Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-18, 17:01   #141
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg klarer ikke helt å se problemet med å kjøpe gaver uten retningslinjer for å være ærlig.

Det er ikke noe problem. Jeg bare skrev at jeg ikke pleier å gjøre det og at det å ha en ønskeliste ikke er det samme som å bestille gaver.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-18, 17:07   #142
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg er langt på vei enig med Input. Jeg får forsåvidt gode tilbakemeldinger på gaver jeg gir, men veldig ofte føler jeg at man bare må kjøpe en gave fordi det er påkrevd. Det syns jeg blir tull. Vi har allerede alt vi trenger og alt vi ønsker oss.

Men hjemmelaget mat og hjemmelagde plagg i ull, det er vidunderlig å få! Samtidig er det ting som det kan ta ganske lang tid å lage, så jeg forventer det ikke. Og ikke vil jeg ha forventning om å måtte gi noe slikt i retur heller. Det hender jeg får ånden over meg og lager spiselige ting som jeg gir bort (brente mandler, drops, brune pinner, plommelikør eller lignende), men jeg vil ha meg frabedt å måtte gi det. For enkelte år kommer jeg faktisk ikke i mål, og da vil jeg virkelig ikke ha disse forventningene hengende over meg.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-18, 18:22   #143
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av My, her.

. Det er en gave, ikke en anskaffelse.

Jeg får ikke prikket deg, men jeg er helt enig. Giveren bør selvsagt legge ned litt tankevirksomhet i gaven, det mener jeg absolutt, men har man bommet med smak og behag, så er det jo ingen krise, så lenge baktanken var god. I fjor fikk jeg åtte par hansker av svigers til jul. Det var fordi vi noen uker før jul hadde vært på restaurant og så hadde jeg klart å miste en av de nyinnkjøpte hanskene mine. Derfor synes jeg det både var litt vittig og samtidig litt rørende at de hadde kjøpt så mange par til meg. Selv om hansker overhodet ikke sto på ønskelista mi.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-18, 18:34   #144
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg er ferdig med snart alle julegavene
Er også godt i gang med kalendergaver, og jeg har søkt ferie i jula på jobb

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-18, 18:51   #145
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2018

Våre ønskelister er ganske spredte hva pris angår. Dvs guttenes blir dyrere og dyrere. Blir like overrasket hvert år. Får gave fra ene tanta mi, og hun treffer altså hvert eneste år. Som My skriver, ting jeg ikke ante jeg ønsket meg før jeg pakker opp.

Jeg har bestemt meg for hva guttas kusiner skal få. Dvs, ikke den yngste.
Hva gir man til en nesten attenåring til en hundrings? Ikke opptatt av sminke og dill.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-18, 19:02   #146
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av star, her.

V

Jeg har bestemt meg for hva guttas kusiner skal få. Dvs, ikke den yngste.
Hva gir man til en nesten attenåring til en hundrings? Ikke opptatt av sminke og dill.

Kinogavekort?
Evt hva liker hun?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-18, 20:50   #147
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Kinogavekort?
Evt hva liker hun?

Hun spiller fotball, eneste jeg vet. Får kanskje fiske litt hos xsvigermor. De andre er greie, for de har flyttet hjemmefra.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-18, 21:24   #148
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Våre ønskelister er ganske spredte hva pris angår. Dvs guttenes blir dyrere og dyrere. Blir like overrasket hvert år. Får gave fra ene tanta mi, og hun treffer altså hvert eneste år. Som My skriver, ting jeg ikke ante jeg ønsket meg før jeg pakker opp.

Jeg har bestemt meg for hva guttas kusiner skal få. Dvs, ikke den yngste.
Hva gir man til en nesten attenåring til en hundrings? Ikke opptatt av sminke og dill.

En sånn Nike-drikkeflaske koster 99 kr.

