Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Effektivisering av husarbeid

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-15, 15:44   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Effektivisering av husarbeid

Jeg hater å gjøre husarbeid, men jeg trives ikke med rot og dritt rundt meg heller.
Pr d.d. bruker jeg mye tid på husarbeidet. Jeg leter etter en måte å effektivisere det på, nå syns jeg at jeg klatter her og der uten mål og mening.
Jeg har en vond rygg som gjør at jeg klarer bare 10 min arbeid av gangen (stående vel og merke) før jeg må sette meg ned og hvile ryggen.

Jeg tenker ikke så mye på ting som å tørke av kjøkkenbenk osv, men litt større ting.
Blant annet har vi hund, så jeg tørrmopper hele gulvet (stue, spisestue, kjøkken og gang) hver dag. Av og til to ganger også, spesielt hvis ungene har fått sitte å spise noe foran tv. (Da mopper jeg etter leggetid.)
Vi bor i et gammelt hus, med originale trevegger, og har i tillegg peis, så det støver noe infernalsk. Så jeg tørker over flater (seksjon osv) hver dag. Dette bedrer seg noe om sommeren, da vi ikke fyrer.
Jeg vasker gulvene nede to ganger i uken, oppe (soverom og bad + liten gang) en gang i uken.
Så kommer vasking av bad, mopping/støvsuging av soverom, vasking av soverom og skifting av sengetøy.

Det ser ikke så mye ut på papiret, og det er det heller ikke, men når bare det å holde stua noenlunde skjepelig tar meg flere timer hver dag blir det litt slitsomt i lengden.

Mannen tar kjøkkenet hver dag. Han rydder etter middag, setter i oppvaskmaskinen og vasker benker osv.
Småtrolla er blitt veldig flinke til å rydde leker og spill på plass hver kveld, så det letter selvsagt litt.

Men hva kan jeg gjøre for å effektivisere enda litt mer, med de utfordringene jeg har på det helsemessige planet? Noen som har noen gode idéer?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 15:57   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Eg har og ein del helsemessige utfordringar om gjer det vanskeleg å halde orden på det nivået eg sjølv liker. Eg har laga meg ein vekeplan, kor eg har faste dagar kor eg tar dei forskjellige romma. Det gjer det lettare å slappe av i rotet og legge lista litt lågare. Då er det ikkje sånn at eg bare utsett å gjere ting, men eg seier til meg sjølv at "Nå kan eg ta ein velfortent pause for eg er ferdig med dagens plan og skittentøyet på badet har eg på planen å gjere noko med i morgon". Då går eg frå å seie til meg sjølv at eg "må" ha det ordentleg rundt meg, til å seie til meg sjølv at eg har lov til å ta ein pause.

Gulvvask to gonger i veka høyrest for eksempel litt i overkant hyppig ut. Det kan du sikkert redusere. Og så trur eg mykje handler om å legge lista på eit nivå som passer med den kapasiteten ein sjølv har.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 15:58   #3
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Jeg synes det ser veldig mye ut!
Vi vasker gulv litt vel sjelden kanskje, som en gang annen hver måned. Og det er mulig det ikke er så ofte en gang. Vi har ikke hund da.

Hjemme hos oss er det dårlig med rutiner, men jeg tipper at sånn ca en gang i måneden støvsuger og støvtørker vi hele huset, og vasker bad grundig. Sånn innmellom det tas det litt på sparket. Vask og toalett tas vel ukentlig, og badekaret vaskes før guttungen skal bade.

Støvet samler seg i store hauger, så det hender jeg plukker med meg litt støv når jeg passerer dem. Innimellom farer vi over de verste stedene med en håndstøvsuger eller hva det nå heter. Ergorapido heter den. Det synes jeg har lettet mye å ha en sånn stående, men du synes kanskje det er like greit å moppe?

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 16:04   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Ser ikke mye ut??? Tror du er spinnvill, jeg. Du gjør mer på en halv dag enn vi gjør på en uke.

Det som faller meg inn:
1. Ikke spise andre steder enn ved matbordet
2. Elektrisk oppvarming i stedet for peis
3. Hunden bare på begrensede områder i huset
4. Senk kravene

Vaske gulv på soverommene en gang i uken, det er jo helt hinsides? Vi støvsuger soverommene kanskje annenhver uke, vasker en gang i halvåret... Det blir jo ikke skittent på et soverom, det er jo bare noen små hybelkaniner.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 16:15   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Vi har ikke hund, men før vi fikk vaskehjelp vasket vi maks en gang i måneden. Sveiper over med ministøvsuger der det trengs (særlig rundt kjøkken bordet), og barna får ikke spise foran tv (kanskje unntatt frukt i skål og lørdagsgodt).

Min standard ligger mye lavere enn mange andres, så det er ikke sikkert jeg er en god mal, hehe.

Flere timer med husarbeid i en stue hver dag hørs for meg helt sinnssykt mye ut.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 16:35   #6
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ser ikke mye ut??? Tror du er spinnvill, jeg. Du gjør mer på en halv dag enn vi gjør på en uke.

Det som faller meg inn:
1. Ikke spise andre steder enn ved matbordet
2. Elektrisk oppvarming i stedet for peis
3. Hunden bare på begrensede områder i huset
4. Senk kravene

Vaske gulv på soverommene en gang i uken, det er jo helt hinsides? Vi støvsuger soverommene kanskje annenhver uke, vasker en gang i halvåret... Det blir jo ikke skittent på et soverom, det er jo bare noen små hybelkaniner.

