Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kjøpt sånn sokk for å fjerne hard hud på føttene

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-15, 19:47   #81
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpt sånn sokk for å fjerne hard hud på føttene

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hadde jeg følt behovet før, så hadde jeg sikkert prøvd før og.

Sikkert. Jeg føler ikke behovet for å gjøre det før, jeg føler bare på behovet for å ikke ha den flasseperioden i juni.

Men jeg er ikke veldig plaget med føttene så jeg må gjøre slikt for å kunne gå ut, jeg vil heller gjøre det for beina mine sin del, etterpå, så jeg kan flasse i sept/okt jeg. 2016 vel og merke....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-15, 23:48   #82
Nordlys
Nybegynner
 
Nordlys sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: nordpå
Innlegg: 29
Nordlys har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjøpt sånn sokk for å fjerne hard hud på føttene

Jeg har prøvd den to ganger. Og jeg har VELDIG tørr og hard hud på føttene. Første gang merket jeg absolutt ingen ting ! Ikke flassing i det hele tatt! Men så leste jeg et sted at man ikke bare skal vaske føttene først slik som jeg hadde gjort, men ha føttene i vann i ca. 20 minutter - og at man skal gjøre det hver kveld. Så da gjorde jeg et nytt forsøk, og hadde føttene i bløtt både før og hver kveld - og da begynte jeg å flasse . De siste dagene var jeg imidlertid på telttur med speiderne mine, og hadde dermed ikke mulighet til å sitte med beina i en balje med lunket vann, og dermed var det også slutt på flassingen.

__________________
storesøster 06 og lillesøster 07
Nordlys er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 15:50   #83
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpt sånn sokk for å fjerne hard hud på føttene

Her har det ikke vært noe behov for å sitte med føttende i vann, utenom det faktum at jeg har hatt lyst til påskynde prosessen. Tok et skikkelig tak i går, skrubbet med pimpstein og tok fotbad... og vips var nesten all huden av.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 15:51   #84
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpt sånn sokk for å fjerne hard hud på føttene

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Sikkert. Jeg føler ikke behovet for å gjøre det før, jeg føler bare på behovet for å ikke ha den flasseperioden i juni.

Men jeg er ikke veldig plaget med føttene så jeg må gjøre slikt for å kunne gå ut, jeg vil heller gjøre det for beina mine sin del, etterpå, så jeg kan flasse i sept/okt jeg. 2016 vel og merke....

Sier nok det samme andre gang jeg prøver dette jeg og. Men ikke så greit å vite hva man går til før man har prøvd.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-15, 20:02   #85
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpt sånn sokk for å fjerne hard hud på føttene

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Sier nok det samme andre gang jeg prøver dette jeg og. Men ikke så greit å vite hva man går til før man har prøvd.

Det har du nok rett i.

Jeg har begynt å få hard hud OPPÅ foten jeg nå, på leddet på ene storetåen, så noe slikt skal jeg absolutt prøve en gang, men altså tidigst etter nyttår da (Det kan hjo funke, så er flassingen over lenge før sommer, og huden begynner å herdes så jeg greit kan løpe barbent på grus i juli? For det verdsetter jeg å kunne. Dog begynner jeg hver sesong med å GÅ barbent, og så forsiktig på grus, og så på slutten er grus greit, men sånnsett er asfalt med småstein det vondeste)

Ammende kan bruke den, det er bare med baby på innsiden jeg ikke skal? Husker jeg så på noe sånn liktorngreier med salicitinsyre som sikkert ikke staves helt slikt, som jeg ikke kunne bruke på en fem millimeters størrelse under foten som ammende, men ikke noe i veien for å kjøpe samme syre, sikkert annen oppløsning da, for å smøre i babyens hode mot det der babybelegget som de kan få.... så muligens får jeg ikke prøve sånn sokk før i 2018? I så fall skal jeg lese gjennom her og huske det med å ikke ta den i juni.... kanskje.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-15, 20:03   #86
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpt sånn sokk for å fjerne hard hud på føttene

Men jeg har et fotbad da, som kan massere og greier... om jeg har beina lenge og vel nedi der, med sånn pose med pulver som skal være så bra for slitne bein, også filer (og da skraper av oppå den tåa også) og smører med en god krem etterpå, så burde vel det sikkert være fint.

Bare at min gravide, slitne kropp med slitent bekken foretrekker å ha beina i sofaen, ikke på gulvet, på kvelden...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-15, 22:26   #87
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpt sånn sokk for å fjerne hard hud på føttene

Det tok ti dager før flassingen begynte. Mye gikk av på yogamatten, ekkelt, det passer dårlig uansett måned, men hjemme og på min egen matte.

Men au så vondt å gå langt i sandaler, og å gå på skjellete og steinete strand.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-15, 23:00   #88
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpt sånn sokk for å fjerne hard hud på føttene

Flassingen så fæl ut når den begynte, men det var to dager, så skrubbet jeg skikkelig, så var det over. Har ingen skrupler med å gjøre det midt på sommeren igjen, kjenner jeg nå. Dette er virkelig ingen big deal. Har ikke fått gnagsår eller noe problemer med å gå barbeint eller noe sånt heller.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-15, 16:14   #89
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpt sånn sokk for å fjerne hard hud på føttene

Føttene er myke og fine, men for første gang har jeg fått mange myggstikk under føttene.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-15, 23:26   #90
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpt sånn sokk for å fjerne hard hud på føttene

D+7 nå. Det føles litt som å gå og vente på å føde...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-15, 00:07   #91
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpt sånn sokk for å fjerne hard hud på føttene

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

D+7 nå. Det føles litt som å gå og vente på å føde...

I så fall driver jeg med unnfangelsen nå. :oversharing: Nå hadde den pakka liggi lenge nok i skapet, fant jeg ut. Mannen går og mumler at syre på føttene umulig kan være sunt.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-15, 00:11   #92
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpt sånn sokk for å fjerne hard hud på føttene

Nå har jeg allerede fortrengt hvor lang og krevende og irriterende den perioden mellom bløtleggingen og ferdig resultat er, for nå har jeg nemlig så myke og fine føtter jeg ikke kan huske å ha hatt noen gang. Så neste hvis denne tråden dukker opp igjen om et år vet jeg at det er verdt det- virkelig.

Vurderer å smøre dem da, det kan jo hende det gjør at virkningen varer lengre, akkurat nå nyter jeg i alle fall at jeg har føtter som ikke ser halvdøde ut.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-15, 12:11   #93
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpt sånn sokk for å fjerne hard hud på føttene

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

D+7 nå. Det føles litt som å gå og vente på å føde...

Det kommer nok når som helst nå!!!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no