Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-10, 11:28   #641
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Gratulerer med ny signatur, Brutus.

  Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:31   #642
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Nei, hvordan det?

Det har endel å si. Tro du meg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:32   #643
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det har endel å si. Tro du meg.

Å si på hva?

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:36   #644
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Spørsmålet er om noen gjør seg dum eller er dum.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:36   #645
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Nip: Det du ikke forstår er at det ikke er slik at alle overvektige har det å bli kvitt overvekten som førsteprioritet. Førsteprioriteten kan være å komme seg opp om morgenen. Å få tatt en dusj. Å faktisk komme seg ut av døren hjemme to til tre ganger i uka - for å ta en litt ekstrem variant.

Å da få slengt etter seg at man er lat og bare kan komme seg opp av sofaen, er hårreisende. Ingen vet hvilken innsats andre må legge inn.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:40   #646
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Å si på hva?

Å sette seg inn i hvordan et overvektsproblem kan fortone seg. Det hjelper ikke på skammen mange føler at man får beskjed om å skjerpe seg og slenge ræva ut av sofaen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:42   #647
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Nip: Det du ikke forstår er at det ikke er slik at alle overvektige har det å bli kvitt overvekten som førsteprioritet. Førsteprioriteten kan være å komme seg opp om morgenen. Å få tatt en dusj. Å faktisk komme seg ut av døren hjemme to til tre ganger i uka - for å ta en litt ekstrem variant.

Å da få slengt etter seg at man er lat og bare kan komme seg opp av sofaen, er hårreisende. Ingen vet hvilken innsats andre må legge inn.

Jeg har ikke noe problemer med å skjønne det, det betyr jo ikke at det Kari J ikke sier er sant?

Jeg har aldri vært overvektig, men jeg har selv vært syk og dårlig i 7-8 år, jeg var i så dårlig form at 5 min på stepmaskina var utrolig hardt, da orket jeg det ikke mer enn 1-2 ganger i uken, jeg måtte ha sykkelen som støtte fordi for å hente sønnen min i barnehagen en periode, men det er heldigvis noen år siden. Og jeg er oppe i ett fint treningsnivå og har en vanlig hverdag igjen. Jeg har aldri sagt at noe er enkelt, tvert imot.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:47   #648
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Ikke lest dette før i dag, men kanskje old news. Det kan lønne seg og lese hva hun faktisk skriver. Her skriver hun litt om det

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:51   #649
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg har ikke stålkontroll på alt, absolutt ikke... men på de tingene som er viktigst for meg har jeg det. Det er jo ikke sånn at alle trenger å bli som Kari J, vi burde bare blir flinkere alle sammen, så kanskje barna våres, og deres barn slipper bedre unna alle disse livstilsykdommene, allergier, astma osv...


Kan du utdype dette? Gjerne i en egen tråd, hvis du ikke syns det passer i denne?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:52   #650
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Kan du utdype dette? Gjerne i en egen tråd, hvis du ikke syns det passer i denne?

Kan se om jeg kan gjøre det senere, nå er jeg på tur til å logge av.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:58   #651
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Seven of Nine, her.

Gratulerer med ny signatur, Brutus.

Ja, det er bergensk og betyr analåpning

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 12:32   #652
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Poenget mitt er jo bare at man må få bort alle unnskyldningene, det er så mange som tror og mener at ditt og datt er grunnen for at de ikke går ned, de kan ikke gå ned...

Jeg har ikke stålkontroll på alt, absolutt ikke... men på de tingene som er viktigst for meg har jeg det. Det er jo ikke sånn at alle trenger å bli som Kari J, vi burde bare blir flinkere alle sammen, så kanskje barna våres, og deres barn slipper bedre unna alle disse livstilsykdommene, allergier, astma osv...

Jeg er også veldig interessert i en utdypning av utsagnet ditt.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 15:07   #653
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg har ikke noe problemer med å skjønne det, det betyr jo ikke at det Kari J ikke sier er sant?

Jeg har aldri vært overvektig, men jeg har selv vært syk og dårlig i 7-8 år, jeg var i så dårlig form at 5 min på stepmaskina var utrolig hardt, da orket jeg det ikke mer enn 1-2 ganger i uken, jeg måtte ha sykkelen som støtte fordi for å hente sønnen min i barnehagen en periode, men det er heldigvis noen år siden. Og jeg er oppe i ett fint treningsnivå og har en vanlig hverdag igjen. Jeg har aldri sagt at noe er enkelt, tvert imot.

