Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Maling på gulvet!!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-08, 20:20   #1
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Spørsmål

Maling på gulvet!!

Jeg har nå malt dassen vår (dere kan få se bilder når det er ferdig). Men jeg var litt uforsiktig med det gamle flinsegulvet fordi

1. Det skal snart rives opp likevel

og

2. Jeg trodde det ikke var noe problem å fjerne det med white sprit!

Det går altså ikke bort med white sprit, det er oljemaling. Hva skal jeg gjøre? Det skulle være en overraskelse til mannen, han kommer hjem klokken halv ti fra Nordsjøen. Føler meg litt dust nå, så jeg må skru fast alt som skal skrus mens jeg venter på geniale løsninger fra dere. Det ordner seg.

__________________

Sist redigert av Meta : 08-08-08 kl 20:26.
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 20:41   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Maling på gulvet!!

Det kommer vel litt an på hvor mye det er? Hvis det er noen dråper hist og her så kan du vel skrape det bort?

  Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 20:44   #3
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maling på gulvet!!

Lynol får vekk malingen, det gjør neglelakkfjerner også. Bare ikke overdriv. Det stinker og tar vekk glansen på parkett på gulvet hvis du er hardthendt.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 20:45   #4
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maling på gulvet!!

Men hva pokker er flinsegulv?

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 20:48   #5
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maling på gulvet!!

Aceton eller rødsprit kan du prøve.
Jeg fikk vekk neglelakk fra de hvite flisene på badegulvet vårt med Rødsprit.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 22:05   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Maling på gulvet!!

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Men hva pokker er flinsegulv?

Det skal vel helst være flisegulv

  Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 22:08   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maling på gulvet!!

Dersom det fortsatt er flekker etter alle rådene over her så mal over flisene med gulvmaling. Men det kan du jo ikke gjøre før mannen kommer hjem.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 22:28   #8
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maling på gulvet!!

aha... jeg er helt grønn på gulvnavn, så for meg kunne det ha vært hva som helst!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 09:34   #9
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maling på gulvet!!

Fikk du det vekk?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 17:35   #10
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Maling på gulvet!!

Fikk det ikke bort, nei. Men vi bestemte oss for å male gulvet. Tror faktisk det blir kult.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 17:40   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maling på gulvet!!

Vi fikk noen små flekker maling på nylagt parkett, det forsvant veldig greit med olivenolje. Jeg vet ikke hvordan det funker på fliser, men olivenoljens malingsfjernende effekt er ihvertfall ganske imponerende.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 09:31   #12
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Maling på gulvet!!

Olivenolje funker veldig fint om man har fått hele håret innsmurt med Tyrilin. Whitesprit funker ikke.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no