Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-18, 08:08   #661
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg tenker nå at det er helt åpenbart at alle baker kaker de eller andre i familien liker. Vi baker 4-6 ulike sorter og ingen av de opprinnelige syv slagene. Smaken er som baken. Det er nok av andres "må ha"-julemat jeg ikke ville spist om jeg så fikk betalt for det, men jeg ser likevel ingen grunn til å stille meg uforstående til at andre liker det og lager det til jul.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-18, 08:27   #662
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2018

Stort sett alt er klart her. Huset er vasket og pyntet.
Vi har bakt rundstykker, vannkringler, havrekjeks, julebrød, Sarah Bernard småkaker og risboller.
Vi har kjøpt og pakket inn julegaver, og ungene har levert ut sine.
Og det beste av alt ... Kjæresten har kommet hjem på juleferie og jeg har tatt ferie helt til 2.januar.

I kveld blir det «lekejulaften» med pinnekjøtt og gaveåpning siden vi jentene skal til mine foreldre på julaften og kjæresten skal jobbe 12 timersvakter i julen.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-18, 09:22   #663
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har blitt syk midt oppi alt- passer kjempefint..

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-18, 09:26   #664
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg har blitt syk midt oppi alt- passer kjempefint..

God bedring

Jeg har konkludert med at det ikke blir vannkopper denne jula og derfor er frøken "men jeg har jo ikke bursdag i dag" i barnehagen for å feire treårsdag med lilla krone og smoothie. For hun har ikke bursdag i dag, men på tirsdag. Det er bare det at i morgen har hun fri, og så er det helg og så er det jul og hun skal ikke i bhg igjen før neste år.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-18, 10:48   #665
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

God bedring Millen!

Jeg er nesten klar for jul. Nå gjenstår det bare å bake litt, noe til julaften og noe som skal være gaver. Og så skal vi dekorere noen krus og t-skjorter.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-18, 11:52   #666
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

God bedring Millen. I det minste blir du vel ferdig før selve julen.

Siste skoledag i dag. Lillesøster, mannen og jeg var og så på fellessamlingen hvor lillebrors trinn opptrådte før vi leverte lillesøster til nissefest og siste dag i barnehagen. Deretter har vi handlet frukt, grønnsaker og det siste vi manglet av julemat. Jeg skal straks bake ny runde med nydelig julekake og i kveld kommer Mamma.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-18, 22:54   #667
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2018

Da har jeg endelig fått laget julegodtet som er det eneste jeg lager selv, til meg selv. Er halvveis på gavene til guttas kusiner. Ble noe annet enn først tenkt. Har bare en boxer igjen, pluss å sette strikk på alle 4.
Da er det bare julegodt som skal gis bort og et par fruktnett igjen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-12-18, 22:56   #668
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Det er visst manko på pepperkakehus i år! Hva skal vi gjøre da?

(Svaret er IKKE "bake" )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-18, 22:58   #669
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Hva med et sånt sjokoladehus i stedet?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-18, 23:05   #670
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Har hatt svigermor innom med dravle, multer, tyttebærsyltetøy og delfiakake. Blir jo jul jo.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 06:44   #671
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Hva er dravle? Ikke hørt før.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 07:11   #672
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hva er dravle? Ikke hørt før.

Kjært barn har mange navn og mange ulike oppskrifter og bruksområder. Men Dravle, gome eller søst er vel stort sett samme greien. https://snl.no/dravle

Vi har den på frokostbordet og mannens familie spiser den på brødskiven, for meg er det mer en type dessert så det blir forkostdessert for meg.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 10:03   #673
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

I går fikk vi kjøpt juletre og jeg bakte Zopf til juledagsfrokost. Jeg bakte fire stykker da, så den ene koste vi oss med i går kveld mens den ennå var lunka.

I kveld kommer omsider favorittdattera hjem og etter hennes ønske er bakst av hvite kakemenn utsatt til i morgen, så hun også skal få delta i noe.

Nå gjenstår i grunnen pynting av hus og tre, littegrann montering på den aller siste julegaven og kanskje Stollen. Jeg tror jeg skal bake det på lille julaften.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 10:09   #674
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi kjøpte tre i går. Og da vi kom hjem åpnet vi kakeboksene og spiste masse pepperkaker og koste oss.

Jeg trenger å handle en del mat. og mase på resten av familien helt til de rydder litt.

Og bake noen kaker til, men det er sånne som går raskt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 10:13   #675
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2018

Handling av mat og gaver er overstått, nesten 100%. Tre er jeg usikker på, regner med mannen har fikset. Pepperkakene skal pyntes i morgen, da er storebror kommet hjem, han vil være med på det, skjønne ungen, student og voksen, men elsker sånne tradisjoner. Jeg skal bare cookies, de kan ikke bakes før rett før, de forsvinner som dugg for solen. Litt husvask gjenstår, pynting av tre skjer 23. des., annen pynt kommer opp i samme slengen. Blir sikkert jul i år også!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 10:40   #676
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Jeg skal bare cookies, de kan ikke bakes før rett før, de forsvinner som dugg for solen. Litt husvask gjenstår, pynting av tre skjer 23. des., annen pynt kommer opp i samme slengen. Blir sikkert jul i år også!

Jeg bakte først 1,5 porsjon cookies, men som du sa, de forsvinner som dugg for solen, så jeg måtte trå til med en dobbel porsjon til, satser på at det holder.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 11:05   #677
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg er ferdig med baking (har gjemt boksen med cookies, av erfaring ), og ferdig med den vaskinga jeg skal gjøre. Gulvene tar mannen, badene tar ungdommene. Jeg tror muligens jeg pynter det meste i dag (vill og gal), men sparer treet og siste finish til lillejulaften.

Jeg var ferdig med julegavene, men som antatt kom det plutselig penger fra pappa og beskjed om å "kjøpe noe". Mannen og jeg brukte vår del på billetter på teateret (da fikk vi brukt opp det Ticketmaster-gavekortet som vi fikk til jul i fjor og som hadde utløpsdato i går ...), eldste har jeg kjøpt for mye til allerede, så noe av det jeg har kjøpt får være fra bestefar til henne. Gutta, derimot, må jeg ut og handle til. De skal også kjøpe til hverandre og til oss foreldre, så det blir vel en kjøpesenterrunde i kaoset på lørdag. Vi har også siste matvarehandel igjen, men det går fort.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 11:11   #678
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Hva skal dere se Ming? På teateret altså?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 11:25   #679
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hva skal dere se Ming? På teateret altså?

Kjøpte billetter til Tordenskjold, etter mannens ønske. Det blir nok morsomt, kjenner jeg herrene Bones og Løseth rett.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 11:42   #680
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Blir sikkert bra ja.

I går ble pepperkakehuset bakt og montert, og ungene skal pynte det i dag, når de to yngste er ferdig på skolen (eldste hadde siste dag i går). Svigerforeldrene mine kom i går kveld, og hadde med masse (alt for mye) mat og kaker. Så bortsett fra at vaskemaskina streiker er alt i rute her. Nå skal jeg gå på loftet og hente ned litt julepynt og begynne så smått å se igjennom og pynte litt. Og kanskje stryke noen juleduker. I morgen henter vi juletre.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no