Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vask/tørk i søyle eller ved siden av hverandre?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-10, 23:27   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vask/tørk i søyle eller ved siden av hverandre?

Det evinnelige vaskerommet altså
Vi hadde sett for oss dusjvegger som kan foldes inn når de ikke er i bruk for å utnytte plassen litt bedre. Og da ha vask og tørk opp fra gulvet og ved siden av hverandre.

Meeeen, så blir det nok kabinett og da vet jeg ikke helt om jeg skal ofre den egentlige tanken på vaskemaskin og tørketrommel, eller om de da skal havne oppå hverandre
Med kabinett så blir det litt mer trangt med tørkemuligheter (bruker trommel bare til sengetøy, kluter og håndklær).

Rommet er bare 3*3 (egentlig litt mindre). Døra er på enden av en vegg og man vil få doen rett til venstre når man kommer inn. Så hadde vi tenkt varmtvannstank, vask, vaskemaskin og tørketrommel på neste vegg. Tredje vegg tørkestativ og takhengt tørk og dusj. Siste veggen får da dusj og skittentøyoppbevaring.
*skulle ønske jeg kunne tegnet det, men vet ikke hvordan*

Hva ville dere gjort??
Ofret vask og tørk ved siden av hverandre eller gjort så godt det lar seg gjøre med de ved siden av hverandre??

Jaggu meg et bra innlegg, men men......

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:31   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vask/tørk i søyle eller ved siden av hverandre?

Jeg skjønner ingenting av det du forklarer, men hos meg har jeg de på siden av hverandre med en benkeplate over. Den plassen er virkelig gull verdt når jeg skal brette, sortere og gudene vet hva. Så da hadde jeg heller gått på akkord med en del andre ting så lenge det ikke er hovedbadet. Nå tørker jeg ikke klær der, annet enn i tørketrommel. Vi har et do og en vask, men ellers er rommet lite altså

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:41   #3
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vask/tørk i søyle eller ved siden av hverandre?

Nei det var det jeg tenkte
Får se om paintbildet blir enklere å forstå.

Tenkte å ha elfakurver med benk oppå for evt bretting.
Men hvis vask og tørk skal være sånn som på tegning så blir det knapt med plass for tørkestativ. Jeg hadde tenkt å sette det delvis inn i dusjen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg vaskerom.jpg (21,6 KB, 41 visninger)
__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:47   #4
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vask/tørk i søyle eller ved siden av hverandre?

Men trenger du virkelig å tørke klærne akkurat der? Vi tørker klær ute, eller på hovedbadet (som er digert). Vi har i tillegg fler andre steder vi kunne gjort det. Problemet om det blir for trangt er at det blir et irritasjonsmoment. Hva om du henger opp klær delvis inni dusjen og så skal noen dusje der?

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:56   #5
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vask/tørk i søyle eller ved siden av hverandre?

Jeg VIL tørke klærne der
Altså, dette er i kjelleren og vi har bad oppe. Men badet oppe er knøttelite. Ikke gidder jeg drasse med meg klærne opp igjen heller selv om de jo skal opp når de er tørre. Da ser jeg for meg at ubretta tørre klær blir liggende i sofaen og det ønsker jeg ikke.
Et tørkestativ kan stå i kjellerstua, men har liksom ikke lyst til det heller egentlig.

Å ha tørkestativet delvis i dusjen er bare aktuelt med dusjdører og ikke kabinett. Vi blir ikke å bruke denne dusjen til daglig likevel, men mer til gjester som da sover nede.
Hvis jeg har vask/tørk i søyle unngår jeg problemet, men lurer på om jeg vil angre på å ikke få de ved siden av hverandre og opp i høyden Har de i søyle her vi bor nå og også der vi bodde før

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:59   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask/tørk i søyle eller ved siden av hverandre?

Vi har skrudd opp skinner i taket hvor vi kan henge kleshengere - og derfra henger vi skjorter, bukser, gensere osv (alt som kan henges på en kleshenger), enkelt og greit når de er ferdig tørket så er det bare å henge det inn i skapet. *nå har vi ikke mye brettet i skuffer da, så for oss fungerer denne løsningen fint*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 00:01   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask/tørk i søyle eller ved siden av hverandre?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Hvis jeg har vask/tørk i søyle unngår jeg problemet, men lurer på om jeg vil angre på å ikke få de ved siden av hverandre og opp i høyden Har de i søyle her vi bor nå og også der vi bodde før

Jeg har en eller annen forestilling inni hodet mitt om at dersom klær blir hengede for tett når de skal tørke, så lukter de surt? Mulig jeg har en vrangtanke, men det er tanken hjernen min tenker.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 00:01   #8
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vask/tørk i søyle eller ved siden av hverandre?