Nr 1 og 4 er nok et definitivt must her ja. 2 og 3 er vanskelig å gjøre noe med. Elektrisk fyring i dette huset hadde vært penger ut av vinduet!
Og vofsen er en gammel mann etter hvert, og vant med å ha sin frihet i huset.

Ellers har dere mye rett. Jeg tror muligens det beste er å senke kravene.
Men jeg får fnatt av smuler og smågrus på gulvene. :grøss: Det dras så lett inn med hundelabber og lang pels (til tross for at han tørkes ved døra) og ungene glemmer seg og springer inn med sko, eller mannen "bare skal hente noe" og går inn på sko han også.
Grunnen til at det tar så lang tid hver dag, er jo bare fordi jeg kan gjøre så lite om gangen før jeg må sette meg ned.
Det høres ut som om jeg har støv på hjernen, og det har jeg virkelig ikke altså!! Det kan alle som har vært her skrive under på!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 16:36   #7
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Og jeg overdriver litt når jeg sier flere timer....men et par timer tar det.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 16:43   #8
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Det jeg syns du bør gjøre er å senke kravene til hvor rent det må være. Jeg har også en helse som gjør at jeg har måtte senke kravene betraktelig. Det går seg til etter hvert, selv om det er vanskelig i starten.

Ikke spise andre steder enn ved matbordet er det første jeg ville innført.
Det holder i massevis å moppe en gang om dagen (jeg gjør ikke det selv om vi har hund, men skjønner at du mener det er behov for det)
Støvtørking hver dag er nesten på grensen til "galskap" i min verden. Vi fyrer også med ved, har ikke elektriske ovner i det hele tatt, men det kunne ikke falle meg inn å tørke støv hver dag. Prøv først med annenhver dag og se om du klarer å la det gå enda flere dager mellom. En gang i uken burde absolutt holde, selv med vedfyring.
Trenger virkelig soverommene grundig vask hver uke?
Hva med å flekkvaske i stua isteden for å vaske hele gulvet?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 16:45   #9
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Hvis mannen ikke klarer å ta av seg på beina så får han gjøre rent etter seg.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 16:51   #10
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.719
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Jeg skal ikke si så mye.
Jeg støvsuger 1 gang om dagen, vasker stuegulvene annen hver dag, vasker badet(servanten og toalettet+ speilet) 1 gang om dagen.


Men, med tanke på rot og sånn, så går jeg etter Fly Lady metoden.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 16:58   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Senke kravene ja. Man kan ikke ha det perfekt hele tiden ...

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 16:59   #12
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Sende ungene på rundtur i huset med hver sin tørrmopp/støvklut og se hvem som samler mest?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 17:37   #13
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Min snart femåring liker å støvsuge kjøkkenet med ergo rapido.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 17:39   #14
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Vi tar gjerne skippertak hele gjengen sammen, det er effektivt og litt hyggeligere. Kanskje ikke fullt så hyggelig når ungene da spør: "Åh, skal vi ha gjester/besøk?"

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 18:18   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.531
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Du gjør mer på en dag enn jeg gjør på en uke.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 19:30   #16
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Du gjør jo utrolig mye! Her går det månedsvis mellom gulvvask på soverommene. Støvsuger der annenhver uke samtidig som jeg skifter sengetøy.
Ellers støvsuger jeg annenhver dag i resten av huset pga hundehår og rusk fra vedkurv ol. Vasker gulvene i stue,kjøkken, gang omtrent annenhver uke.
Toalett og bad vasker jeg en gang i uka. I tillegg bruker jeg Klorinspray på toalettringen innimellom i løpet av uka, det er veldig lettvindt.
Det er absolutt ikke spesielt rent her hos oss, men det er ingen av oss som orker å vaske oss i hjel.
Det viktigste er egentlig å holde det noenlunde ryddig.


Sist redigert av Lyppa : 17-02-15 kl 20:47.
Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 19:31   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Hvis du bruker flere timer hver dag på å holde stua i orden, tror jeg definitivt du har mye å hente på å senke kravene endel.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 19:32   #18
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Vi vasker nesten aldri gulv om vinteren. Oftere om sommeren når vi går barføtt og slikt. Mine beste effektive tips er: Gå aldri tomhendt fra ett rom til et annet. Ta med ting til badet når du likevel skal på do etc. Nullstill rom til kvelds, ikke smårydd leker på ettermiddagen når det likevel rotes ut igjen. Vask litt på badet mens ungene bader.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 20:07   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Senke kravene. Soverommene trenger ikke vaskes hver uke. Det holder vel å støvsuge dem en gang i uken?

Og er det nødvendig å tørke støv hver dag? Ta det også en gang i uken.

Ha det ryddig generelt så slipper du bruke tid på rydde. Gi vekk/selg/kast ting som ikke brukes. Lettere å holde det rent og ryddig om man ikke har mye ting.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 20:13   #20
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Effektivisering av husarbeid

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Senke kravene. Soverommene trenger ikke vaskes hver uke. Det holder vel å støvsuge dem en gang i uken?

Og er det nødvendig å tørke støv hver dag? Ta det også en gang i uken.

Ha det ryddig generelt så slipper du bruke tid på rydde. Gi vekk/selg/kast ting som ikke brukes. Lettere å holde det rent og ryddig om man ikke har mye ting.

Jeg tror at her er mye av cluet...Vi har for mye ting.
Jeg skifter ikke på senga hver eneste uke, det må jeg innrømme. Men jeg må liksom bare vaske der før helgen. Spesielt guttas rom (vårt er ikke så viktig) for de tilbringer en del tid der.
Jøss, jeg har vist mer støv på hjernen enn jeg trodde gitt!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no