Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Fortell oss sportsignorante om Ski-VM

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-11, 13:31   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell oss sportsignorante om Ski-VM

Jeg kommer til å se på. De viktigste grenene blir nemlig satt opp på storskjerm i kantina på jobb. Da kommer det sikkert til å være så mye bråk her at jeg ikke har noe valg. Ære være fullstendig åpent kontorlandsskap! Fordel; vi har tappekran i kantina, så jeg får passe på å ikke kjøre til jobb disse dagene.

Snuppa har definitivt fått med seg at det er VM i byen. Hun har det i hvert fall ikke fra meg. Jeg orker ikke å dra henne med meg opp i løypene. Det er både vanskelig og dyrt å få billett, og trangt om plassen ute i løypene. Derimot har jeg lovet at vi skal få med oss en premieutdeling. Det skjer på universitetsplassen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 15:20   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell oss sportsignorante om Ski-VM

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

De står der de. Ganske stort også.

Der fant jeg dem. Etter at jeg måtte scrolle. Det er faktisk en temmelig dårlig informasjonsteknisk jobb. Man bør ta høyde for ulike skjermer og oppløsninger. Jeg har faktisk ikke blant de minste, og måten man leser en webside er ikke tatt med i beregningen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 15:48   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell oss sportsignorante om Ski-VM

Men hvorfor er hopp med da? Når de har skilt ut andre skigrener?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 15:57   #24
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell oss sportsignorante om Ski-VM

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men hvorfor er hopp med da? Når de har skilt ut andre skigrener?

Langrenn, hopp og kombinert er nordiske grener, disse har et eget mesterskap hvert annet år.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 15:58   #25
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell oss sportsignorante om Ski-VM

Og ikke minst: går dette ut over MINE tv- favoritter, som Frustrerte fruer, Nytt på nytt eller Skavlan?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:49   #26
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell oss sportsignorante om Ski-VM

Tusen takk, glimrende voksenopplæring! Jeg er ikke helt i mål, det er klin umulig å sette seg ned for å se på. Det der med dagtid og når man skal se på konkurransene skjønte jeg i dag da jeg så det var satt opp storskjerm på jobben. Og der stod folk og brølte. Det så litt rart ut.

Rarere var denne artikkelen her. Jeg ble jo veldig nysgjerrig og måtte klikke på artikkelen, jeg trodde det var laget en VM-baby. Men det holdt visst med VM-pølser og VM-potetgull. Heldigvis.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:53   #27
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell oss sportsignorante om Ski-VM

Jeg var på VM i -97, i Trondheim! :deltar:

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:54   #28
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell oss sportsignorante om Ski-VM

Og skal du få med deg bare en øvelse, så er det selvsagt hopp, kvinner, normalbakke som gjelder.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:26   #29
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell oss sportsignorante om Ski-VM

Er skiskyting så stor gren (eller hva det heter) at det har sitt eget VM altså? Pleide ikke skisyting å høre sammen med langrenn og sånn før?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 20:28   #30
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell oss sportsignorante om Ski-VM

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Er skiskyting så stor gren (eller hva det heter) at det har sitt eget VM altså? Pleide ikke skisyting å høre sammen med langrenn og sånn før?

Skisyting er sånt som jeg og min førstefødte driver med, men skiskyting har et eget VM, ja, og har hatt det siden oppstarten i 1958. Kanskje du tenker på vinter-OL - der er det jo både nordiske grener og skiskyting (og en hel masse annet, selvfølgelig).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 20:30   #31
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell oss sportsignorante om Ski-VM

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Og skal du få med deg bare en øvelse, så er det selvsagt hopp, kvinner, normalbakke som gjelder.

Det der er ikke hjelpsomt, Kif. Det er bare slemt.

Monsoon: kvinnehopp har vært en omdiskutert greie. Og kvinnelige hoppere har ikke vært spesielt godt likt av gutta i sporten. Spesielt ble dette illustrert da Anette Sagene skulle være førstemann til å hoppe i kollen, og så kom en av gutta og kuppet henne med å prøvehoppe med dagbladet til stede. Veldig storsinnet.

Sprint og stafett er morsomst å følge med på. Femmila for menn er den store prestisjedistansen. Dessuten skal Vamp spille på Universitetsplassen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 20:56   #32
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell oss sportsignorante om Ski-VM

Og det er jo viktig å få med seg at Marit Bjørgen har blitt verdensmester i spint i dag

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 21:15   #33
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell oss sportsignorante om Ski-VM

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Og skal du få med deg bare en øvelse, så er det selvsagt hopp, kvinner, normalbakke som gjelder.

Dit skal vi. (Hadde noen sagt det til meg for 2 år siden ville jeg trodd at de hadde var gale. Vi er så langt fra sportsintereserte som man kan komme.)

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det der er ikke hjelpsomt, Kif. Det er bare slemt.

Monsoon: kvinnehopp har vært en omdiskutert greie. Og kvinnelige hoppere har ikke vært spesielt godt likt av gutta i sporten. Spesielt ble dette illustrert da Anette Sagene skulle være førstemann til å hoppe i kollen, og så kom en av gutta og kuppet henne med å prøvehoppe med dagbladet til stede. Veldig storsinnet.

Det blir bedre. Det satses på hoppjentene, fra de yngste til de eldste. Det har vært flere jentesamlinger og det jobbes aktivt med å bygge opp et miljø rundt jentene. Et av tiltakene er at vi skal dra på VM sammen og heie i morgen. Alle jentehoppere med familie er invitert. Vi blir ca 90 stk! Kjempegøy. Det startet i kveld med trening for jentene og grilling i Linderudkollen.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 21:53   #34
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell oss sportsignorante om Ski-VM

Joa, men den lille hoppbakken? Den er ganske stusselig.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 22:01   #35
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell oss sportsignorante om Ski-VM

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Dette er sånne trådar eg blir så veldig forundra over. Her har det vore nedtelling i dagesvis, programmet henge ved sida av pc`en, aktivitetar i helga er lagt rundt sendingane og på jobb har eg saksbehandla søknadar om bruk av feriedagar for å vere heime å sjå VM.

Vi ignorante gjør bare litt mindre av oss, men vi er her. Jeg har samme forhold til Rybak og VM som Monsoon, og har hatt de samme bekymringene om manglende allmenkunnskap for den oppvoksende slekt. Likevel klarer jeg ikke mønstre nok interesse til å skru på tv-en. Jeg får satse på at de snakker om det på skolen. : Dårlig mor:
Jeg er sjokkert over det du beskriver, Tussa.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Skisyting er sånt som jeg og min førstefødte driver med.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 22:02   #36
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell oss sportsignorante om Ski-VM

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Joa, men den lille hoppbakken? Den er ganske stusselig.

Liten er vel ikke bakken akkurat. Det er normalbakken men ja, det er skikkelig urettferdig at ikke jentene får hoppe i Holmenkollen.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 22:57   #37
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell oss sportsignorante om Ski-VM

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Skisyting er sånt som jeg og min førstefødte driver med



Dessuten er det en stadig voksende skare som driver med skiskryting. Du skal se de får et eget VM om noen år.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no