Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Fortell meg om øyenbrynsminke

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-15, 13:11   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg om øyenbrynsminke

Jeg har aldri markert øyenbrynene mine, de er mørke og har bare trengt litt napping. Men nå har jeg vært litt uheldig med nappingen, og den tynne delen (altså den fra omtrent midten av øyet og ut mot tinningen) er omtrent borte.

Jeg har prøvd med en mørk brun øyenskygge som jeg fikk anbefalt for formålet hos MAC, men det blir for det første altfor mørkt (til tross for at den er lysere enn mine egne øyenbryn), og den kan gnikkes utover (jeg er jo ikke vant til dette, og gnir meg i øyene). Jeg har også prøvd en slags klissete kremgreie som var i et smoky eyes-sminkesett jeg hadde, med mye større hell. Den er like mørk som øyenskyggen, men siden konsistensen er omtrent som svært klissete leppepomade så er den mer gjennomskinnelig og blir ikke så mørk på. Funka bra på fest i går, og sitter der fremdeles. :fyllesyk:

Men jeg er helt novise på dette. Går det an å få kjøpt sånn kremkliss til øyenbrynene noe sted? Hva er bra? Hvordan gjør jeg dette? Det er ikke snakk om å fylle i hele øyenbrynet noe særlig, eller tegne opp noe som ser veldig sminket ut. Er det noe som er bedre enn kremklisset? Hvordan vet jeg hvilken farge jeg skal ha? Jeg sminker meg lite, og syns ofte rådene jeg får fra sånne som jobber i sminkeskrankene tar høyde for at jeg skal ha mye mer sminke, og det passer ikke meg helt alltid.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 02-08-15 kl 13:16. Årsak: språkvask
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 13:16   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

Ha ha! Abonnerer, for jeg har gjort det samme! Ser jo ikke sånn umiddelbart snålt ut, men har et bryllup neste helg og vil jo se smashing ut.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 13:22   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

Godt jeg ikke er alene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 13:27   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

Kicks har Anastasia Dipbrow, som er "kremkliss" og temmelig vannfast. Den krever en veldig forsiktig hånd og en tynn kost, men når man får det til uten å overdrive, blir resultatet kjempebra. Jeg bruker selv Ash Brown, men dersom du vil ha noe ørlite lysere, er Taupe en fin farge. Jeg synes det er lettere å bruke enn blyant, hvor jeg ofte får ujevnt resultat. Samme merke har også brynpudder, som er hakket lettere å jobbe med, synes jeg.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 13:27   #5
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

Jeg kjøpte en litt klissete blyant med kost for formålet. Jeg fikk to forskjellige øyenbryn her en kveld jeg var ivrig med pinsetten. ps: Den satt igjennom et bryllup og var enkel å ha på. Var innom en random sminkebutikk, de hadde et kjemoeutvalg. Regner med de fleste har det i disse øyenbryntider.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 13:27   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

Jeg har i mange år brukt en blyant fra Clinique som heter Quickliner for eyes, i fargen Smokey Brown. Den bruker jeg både som eyeliner og til å fylle inn litt i brynene. Perfekt farge som ikke verken ser for brun eller for svart ut, og den er ikke klissete. Nå har jeg ganske kraftige bryn og napper aldri bort så mye som det du beskriver, så jeg vet ikke hvordan den vil funke når det ikke er noe hår. Men jeg vil tro det kan gå å streke litt forsiktig med denne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 13:30   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

Det er hår altså, men kanskje ikke mer enn ett i bredden noen steder. Jeg skal se om jeg greier å ta et bilde.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 13:33   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

Ett i bredden regner jeg nesten som "uten hår".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 13:38   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ett i bredden regner jeg nesten som "uten hår".

Ja, du har rett i det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 13:42   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

Jeg har nettopp begynt å fylle inn mine litt og bruker en blyant. Jeg har en brunlig nå fra LÒreal. Jeg liker den bedre enn en sånn som kom i en øyeskyggepakke fra Dior som jeg også har.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 13:51   #11
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

Jeg bruker øyebrynsblyant i tillegg til å nippe litt selv. Synes det er lettest å få formet dem med blyant. Men det har hendt at jeg har brukt øyeskygge med en tynn pensel også, dersom jeg ikke har hatt den fargen jeg ønsker på blyanten.

Jeg bruker Mary Kay sine øyebrynsblyanter. De kommer i tre farger, en blond (som er veldig lys for de som har helt hvite bryn), brunette (som er litt varm i brunfargen) og soft black (som er kaldere i fargen, men ikke altfor mørk).

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 15:28   #12
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

Eg har settet til clarins. Den har fire fargar, nesten som øyeskygge. Tynn kost. Eg bruke stort sett den lyseste med mindre eg har meir makeup og vil markere meir. No har det blitt ei vane etter at eg lene meg på the fab four til Jan Thomas; foundation, marker bryn, mascara og litt farge på leppene.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 15:37   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

Her ser dere, uten sminke. Det ser ikke ille ut. Det er litt mer enn bare ett i bredden, men de andre er gylne, ikke mørke, og syns derfor ikke like godt.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 17-09-17 kl 10:21.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 16:10   #14
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

Kommer til å bli veldig bra med litt farge på, med blyant er det veldig lett. Bruke en tørr maskarabørste også for å børste hårene på plass og "fade" ut blyantkanten kan også være lurt.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 16:29   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

Tørr øyenbrynsblyant fra Makeup store bruker jeg. Fås i flere farger og sitter godt!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 16:32   #16
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

Mine bryn består av helt lyse hår fra midten og ut så om jeg kun skal bruke ett sminkeprodukt er det øyebrynsblyant (disse har jo også gjerne en børste i andre enden som du kan duse det ut med). Har forsøkt med pudder og hvahardu, men synes det blir mest naturlig med en myk blyant. Da er trikset å tegne små "hår"/streker ved å være lett på hånden og tegne korte streker mot hårretningen. Jeg ser lett oversminket ut, men dette er altså en metode som funker for meg (men jeg kan ikke fylle i så mye som på bildet over her, for da ser det korny ut med én gang siden brynene mine er naturlig smale i enden). Det avgjørende er imidlertid å finne den riktige fargen og nyansen av varme/kalde toner alt etter hva du passer.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 17:17   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

Jeg hadde aldri turt å fylle ut brynene i bredden sånn som LaBanga viser over her.
Jeg har ganske tjukke bryn men har mistet litt hår ytterst så jeg fyller på utover med en bløt mørkebrun eyeliner, gnir litt og grer med en børste så ser det likt ut og helt greit.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 17:40   #18
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

Jeg bruker et Eye Brow kit fra Gosh, http://www.vita.no/makeup/gosh-eyebrow-kit
har brukt i mange år. Passe farger for meg som ikke er så mørk, og som er litt "wash and go" men liker å markere øyne og bryn. Bruker billig pensel fra H&M, den er ikke så hard.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 17:55   #19
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

http://www.vitusapotek.no/Products/N...ID-904157.aspx Anbefales!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 17:55   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om øyenbrynsminke

Takk for tips, laBanga! Det blir litt for mye for meg. Det er pent, men jeg vil at det skal se naturlig ut. Men mulig jeg kan gjøre trinn en og fire, og at det holder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no