Hmm, egentlig ikke dumt, men vi har veldig mye bretteklær

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 00:19   #9
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask/tørk i søyle eller ved siden av hverandre?

Huff, jeg blir sur når jeg leser tråder om vaskerom...

Fikk mast meg til stort vaskerom/teknisk rom da vi bygde. Skulle ha vaskemaskin og trommel oppå hverandre, og massevis av veggplass til hyller og gulvplass til tørk. Men slik ble det ikke, for styringsenheten til den vannbårne varmen tok det meste av veggplassen min, og gjorde at jeg ikke kunne ha maskinene oppå hverandre. Ergo mistet jeg gulvplass også.

Om du ikke bruker trommelen til annet enn sengetøy og håndduker, så sett dem oppå hverandre. Gulvplass er gull verdt på slike rom.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 23:24   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask/tørk i søyle eller ved siden av hverandre?

Vi har et uinnredet mini-rom i kjelleren som skal bli vaskerom - en gang.

Det er mindre enn ditt men jeg MÅ ha benk til å brette og stryke klær på så det er nødt til å være plass til vask og tørk ved siden av hverandre med benk over. Jeg vil også ha inn et kombiskap men det spørs hvor mye som er mulig å få plass til på et så lite vaskerom..
Vi er nødt til å ha dusjvegger som er til å dyttes inn... og skal ha en stang til klær som må henge og tørke. Nå er alt på badet og vi bruker stangen foran badekaret til tørkeplass.
Lykke til med løsningen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 23:31   #11
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask/tørk i søyle eller ved siden av hverandre?

Jeg har sett "vanlige" tørkestativ som kan felles ned fra taket. Kan det funke hos dere? Jeg har ikke finstudert løsningen, men det er altså noe som ser ut som et vanlig tørkestativ (uten vingene) som kan heises ned fra taket, og så kan man heise det opp igjen mens klærne tørker eller stativet ikke er i bruk.

Det ble grusomt dårlig forklart og jeg gidder ikke google det fram akkurat nå, men om det høres interessant ut så kan jeg høre med de jeg kjenner som har sånt om hvor de har kjøpt det.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 23:36   #12
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vask/tørk i søyle eller ved siden av hverandre?

Tørketrommel og vaskemaskin ved siden av hverandre med plate oppå. Da kan du brette og sortere, det er veldig praktisk. Og du kan henge opp ting over, om du må.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 23:37   #13
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask/tørk i søyle eller ved siden av hverandre?

Kan du snu rundt på dusj og vask eller er det bestemt av sluk og rør?

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 11:35   #14
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vask/tørk i søyle eller ved siden av hverandre?

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

Jeg har sett "vanlige" tørkestativ som kan felles ned fra taket. Kan det funke hos dere? Jeg har ikke finstudert løsningen, men det er altså noe som ser ut som et vanlig tørkestativ (uten vingene) som kan heises ned fra taket, og så kan man heise det opp igjen mens klærne tørker eller stativet ikke er i bruk.

Det ble grusomt dårlig forklart og jeg gidder ikke google det fram akkurat nå, men om det høres interessant ut så kan jeg høre med de jeg kjenner som har sånt om hvor de har kjøpt det.

Skjønner hva du mener Og vi har tenkt å ha begge deler siden vi nå bruker to tørkestativ det meste av tiden faktisk

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 11:37   #15
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vask/tørk i søyle eller ved siden av hverandre?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Tørketrommel og vaskemaskin ved siden av hverandre med plate oppå. Da kan du brette og sortere, det er veldig praktisk. Og du kan henge opp ting over, om du må.

poenget med å ha de ved siden av hverandre er å få de opp i høyden.
Har uansett tenkt å ha plate over elfahyllene

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 11:39   #16
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vask/tørk i søyle eller ved siden av hverandre?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Kan du snu rundt på dusj og vask eller er det bestemt av sluk og rør?

Nei kan ikke snu rundt dessverre

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no