Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #5

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-20, 16:30   #421
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Den "hvordan har du det"-tråden er jo for alle, det er jo derfor jeg stilte akkurat det spørsmålet. Ellers kunne jeg ha kalt den "hvor jævlig har du det nå" eller noe sånt. Alle må jo få lov til å si det, om det går dritt eller bra.

Det går bra med mine hjemmeskolere også, bortsett fra at internatungen min savner vennene sine.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 04-05-20, 16:45   #422
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.868
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Det er jo ikke bare i den "hvordan har du det tråden" hvor alt svartmales. Jeg synes det svartmales over hele fjøla her.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 04-05-20, 16:56   #423
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er jo ikke bare i den "hvordan har du det tråden" hvor alt svartmales. Jeg synes det svartmales over hele fjøla her.

Hvis man vil ha den rosemalte versjonen av hvordan folk har det, kan man gå inn på facebook eller instagram.
Jeg opplever at det er «trygt» her inne å si hvordan jeg faktisk har det, men støtes overhodet ikke over at andre forteller at de har det bra!

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Gammel 04-05-20, 17:00   #424
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.868
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Hvis man vil ha den rosemalte versjonen av hvordan folk har det, kan man gå inn på facebook eller instagram.
Jeg opplever at det er «trygt» her inne å si hvordan jeg faktisk har det, men støtes overhodet ikke over at andre forteller at de har det bra!

Det er ikke noe rosemaling på min FB.

Men jeg synes at jeg kan få si at det ikke er alle ungdommer som har det dritt like mye som andre kan si at det er dritt. Litt nyanser må gå an. Jeg føler at det nesten ikke er lov å si at ens egne unge fikser dette greit.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 04-05-20, 17:30   #425
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.452
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Den "hvordan har du det"-tråden er jo for alle, det er jo derfor jeg stilte akkurat det spørsmålet. Ellers kunne jeg ha kalt den "hvor jævlig har du det nå" eller noe sånt. Alle må jo få lov til å si det, om det går dritt eller bra.

Det går bra med mine hjemmeskolere også, bortsett fra at internatungen min savner vennene sine.

Ja, jeg vet det altså, men jeg personlig har ikke følt for å gå inn i den tråden bare for å fortelle om at det går overraskende bra, det føles så feil når det er så mange som forteller om hvor vanskelig de har det. For det er jo ikke akkurat småting folk klager over, det er folk som dette virkelig er tungt og vanskelig for, og som har behov for å ventilere. Og vi trenger det. Men hvis man leser for mye av sånt så ser det jo ut som om det er veldig mye verre for folk enn det faktisk er for gjennomsnittet. Men jeg gruffer ikke over det, jeg synes det er helt forståelig.

Det som får meg til å gruffe derimot, er når folk som skriver at de har det bra, eller prøver å spre litt optimisme og glede, mistenkeliggjøres og beskyldes for å rosemale og skryte for å få fram hvor vellykkede de er. Det kan hende de faktisk bare har det bra, og har lyst til å dele det med andre uten agenda. Det kan hende en hel del elever faktisk har det greit, at det ikke bare er noe de later som, overfor læreren (selv om noen sikkert gjør det også).

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 04-05-20, 17:46   #426
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.733
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg blir mer enn gruffete over at det klages på ventilering. Jeg har ansvar for 27 ungdommer, i tillegg til mine egne tre. Av de på jobb er det tre - 3 - som rapporterer at de har det fint. Mitt yngste barn er iferd med å gå helt i oppløsning. Hvor kan man egentlig søke støtte i en, unnskyld at jeg sier det, bedritent jævlig livssituasjon? Veldig fint at ikke alle sliter, det betyr ikke at det er helt jævlig for dem som gjør det (og alle som er hjelpeløse vitner).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 04-05-20, 17:56   #427
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.452
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Moralen er vel at det må være greit å formidle begge deler, uten å bli mistenkeliggjort og uglesett.

Og i gruffetråden er det lov å gruffe over det meste, så lenge man holder det der.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 04-05-20, 18:23   #428
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg kan jo godt nevne i gruffetråden at mine to ungdommer ikke sliter i det hele tatt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 04-05-20, 18:25   #429
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg velger å gruffe over isende kald nordavind. Jeg hadde planlagt en lengre fjelltur, men det er så iskaldt, at jeg vet ikke om jeg gidder.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 04-05-20, 18:26   #430
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Det er søren meg iskald nordavind her og. Brrrrrr. Helt fryktelig å være ute.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 04-05-20, 18:34   #431
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg må faktisk gruffe over at det er så utrolig svartmaling av hvordan alle ungdommer lider under å ikke gå på skolen nå. Selvsagt er det kjipt og de vil tilbake. Men det går bra med noen også. ALLE har det ikke dritt. Men det virker det som her inne.

