Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Puerto Rico, Grand Canaria

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-21, 02:03   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.759
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Puerto Rico, Grand Canaria

Vi håper det er mulig å ta en ukes ferie tidlig i desember, hvor bør to familer bo? Gutta mine er 19 og 14. Søs sine barn vil være 13, 8 og 7. Så 5 voksne og 4 barn. Vi vil ha 2 stk tre roms leiligheter.

Post gjerne lenker.

På forhånd takk!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 02:16   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Er du sikker på at det er Puerto Rico dere vil til? Jeg hadde ikke reise dit med unger på den alderen. Men bo f eks. Inabobyen Arguinnegin og ta heller en kveld eller to i Puerto Rico kort unna. Har masse tips og er godt kjent der på Gran Canaria og fantastisk øy. Men er nå bare på mobil frem til mandag kveld. Send meg pm om du vil ha tips og anbefalinger så kan jeg sende da.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 09:20   #3
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Jeg tenkte også å gå inn å anbefale dere å bo i Arguineguin, og heller ta småturer inn til Puerto Rico.
Det er små avstander på øya, og jeg anbefaler dere å leie bil og få kjørt litt rundt og utforsket.
Jeg har også vært på Gran Canaria mange ganger, så spør gjerne dersom du vil ha konkrete tips om noe.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 09:57   #4
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Henger meg på de andre og anbefaler Arguineguin.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 09:59   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Vi var i Arguineguin en uke i midten av november 2019 og bodde på Green Beach. Det var et helt fint hotell. Fint bassengområde og fint på takterrassen. Boblebad er det også der.
Vi bodde i leilighet, heter Servatur Green Beach.

https://no.hotels.com/ho439481/?q-de...=0&SYE=3&YGF=3

Brukte aldri restauranten, Besøkte et pensjonistektepar som bor rett bak oppi åsen der halve året og de sa at restauranten var bra. De har dansekvelder der, vi var ikke innom der for å sjekke stemningen...
Fint hotell. Og synes det lå fint til ift "alt". Busstoppet var så-og-si rett utenfor, i svingen, liten butikk rett over veien og stranden rett nedenfor.
Du bor rett ved promenaden og ville gått til Anfistranden for å bade på dagtid. Der er det flust med restauranter rett på stranden og fint strandområde. En liten park og minigolf.
Stranden utenfor Radison Blue er roligere og også fin.
Temperaturen var aldri under 20c, ikke på natta heller. Deilig og skjønner at det er flott for pensjonister. Billig var det også, føltes sånn for det var bare meg og gubben. Jeg koste meg med stooor fin drink til lunch hver dag og det var ingen som maste om at vi skulle gå videre.. Skikkelig luksus.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 12:51   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Kan anbefale tenisk museum i "hovedstaden" om det skulle være behov for en innedag.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 13:05   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Puerto de Mogan er veldig koselig, men det er lenge siden jeg har vært der så jeg vet ikke om det er spennende for barn.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 13:23   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Anbefaler Arguineguin og Anfi, ja.
En flott strandpromenade går hele veien mellom de to, tar rundt 20 min å gå, så lett tilgjengelig.

Puerto Rico er litt pensjonistland, men kan dra på dagstur, de har en ok minigolfbane, et lekeland med Angry Birds og et kjøpesenter. Taxisjåføren kalte det Puerto Bandidos, det er vel endel som har blitt lurt, der.

Avbefaler dog Los Caideros. Leiligheter i området som grenser til Anfi. Slitsom kloakklukt. De påstår det er «vanlig på Granka» og «går bort», men det er ikke sant, noen av delene.

Liker godt også Meloneras/ Maspalomas-området.

Ta gjerne en dag eller to i Las Palmas, det er en flott by. Har lagt inn endel tips her, tidligere, om du søker skal det ligge noen tråder her på FP.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 15:34   #9
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.759
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Vi tenkte på Puerto Rico fordi det er mest solsikkert i følge diverse Google resultat. Vi vil ha sol. Jeg har aldri vært på GC, men Tenerife, Fuerteventura og Lanzarote.

