Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-10, 00:49   #81
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Noen rydder ikke selv om besøket er annonsert. Det sier vel sitt det også.

Tja. Ikke nødvendigvis det man tror det sier, vel? Jeg vil tro at barnevernet er gode på å ikke "Tenke Sitt", men heller har fagkunnskap nok til å vite. Og så tror jeg man ser etter litt andre ting enn det folk tror. Det er i alle fall det inntrykket jeg har gjennom min mor, som i en periode hadde tilsynsjobb via barnevernet og dro på både varslede og ikke varslede besøk.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 00:59   #82
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

De fleste hjemmebesøk er nok avtalte, men det kan også fattes vedtak om uanmeldte hjemmebesøk som et tiltak. I akuttsituasjoner kan det dessuten bli foretatt uanmeldt hjemmebesøk uten at det er fattet noe vedtak om det.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 09:13   #83
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Tja. Ikke nødvendigvis det man tror det sier, vel? Jeg vil tro at barnevernet er gode på å ikke "Tenke Sitt", men heller har fagkunnskap nok til å vite. Og så tror jeg man ser etter litt andre ting enn det folk tror. Det er i alle fall det inntrykket jeg har gjennom min mor, som i en periode hadde tilsynsjobb via barnevernet og dro på både varslede og ikke varslede besøk.

Jeg vet hva jeg tror det sa i det tilfellet jeg kjenner. Noen tror ganske enkelt ikke at det kan være noe galt med dem, og trenger derfor heller ikke å legge seg i selen for å vise noe annet.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 12:34   #84
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg vet hva jeg tror det sa i det tilfellet jeg kjenner. Noen tror ganske enkelt ikke at det kan være noe galt med dem, og trenger derfor heller ikke å legge seg i selen for å vise noe annet.

Aha. Men da er det jo greit at de viser hvordan ståa egentlig er, kanskje?

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 12:36   #85
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Aha. Men da er det jo greit at de viser hvordan ståa egentlig er, kanskje?

Veldig greit. Det var fascinerende å observere, og å plutselig skjønne sammenhengen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:08   #86
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.544
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Jeg "shiner" huset uansett hvem som er avtalt å komme jeg, så nå er det rydding fordi mamma kommer. Skulle vi ha avtale med bv ville jeg også ryddet, av samme grunn, jeg liker å ha det ryddig(ere enn det er) og vil derfor helst ikke vise frem rotet mitt. Og det, og vi, er i en tilstand som gjør at vi greit rydder opp til et besøk. Dersom noen lever i en svinesti, og ikke rydder selv ved avtalt besøk, sier det noe om dem, dog litt ulike ting om ulike folk, men nettopp slikt anser jeg det som barnevernets jobb å kunne se med faglige øyne, ikke "tenke sitt", og regner med de klarer det, egentlig. Muligens litt naiv?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:30   #87
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

I Gode Gamle Dager TM kom helsesøster på surprise-barselbesøk for å se om alt var på stell (dvs ryddig, rent, pent osv), i følge min mormor. Tenk om de istedet hadde sett nærmere på det som virkelig er skadelig for barn.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:40   #88
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.544
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

I de nyere dager avtaler de besøket, og påpeker at de ikke ser etter rot eller støv, de vet at barselsperioden er spesiell (Men om tre dager gamle skitne bleier ligger og flyter, så melder de det nok videre) Fine greier. Verden går fremover

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 22:23   #89
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

I Gode Gamle Dager TM kom helsesøster på surprise-barselbesøk for å se om alt var på stell (dvs ryddig, rent, pent osv), i følge min mormor. Tenk om de istedet hadde sett nærmere på det som virkelig er skadelig for barn.

Jeg vet ikke sikkert, men jeg antar at et rotete og skittent hjem var en tydeligere indikator på at ikke alt var som det skulle være på 50-tallet enn det er i dag. Fordi på 50-tallet var det så veldig mye viktigere å ha et pent og rent hjem.

Jeg sier ikke at det var noen sikker indikator den gang heller, men jeg vet i alle fall at dersom noen hadde kommet på besøk til min mormor da min mor var liten og funnet huset i et rotete kaos, så ville det være et ganske sikkert tegn på at ikke alt var som det skulle være. Jeg har egentlig inntrykk av at det var slik for mange (de fleste) på den tiden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no