Takk, jeg er så innmari enig med deg.
Det virker for meg også som at man ikke kan si at barna faktisk har det helt fint, det går visst ikke an det.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 04-05-20, 19:32   #432
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

(...)
Men godt gruffemateriale på gang også. Det hagler og sludder og jeg har sovet dårlig fordi jeg i helga insisterte på å gå over til sommerdyne. I kveld skal dundyna fram igjen.

Tips: Finn fram et ullpledd e.l. og legg over sommerdyna di så slipper du å bytte dyne igjen. Det funker for meg i hvert fall. Hvert år.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 04-05-20, 20:05   #433
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Tips: Finn fram et ullpledd e.l. og legg over sommerdyna di så slipper du å bytte dyne igjen. Det funker for meg i hvert fall. Hvert år.

Jeg stjal mannen sin dyne da han sto opp før meg i dag og jeg kjente at bytte må skje. Tar 2 minutt og så prøver jeg sommerdyne igjen når temperaturen ikke ligger rundt 0 på natta.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå  
Gammel 04-05-20, 20:13   #434
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Takk, jeg er så innmari enig med deg.
Det virker for meg også som at man ikke kan si at barna faktisk har det helt fint, det går visst ikke an det.

Selvsagt kan man si det, og det er jo fint og flott at mange barn har det helt fint. Problemet er jo dem som ikke har det og hva som (kan) gjøres for å bedre situasjonen. Dersom man har det fint har man jo ingen ting å gruffe over (og ja, jeg lot meg provosere av den kommentaren..)

(Og ja, arvingen sier også til læreren at alt går fint...)

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 04-05-20, 20:19   #435
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Selvsagt kan man si det, og det er jo fint og flott at mange barn har det helt fint. Problemet er jo dem som ikke har det og hva som (kan) gjøres for å bedre situasjonen. Dersom man har det fint har man jo ingen ting å gruffe over (og ja, jeg lot meg provosere av den kommentaren..)

(Og ja, arvingen sier også til læreren at alt går fint...)

Du må gjerne la deg provosere, jeg provoseres av de som påstår man omtrent lyver og at man rosemaler om man sier barna har det bra, så da gruffer jeg over det. Gruffetråden er vel for alle regner jeg med.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 04-05-20, 20:26   #436
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Du må gjerne la deg provosere, jeg provoseres av de som påstår man omtrent lyver og at man rosemaler om man sier barna har det bra, så da gruffer jeg over det. Gruffetråden er vel for alle regner jeg med.

Det var ikke deg jeg lot meg provosere av, men Anne C sitt innlegg. Ellers kan du selvsagt gruffe over akkurat hva du vil

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 04-05-20, 20:27   #437
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Gruffer ellers over hagl i dag, det sto ikke på værmeldingen.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 04-05-20, 20:49   #438
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.868
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Selvsagt kan man si det, og det er jo fint og flott at mange barn har det helt fint. Problemet er jo dem som ikke har det og hva som (kan) gjøres for å bedre situasjonen. Dersom man har det fint har man jo ingen ting å gruffe over (og ja, jeg lot meg provosere av den kommentaren..)

(Og ja, arvingen sier også til læreren at alt går fint...)

Utgangspunktet mitt i en annen tråd var jeg var overrasket over at det var såpass mange av mine elever som taklet dette greit. Men det var liksom ikke greit å si. For det var noen som hadde det dårlig.

Jeg synes jeg må kunne si at jeg er glad for at det er mange av mine elever som synes dette er kjipt, den det går greit.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 04-05-20, 20:53   #439
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Utgangspunktet mitt i en annen tråd var jeg var overrasket over at det var såpass mange av mine elever som taklet dette greit. Men det var liksom ikke greit å si. For det var noen som hadde det dårlig.

Jeg synes jeg må kunne si at jeg er glad for at det er mange av mine elever som synes dette er kjipt, den det går greit.

Selvsagt må du kunne si at det er mange av elevene dine som klarer seg fint. Ingenting er bedre. Men jeg synes faktisk det er ganske ufint å gruffe over dem som er alvorlig bekymret for barna/ungdommene sine

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 04-05-20, 20:55   #440
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.868
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Selvsagt må du kunne si at det er mange av elevene dine som klarer seg fint. Ingenting er bedre. Men jeg synes faktisk det er ganske ufint å gruffe over dem som er alvorlig bekymret for barna/ungdommene sine

Det er jo ikke det jeg gjør. Jeg gruffer over at det ikke er greit å si at det er noen som fikser dette også.

Anne C er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no