Vi har en uke til rådighet innenfor et gitt tidsrom og kun da. Vi ønsker kun sol, bad og å være sammen mens vi soler oss og bader.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 15:36   #10
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.759
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Vi vil dessuten dra med charter.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 16:09   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Nå begynner det å bli ganske mange år siden vi var på GC, men vi har vært der mange ganger når gutta var små. Vi har alltid likt Amadores best. Men jeg synes også det er fint på Maspalomas.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 16:17   #12
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Stemmer også for Arguineguin. Ta heller en tur til PuertoRico om kvelden. Liker godt senteret som ligger ovenfor sentrum.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 16:25   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Jeg var på Gran Canaria på heisatur (dvs rett etter jeg var russ) og da reiste vi igjennom Puerto Rico og dit bestemte jeg meg for at jeg aldri skulle reise dit. Mulig det har endret seg litt siden da. Det så bare dørgende kjedelig ut og et konstruert sted, jeg tror du får mye sol Sindre steder også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 20:23   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Skal dere dra charter og stort sett sole på hotellet - Amadores.

Det er best temperatur sør på øya, men synes ikke det er forskjell fra P.R. til Anfi og Arguineguin. Enda vi pleier å farte litt mellom byene, vi kjeder oss lett ved bassenget.

Lenger opp, typ Bahia Feliz osv, blåser det gjerne endel mer, og i Las Palmas kan det være klart kjøligere. Men sør på øya synes jeg det kommer mer an på beliggenhet, solvendt og skjerming enn egentlig hvilken by du er i.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 20:30   #15
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.038
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Nå er det en del år siden jeg var i Puerto Rico, men det var som Svinesund på steroider. Dritharry, masete, usjarmerende osv osv.

Var i Mogan tidlig februar, det var nydelig.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 22:28   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Vi tenkte på Puerto Rico fordi det er mest solsikkert i følge diverse Google resultat. Vi vil ha sol. Jeg har aldri vært på GC, men Tenerife, Fuerteventura og Lanzarote.

Vi har en uke til rådighet innenfor et gitt tidsrom og kun da. Vi ønsker kun sol, bad og å være sammen mens vi soler oss og bader.

Det er riktig at det er stor forskjell på forskjellige steder. Men arguineguin og Puerto Rico har samme vær. Bare noen kilometer nærmere flyplassen er det mer vind og mer skyer.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-21, 08:28   #17
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Når det gjelder vær, så kan du bo fra Patalavaca/ Arguineguin og til Tauro. Klimaet nærmere flyplassen er ofte dårligere. Mer vind og mindre sol.
Når man skal reise vinterstid merkes dette bedre enn på sommeren.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-21, 12:09   #18
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Enig med de andre her om at Arguineguin/Amadores/PR/Mogan har samme vær. Kommer du lenger mot øst blir det mer vind og dermed kjøligere.
Jeg kommer nå allikevel inn for å slå et slag for PR. Vi bor ofte i «nydalen» når vi er der. Det er stille og rolig, men nært mange restauranter og utesteder.
Det er fine gåturer til Arguineguin, Amadores og opp på fjellet.
På Amadores kan man ligge på stranden eller leie seg inn på beach club.
Det er båter som går øst og vest.
Jeg anbefaler også å leie bil og kjøre vestover og/eller inn i fjellene.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-21, 12:15   #19
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Jeg ville også ha sett på Amadores. Fineste stranda, gangavstand til Puert Rico. Arguineguin er ganske søvnig (det er der jeg pleier å være, men bor privat)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-21, 13:23   #20
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.759
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Puerto Rico, Grand Canaria

Takk for alle innspill så langt. Vi foretrekker en god strand, med sand og ikke småstein. Basseng er mest for moro skyld, samt barna til søster’n nok vil like det best.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no