Treningssokker fra Kari Traa i knæsje farger

Duftlys

Ansiktsskrubb eller -maske (deilig selv om man ikke er jålete)

En litt eksklusiv dusjsåpe som lukter godt, fra Bodyshop, eller kanskje fra Rituals

En 2019 kunstkalender, eller en annen veggkalender med fine bilder

En fin termokopp

Noe julepynt - hun skal snart flytte på hybel

Et hyggelig krus og en god te eller kakao på pinne

Et mummikrus - de koster jo nærmere 200, men det er stadig kampanjer på de som ikke er sesongens motiv

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-10-18 kl 21:46.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-10-18, 21:40   #149
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

My var mye mer kreativ enn meg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-18, 21:44   #150
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har kjøpt noen Nike og Under Armour t-skjorter til under hundrelappen på Zalando.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-18, 21:53   #151
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Min på 13 elsker sine Kari Traa ullsokker. Det hender de er på tilbud. Kinogavekort som Millen foreslå skulle jeg også foreslå. Aldri feil.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-18, 23:25   #152
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2018

Masse gode tips, takk.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 09:16   #153
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Her hadde billett til svømmehallen vært populært å få, der er de mye.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 09:17   #154
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg er nesten ferdig med kalendergaver til både chablisbarnet og mammaen min,godt med alt som er gjort.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 10:32   #155
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Oi, ferdig allerede, jeg er imponert. Jeg hadde en kjapp opptelling i helga og er akkurat halvveis. 36 down, 36 to go. Jeg har kjøpt litt her og der ettersom jeg ser noe eller går forbi butikker som typisk har ting som passer. Lillesøster måtte i morges forsikre seg om at det blir hjemmelaget kalender i år også. Det har de egentlig fått hvert år med unntak av ett hvor vi prøvde oss på kjøpekalendere, men alle ville heller ha hjemmelaget.
Tøysenissen er ellers etterlyst (og han har hvisket meg i øret at det er hans tur i år). Lurer på hvor jeg pakket ned døra hans sist?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 10:39   #156
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har bestilt kult papir til å pakke inn adventskalendergaver i. For meg er det å ha pakkekalender en del av adventspynten, så jeg pleier å være nøye med innpakkingen. Inni er det bare godteri, etter ønske fra mottaker, så det er mye lettere. Har vel kjøpt 1/3, kjøper når jeg finner noe godteri som ikke er vanlig.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 10:45   #157
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi skal feire jul hos oss i år, for første gang (unntatt julen da Poden var nyfødt og alt ble gjort veldig enkelt). Svigerfamilien kommer til oss, så vi blir ni til sammen, og jeg gleder meg veldig, men føler at jeg må opp på et voksennivå jeg ikke har vært på før.

Så jeg har begynt å se på hva vi trenger av sitteplasser, duker, serveringsfat og ikke minst plass i matskap og fryser. Og så kommer jeg nok til å kjøpe inn mer julepynt enn vi har pleid å ha før. Og så skal vi for første gang være de som bestemmer hva som skal bakes og lages og spises i julen, det blir hyggelig!

Adventskalender har jeg derimot ikke tenkt noe særlig på. Jeg tenker det blir en Lindt-kalender til Poden, og kanskje noe lignende til mannen og meg. Og hvis vi har overskudd i løpet av november, blir det en liten «aktivitetskalender» med filmer og annet vi kan finne på sammen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 10:54   #158
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi skal sannsynligvis feire jul alene vi fire, for første gang. Vi pleier ikke å være veldig mange, men vi har vært sammen med besteforeldre, som nå må begynne å dele seg på flere barnebarn.

Jeg tror at det kan bli veldig hyggelig. Vi er en ganske tett familie og trives sammen. Og med unntak av at vi kanskje ikke er mange nok til å gå rundt treet, så gjør vi nok det vi pleier.

Ellers har jeg kjøpt tekalender til meg selv. Det hadde jeg i fjor og det var så hyggelig at jeg vil ha det igjen. Vi har pleid å ha pakkekalender der alle fire får gave en dag hver. I fjor droppet vi det, men nå har vi begynt å se på om vi kanskje har lyst på i år likevel. Det er jo hyggelig, så om de andre vil, så er jeg med.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 11:04   #159
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi skal også ferie hjemme i år, og jeg gleder meg veldig. En av mine eldste venninner skal være hos oss, også har vi invitert faren til Poden. Jeg ser frem til stress fri jul, og alle i familien har fri fra 210 desember, så det blir ekstra kos!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 11:22   #160
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Juletråden 2018

Tips til shopping av kalendergaver;

Alle varer hos Flying tiger koster 15 kr i dag!

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no