Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Varmepumpe og støy

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-10, 20:45   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.687
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Varmepumpe og støy

Vi har bestilt oss varmepumpe og i følge selger skulle denne være tilnærmet lydløs når den ble bygget inn.

Hva er deres erfaring med dette? Er det store variasjoner fra merker og modeller? Litt kjipt hvis naboene skulle klage, vi bor ganske tett her.

Vi har bestilt en Mitsubishi FD-Heat kirigamine 6.6 kw

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 20:48   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Vår bråker mye, men den er ikke bygget inn og er rimelig gammel (tror den er ca 7-8 år og ergo eldre modell). Vi har dog aldri fått klager fra naboene, det er mannen her i huset som klager over den, jeg bryr meg ikke.
Så det er vel ikke så relevant for dere, en ny modell som er bygget inn vil jeg tro er rimelig mer lydløs.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 20:58   #3
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Jeg synes utedelen vår bråker veldig lite. Disse utedelene står jo på vibrasjonsdempere, og selv om de ikke er lydløse så er de ikke plagsomme.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 14:00   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Vi har den samme dere har bestillt, grunnet flytting er det varmepumpe nr 2 på 5 år, den forrige var fra panasonic.

Mitsubishi sin bråker mere enn Panasonic sin. Kan ikke forestille meg at det blir et issue for naboene dine, man hører ikke lyden om man ikke står kloss inntil.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 17:02   #5
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.687
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Er du helt sikker, mejsie? Mannen har lest litt på nett om folk som klager på naboer med varmepumpe. Vår blir stående utefor vår stue. Over der har vi to soverom. Siden vi bor i rekkehus gjelder det samme for naboen og vi er altså redde for at dette skal sjenere dem.

Selgeren påsto det samme som deg, men vi ble så i tvil, folk sier så forskjellig og jeg skulle så gjerne hørt det selv før den ble montert.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 17:22   #6
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Er du helt sikker, mejsie? Mannen har lest litt på nett om folk som klager på naboer med varmepumpe. Vår blir stående utefor vår stue. Over der har vi to soverom. Siden vi bor i rekkehus gjelder det samme for naboen og vi er altså redde for at dette skal sjenere dem.

Selgeren påsto det samme som deg, men vi ble så i tvil, folk sier så forskjellig og jeg skulle så gjerne hørt det selv før den ble montert.

Vi var veldig plaget med naboen sin.
Så ille at jeg ikke fikk sove faktisk. Han byttet til en ny og det ble bedre, men den høres godt fortsatt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 17:26   #7
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.687
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Vi var veldig plaget med naboen sin.
Så ille at jeg ikke fikk sove faktisk. Han byttet til en ny og det ble bedre, men den høres godt fortsatt.

Var den innebygget?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 17:28   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Vår bråker!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 17:29   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Der vi bodde før, var vi veldig plaget med varmepumpestøy fra naboens utedel. Den stod selvfølgelig vendt mot vårt soverom. Hvis dere kan ha utedelen mot egen uteplass eller mot trafikkert vei, vil det være til mindre sjenanse.

  Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 17:32   #10
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Var den innebygget?

Jepp. I en sånn kasse. Hvis det er det du mener med innebygget.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 17:36   #11
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Jeg skal gå ut og lytte på den.

Om du bor i nærheten er du velkommen til å komme å prøvelytte hos oss.

Jeg tror forøvrig at plasseringen av innedel i forhold til soverom er viktigere enn utedelen. På soverommet over vår innedel kan man høre varmepumpen, det er jo ikke lang avstand mellom sengen og innedelen, kanskje max 0.5 m ( med etasjeskiller inne i de 0.5m)

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 17:36   #12
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.687
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Der vi bodde før, var vi veldig plaget med varmepumpestøy fra naboens utedel. Den stod selvfølgelig vendt mot vårt soverom. Hvis dere kan ha utedelen mot egen uteplass eller mot trafikkert vei, vil det være til mindre sjenanse.

Ja, det er ut mot vår uteplass. Naboene er ved siden av oss. Rett over er det vår uteplass, en hekk og så vei.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 17:36   #13
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.687
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jepp. I en sånn kasse. Hvis det er det du mener med innebygget.

Ja, det er sånn jeg mener.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 17:40   #14
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.687
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Den blir under det ene barnerommet i inne-delen. Æsj, kanskje vi skal blåse i hele varmepumpa og gå for vedovn.

Mejsie; se PM.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 17:47   #15
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Det er MYE mindre jobb å ha varmepumpe enn å fyre ....

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 17:53   #16
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.687
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Det er MYE mindre jobb å ha varmepumpe enn å fyre ....

Ja, jeg vet.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 22:36   #17
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Vi er så forskjellige når det kommer til hvordan vi reagerer på støy, og hva vi definerer som støy.

Jeg kan godt orke høy musikk og høye stemmer(jobber i barnehage), men jeg blir skikkelig sliten av vifta på den stasjonære PCen, skurring på radioen, varmepumpa som slår seg av og på, tørketrommelen, pipingen fra fars mobil når det begynner å bli tomt batteri osv. Alt er bare lave lyder ofte lyd jeg må anstrenge meg for å definere.

Vi har valgt å ikke ha varmepumpe pga det. Far hører ingen av de lydene så for ham hadde det vært helt greit med en skog av disse tingene som lager lave lyder.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 22:44   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Vår er ganske stille ute, vi hører den litt inne, men vi er så vant til den at det ikke gjør noe. Vi bor på enden av et rekkehus og ingen av naboene har noe støy fra vår varmepumpe. Men det har vært flere varmepumpesaker i nabolaget her, man må tenke litt på plasseringa. Ikke bare bråker selve pumpa, men den vibrerer også noe slik at det kan bli vibrasjonsstøy i bygningen hvis man har uflaks. Dette har medført klager på varmepumper som ligger i førsteetasje i horisontaldelt tomannsbolig slik at soverommet til de over merker vibrasjoner. Det har også vært klager på varmepumper som ligger innhuk/mellom to rekkehus slik at det ikke er så langt til neste hus. Vår hører du nesten ikke om du står rett ved en gang, men jeg hører jo at det er forskjell på pumpene i nabolaget her. Vi har en panasonic nordic something.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 23:08   #19
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Vår bråker kun om vinteren når det er bitende kaldt ute (av-isingen), da opplever vi at den durer en liten stund for så å stoppe (Vi har Panasonic *ikke spør om modell*). Hører den ellers ikke, og den står rett på utsiden av veggen der vi har vår sittegruppe.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 23:29   #20
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Vi bor i rekkehus og ene naboen vår har varmepumpe. Den står på delen av huset som er nærmest vårt. Vi hører pumpen når vi er ute i hagen, men den er ikke plagsom. Jeg har også hørt den når huset er helt stille (skal til å legge meg), men da står jeg i den delen av huset som er nærmest hagen.

Jeg vet ikke hva slags merke den er, men det kan jeg alltids finne ut av. Pumpen kom forresten opp i vår så jeg aner ikke om den vil gi fra seg mer lyd til vinteren.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no