Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-18, 09:26   #161
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.423
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Trang økonomi (bil gikk ikke gjennom EUktr og må fikses osv, veldig typisk mye på en gang) har gjort at nå blir det virkelig tømme fryseren tid. Laget middagsplan for kommende tre uker og trenger kun kjøpe hovedingrediensen til to av de. Fornøyd!

Ungene hadde rester fra tirsdag til middag i går, kun nok til de. Så ble det hjemmelagd pizza på meg og mannen til kvelds. Ungene fikk pizzasmørbrød til kvelds; Hamburgerbrød som måtte brukes fikk pizzasaus på(hjemmelagd, fra fryseren), hvitost (halv pris på butikken pga dato), paprika, pepperoni (stor pakning oppdelt i porsjoner i fryseren) og ananas. Til oss ble det halv med gammeldags kjøttfyll (rest i fra fryseren), ost, løk, paprika og rest av salte tortillachips. Den andre halvdelen ble det resten av pizzasausen på med ost, løk, paprika, pepperoni og ananas. Det var mye små rester brukt!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 22:29   #162
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.142
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

En slump risgrøt og utgått fløte ble rislapper, og 2 gørrsure blodappelsiner ble marmelade, skikkelig god kveldsmat.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 22:34   #163
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Rester av taco etter bursdag ble middagsrester i går og grønnsakene ble kvleldsmat for eldste.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 22:35   #164
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 904
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Rester av juleskinke passet fint som topping på jordskokksuppe.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-18, 15:54   #165
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.560
Blogginnlegg: 806
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Hva gjør jeg med sellerirot? Jeg har allerede laget suppe.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-18, 16:29   #166
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.203
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Sellerirotpuré som tilbehør til stekt kjøtt er veldig godt.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 10:49   #167
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Hva skal jeg lage i dag?
Har tacokjøtt-rester (bare bittelitt)
litt ost
litt salat
en pakke kyllingvinger
en squash
en kyllingfilet

Ellers har jeg alle mulige basic-ting, ting på boks, vanlige grønnsaker, melk, ost, egg osv.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 11:11   #168
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.540
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

I sånne tilfeller setter jeg bare alt på bordet og alle spiser det det vil ha. Ungene elsker det

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 11:21   #169
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.902
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Hva skal jeg lage i dag?
Har tacokjøtt-rester (bare bittelitt)
litt ost
litt salat
en pakke kyllingvinger
en squash
en kyllingfilet

Ellers har jeg alle mulige basic-ting, ting på boks, vanlige grønnsaker, melk, ost, egg osv.

Restetapas!

Kyllingfileten og squashen kan du skjære i biter. De blir, sammen med litt fløte, løk, tomater, paprika og/eller det du har av grønnsaker, til en god gryte. Tilsett karri og chili etter smak.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 11:21   #170
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.902
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

I dag blir det kjøttpølser/fiskekaker, kålstuingrestene skal tømmes.

I morgen blir det rester fra kyllinggryta som jeg laget i går (a la den jeg beskrev for Harriet).

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-18, 19:48   #171
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.430
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Hvis noen føler for å utvide restefesten til butikken kan jeg tipse om pinnekjøtt på tilbud mange steder. Fint å oppbevare også. Har kjøpt et par pakker til mannen store glede.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-18, 11:47   #172
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.779
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

På Obs hadde de pinnekjøtt til 80,- pr kilo. Det er billig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-18, 11:50   #173
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.476
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

I går hadde vi moussakarester fra søndag, og så lagde jeg bruschetta av litt gammel loff og noen slitne tomater. Og så hadde vi salat, men det måtte jeg kjøpe. Ble supergodt!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-18, 16:22   #174
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.902
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Vet ikke om de har det enda, men på Coop kjøpte jeg frossent fårikålkjøtt til 9,90/kg, sånn til orientering.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-18, 17:51   #175
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.777
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

En halv kartong kulturmelk som gikk ut på dato for halvannen uke siden (hvordan lukter man at surmelk har blitt sur? den så i allefall normal ut) havnet i vaffelrøre da eldstemann hadde vennebesøk i går. Det smakte fortreffelig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
Storebror desember 08

Lillebror mars 11
Lillesøster januar 13
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-18, 19:29   #176
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.875
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

En halv kartong kulturmelk som gikk ut på dato for halvannen uke siden (hvordan lukter man at surmelk har blitt sur? den så i allefall normal ut) havnet i vaffelrøre da eldstemann hadde vennebesøk i går. Det smakte fortreffelig.

Den klumper seg og gir eddik aktig ettersmak. Syrnet holder seg. Jeg spiste fyldig yoghurt i går som hadde gått ut på dato for seks dager siden. Creme fraishe holder seg også godt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-18, 10:00   #177
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.142
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Jeg hadde en halv frøloff som begynte å bli litt tørr, samt en pakke utgått fløte jeg burde bruke og prøvde å vri hjerne for hva jeg kunne lage. Da kom jeg på 80-talls klassikeren fylt loff.
Kokte opp fløten og hadde litt ost, skinke, vårløk, paprika og et egg i, skar loffen nesten gjennom i skiver og fylte ostesausen mellom skivene, litt ost på toppen og stekte i 20 min. Det var slett ikke verst.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-18, 21:03   #178
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

I går hadde vi chili con carne med opprydding i grønnsaksskuffen. Nydelig.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-18, 15:45   #179
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Jeg har en rest vaniljekrem. Tror jeg blir nødt til å bake skoleboller. Nei og nei så trist...

Edit: Jeg fant en kremrest som gikk i bolledeigen.


Sist redigert av Heilo : 25-02-18 kl 16:27.
Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-18, 10:02   #180
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.142
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

i dag blir det kalkunrester fra nyttårsaften fra fryseren. Tenkte tradisjonelt tilbehør.

Et lite tips har jeg også.
Når man har spist opp vårløk og purreløk kan man sette stumpen med røttene i vann. Det er lot å skylle røtter og bytte vann daglig, og etter et par uker har man den lille stumpen vokst ut til å bli en ny purreløk eller vårløk.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no