flislegger?

Det høres ikke akseptabelt ut, jeg ville definitivt klaget.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 20:31   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan man forvente av en flislegger?

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Hvis leiligheten er kjøpt med bad etter våtromsnormen kan du kanskje ta dem på det. Noe sier meg at om karen ikke klarer å fliselegge ordentlig rundt sluket er han heller ikke våtromssertifisert.

Om du legger membran og er våtromssertifisert er du ikke nødvendigvis murer eller flislegger. Men dersom du har leid ett firma til å gjøre jobben og disse profilerer seg som flisleggere har du rett til å klage på dårlig håndverk, uavhengig om det er en forsikringssak eller ikke. At en flislegger ikke klarer å kutte en flis uten å ødelegge glasuren på flisa syntes jeg vitner om en dårlig flislegger.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 20:55   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva kan man forvente av en flislegger?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Om du legger membran og er våtromssertifisert er du ikke nødvendigvis murer eller flislegger. Men dersom du har leid ett firma til å gjøre jobben og disse profilerer seg som flisleggere har du rett til å klage på dårlig håndverk, uavhengig om det er en forsikringssak eller ikke. At en flislegger ikke klarer å kutte en flis uten å ødelegge glasuren på flisa syntes jeg vitner om en dårlig flislegger.

Jeg hadde nektet å betale full pris for så dårlig jobb.

  Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 20:57   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan man forvente av en flislegger?

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Jeg hadde forståelse av av alle håndverkerene skulle være våtromssertifiserte på et bad etter våtromsnormen. Om de la membran eller ikke, var likegyldig. Men jeg har kanskje misforstått.

Kravet er at badet skal være utført etter gitte forskrifter. Hvordan det estetisk fremstår er ikke avgjørende om badet "godkjent" eller ikke.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 20:57   #14
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan man forvente av en flislegger?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg hadde nektet å betale full pris for så dårlig jobb.

Det hadde jeg også!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:09   #15
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan man forvente av en flislegger?

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Snakker du om bad etter forskriften eller etter våtromsnormen?

Badet skal følge byggeforskriftene, våtromsnormen er en frivillig bransjenorm.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:17   #16
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan man forvente av en flislegger?

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Jeg vet.
Om Kanina har kjøpt en leilighet med bad etter normen, må de også ta reklamasjonene etter normen, ikke bare etter forskriften.
Jeg mistenker at en fliselegger som ikke klarer å kutte fliser pent en gang, ikke er seriøs nok til å være våtromssertifisert. :fordomsfull:

Fremkommer ikke at Kanina har reklamert på ett bad lagt etter normen, men hun har brukt ett håndverksfirma og langt fra alle håndverksfirmaer er våtromssertifiserte. :flisespikker:

Men uansett Kanina, har du leid inn ett håndverksfirma til å gjøre jobben har du som forbruker reklamasjonsrett og den syntes jeg du skal benytte deg av!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 22:52   #17
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan man forvente av en flislegger?

Altså, vi har reklamert på vannlekasje fra badet, og det skal nå være fikset. Det er det estetiske vi ikke er fornøyd med nå, ja. Det er antakelig ikke de samme som har fikset sluket, som har lagt flisene, så det skal ikke ha noe å si. Skal prøve å grille dem på nytt på mandag. Heldigvis har vi badekaret som vi kan bruke imens.
Badet var nytt sammen med leiligheten for litt under 5 år siden.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 00:07   #18
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan man forvente av en flislegger?

Klag, fliser som kjipper lager bare blå tær og det blir vann på feil sted.
Fliseleggeren skal kunne kutte flisen pent og jevnt!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no