[iråni]Jeg synes det er noe sludder at du var syk. Du kunne tatt deg sammen og vært frisk isteden og forsørget deg selv. Det gjorde jeg. Aldri var jeg syk 7-8 år sammenhengende. Niks.[/iråni]

Opprinnelig lagt inn av Garbella, her.

Jeg er også veldig interessert i en utdypning av utsagnet ditt.

Jeg vet ikke om jeg ser frem til den eller frykter den.

  Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 15:12   #654
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

[iråni]Jeg synes det er noe sludder at du var syk. Du kunne tatt deg sammen og vært frisk isteden og forsørget deg selv. Det gjorde jeg. Aldri var jeg syk 7-8 år sammenhengende. Niks.[/iråni]

Akkurat det jeg har gjort å. I

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 15:13   #655
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Akkurat det jeg har gjort å. I

Aha. Jeg tolket det at du skrev at du var syk i 7-8 år som at du var syk i 7-8 år jeg. Jeg beklager - det skal ikke gjenta seg.

Da var du ikke syk i 7-8 år. Jammen godt. Det skulle tatt seg ut.

  Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 16:07   #656
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Det er mye i vår livstil som kan resultere i allergier og astma hos barn, vi har jo ett økende problem, og mye kan gjøres ved at vi alle endrer livstil/kosthold/trening.

Jeg vil gjerne vite hvor du har dette fra? Ingen seriøse kilder jeg har sett har kunnet påpeke noen sammenheng mellom mors kosthold og astma/allerigi hos barn. Du skriver du har lest mye om det. Da vet du vel hvor du har lest det?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 17:00   #657
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquesson`s siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Klart det beste er å si det på en hyggelig måte, samtidig som jeg tror at veldig mange trenger at folk ikke gjør det. Da blir det vridd og vendt på, så "kommer man seg unna" med sine egne unnskyldninger alikevel.

Hm. Så du tror altså at respektløshet og skam er en helt ny og uprøvd metode for å hjelpe folk?

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Om så ikke kaloriene er i dag hva de en gang var, så burde man jo mer og mer tilbake til maten før, jeg prøver ganske godt å bake masse, ikke bruke posemat, usunn fastfood osv, dette burde man vel generelt bli flinkere til. kjøttet kjøper jeg jo også som det er. Om så det du sier stemmer, vil ikke disse kaloriene være like for meg (som slank) og en annen som er overvektig? Hva er da unnskyldningen i det?

Jeg snakker om hva det å innta f.eks. hormonbehandlet kjøtt kanskje kan gjøre med egen hormonbalanse. Og at vi fortsatt ikke er kliss like. Men kanskje det finnes flere faktorer enn sedat livsstil som gir en synergieffekt?

Jeg tror det var Food Inc. som fortalte noe om forskjellen i f.eks. kyllingoppdrett før og nå. At det rett og slett ikke var det samme kjøttet lenger.

Hvorfor er du så opptatt av dette med "unnskyldninger", forresten? Den eneste sammenhengen jeg ser unnskyldninger være et tema her i bl.a. denne tråden er i antagelsene om hvordan overvektige "er" og tenker. Er ikke det litt avslørende mtp holdninger til overvektige?

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 17:20   #658
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Jeg er ganske sikker på at om man hadde plassert 20 personer i et rom og gitt de akkurat samme mat og de hadde beveget seg like mye, ville ikke vekta reagert likt. Noen hadde kanskje gått opp, noen ned og noen stått stille. Vi reagerer ulikt på likt inntak.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 17:22   #659
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg er ganske sikker på at om man hadde plassert 20 personer i et rom og gitt de akkurat samme mat og de hadde beveget seg like mye, ville ikke vekta reagert likt. Noen hadde kanskje gått opp, noen ned og noen stått stille. Vi reagerer ulikt på likt inntak.

Det tror jeg ville skjedd, ingen er like eller har lik forbrenning, lik kropp og alt annet.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 17:27   #660
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg er ganske sikker på at om man hadde plassert 20 personer i et rom og gitt de akkurat samme mat og de hadde beveget seg like mye, ville ikke vekta reagert likt. Noen hadde kanskje gått opp, noen ned og noen stått stille. Vi reagerer ulikt på likt inntak.

Det burde være rimelig innlysende også. Litt forskjeller i stoffskifte er det jo. Men på samme måte som man har ulike muskelfibertyper som legger begrensninger på hva slags idretter man egener seg for og bygningen er forskjellig, burde det ikke være noe sjokk at man forbrenner ulikt heller.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no