Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når finner man froskeegg? Og hvor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-10, 18:25   #21
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Åh jøss så morsomt.. De ELSKET agurk. stimet rundt og omtrent angrep agurken.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 18:28   #22
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

jeg skal vente til de er mer frosker før jeg slipper dem ut i "dammen" sin i skogen. Det er nemlig sånn at dammen vår oppe i skogen veldig ofte tørker ut, så jeg føler jeg redder rumpetrollene våre jeg ved å ha de her.

"hei lille rumpis" sa snuppa i dag.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 18:50   #23
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Vi var å hentet noen i dag. Det var ikke egg, men bittesmå rumpetroll. Kan så vidt se dem.

Jeg tok med masse "grums" fra tjernet... men det er med noen andre småkryp også. Er det dumt?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 18:52   #24
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Så moro. Jeg har aldri tenkt på å ta med mat til dem. Jeg må ta med agurk neste gang vi drar for å se på dem.

  Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 19:21   #25
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Man kan fore rumpetroll med fiskemat man får kjøpt i dyrebutikken. Det er ikke farlig for dem.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 19:44   #26
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Vi var å hentet noen i dag. Det var ikke egg, men bittesmå rumpetroll. Kan så vidt se dem.

Jeg tok med masse "grums" fra tjernet... men det er med noen andre småkryp også. Er det dumt?


Det tror jeg bare er bra. Jeg har litt grums og jeg ser at de graver seg litt ned i det, samt at de spiser ting nede i det. Det er jo naturlig ting for dem. Jeg har i tillegg akvarieplanter, røtter som stikker over vannet og en liten pumpe i akvariumet.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 19:46   #27
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Det tror jeg bare er bra. Jeg har litt grums og jeg ser at de graver seg litt ned i det, samt at de spiser ting nede i det. Det er jo naturlig ting for dem. Jeg har i tillegg akvarieplanter, røtter som stikker over vannet og en liten pumpe i akvariumet.

Jeg ser små larver som er nedi der og. Tenker at det er bra at det ligner mest mulig på hvordan de har det oppe i tjernet, med mindre de andre krypene spiser opp rumpetrollene.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 19:52   #28
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg ser små larver som er nedi der og. Tenker at det er bra at det ligner mest mulig på hvordan de har det oppe i tjernet, med mindre de andre krypene spiser opp rumpetrollene.

Tror det skal gå bra. Det er jo slik det er i dammen. Jeg ser et par mygglarver (?) som svømmer oppi der, men de blir ikke spist av trollene. Mulig trollene er for små enda?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 20:04   #29
Toromor
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 3
Toromor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Så kjekk tråd, hadde nemlig tenkt å ta en tur ut i løpet av de nærmeste dagene og lete etter froskeegg (selv om det kanskje er litt i seneste laget). Takk for mange gode tips ihvertfall!

Toromor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 20:23   #30
SSE
Fullverdig medlem
 
SSE sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: -
Innlegg: 48
SSE er litt kul
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Da er planen for neste fridag med ungene klar.
Brødsmuler til endene og agurk til rumpetrollene!

__________________

Sist redigert av SSE : 30-05-10 kl 20:23. Årsak: rettelse av skrivefeil
SSE er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 20:39   #31
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Her er lillekaret med trollene oppi.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg troll.JPG (68,4 KB, 234 visninger)
__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 23:23   #32
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Så fint du har ordnet det for dem Isbjørn! Du skjemmer dem jo helt bort! Hadde jeg bodd der (og vært rumpetroll vel og merke ) kunne jeg aldri tenkt meg forlate det, til fordel for en simpel dam.

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 09:33   #33
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Takk for det, Prilla. De har det enda fint, så kanskje dette går bra. Vi skal på ferie i uke 26, så innen uke 25 må alle settes tilbake

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 20:18   #34
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Jeg har fått to myggbabyer

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 09:06   #35
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Jeg drar opp igjen tråden, nytt år og nye muligheter! Er det noen som har sett noen steder med froskeegg nå?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 09:38   #36
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Jippi.. vurderer om vi skal ut og finne igjen.. Slapp minst 30 små frosker ut i skauen i fjor.. veldig herlig.. følte meg som en skikkelig biolog..

Om det er egg oppi skauen der vi fant i fjor, kommer jo ann på om "mine" klarte å formere seg videre... Tenk om jeg har ødelagt..:nervøs:

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 09:53   #37
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Er de nå man må lete? I så fall må vi ta oss en tur!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 09:57   #38
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Vi tenker også ta oss en tur nå snart. Det er vel egg man finner nå, tipper jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 10:07   #39
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Er det noen som kjenner til et bra sted å dra på Oslo Vest?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 10:23   #40
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når finner man froskeegg? Og hvor?

Ved Sognsvann, litt nedenfor gården(?) er det et vann med mye frosk.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no