Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skader leiebil

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-22, 08:26   #1
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Skader leiebil

Hadde en leiebil i helgen. Hentet og levert på Flesland i Bergen. Nå fikk vi en mail om at det var skader på bilen. Disse skadene befinner seg under bilen, foran under støtfangeren, altså umulig for oss å oppdage uten å ligge på bakken under bilen. Er det noe vi kan gjøre? Vi er rimelig sikre på at skadene ikke kommer fra oss. Tar så klart kontakt med forsikringsselskap, men lurer på om noen har erfaringer med sånt. Er man virkelig pliktig til å undersøke og fotografere undersiden av bilen før og etter leieforhold?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-22, 08:39   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skader leiebil

Det hørtes rart ut. Jeg har aldri gjort, og når jeg har leid bil har det bare vært utsiden de har sjekket.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-22, 09:27   #3
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.022
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skader leiebil

Man er nok pliktig til å undersøke bilen, men jeg har aldri hørt at det gjelder også undersiden. Vi leier bil mye når vi er i England, og vi har nok aldri kikket under bilen. Jeg ville bedt dem om dokumentasjon fra kontroll etter forrige leieperiode som viser at skaden ikke var der da.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-22, 09:32   #4
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.732
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skader leiebil

Vi, dvs mannen sjekker alltid leiebil før vi bruker den, og tabeller av evt. tidligere skader for vi opplevde noe lignende for mange år siden. ( husker ikke detaljer).

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-22, 09:46   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skader leiebil

Vi fotograferer og filmer alltid leiebiler før vi tar de i bruk, men aldri under. Det har vi ikke tenkt på en gang, men det skal vi gjøre fra nå av.

Jeg aner ikke hvor god sak dere har, men jeg hadde «krevd» bevis på at skaden kom fra dere.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-22, 09:56   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skader leiebil

Vi har også leid bil en haug med ganger og aldri hatt problemer. Nå blir egenandelen for skaden betalt av forsikringsselskapet, men jeg synes likevel at sånne ting er utrolig irriterende så vi prøver nok å få dem til å bevise at skaden ikke allerede var til stede da vi overtok bilen. Det kan da ikke forventes at man legger seg på bakken og filmer/fotograferer under bilen!!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-22, 10:59   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skader leiebil

Som C3PO beskriver. Vi fikk samme i Roma, ved innlevering påstand om at vi hadde skadet bilen under ved høyre dekk. Vi hadde 20 min ekstra til diskusjon og kom oss ut av det. Jeg tar bilder og filmer bilene før og etter, men ikke understellet. Svært ubehagelig og elendig praksis at bilene kontrolleres etter innlevering og krav rettes som leietager ikke kan klage på. Leser du mange Google anvendelser finner du mange tilsvarende tilfeller.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-22, 11:36   #8
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skader leiebil

Har oplevd sånne ekstraregnings forsøk mange ganger. Det beste var den gangen vi fikk ekstraregning på bagasjeromtrekk etter at vi hadde forsøkt å få trekk før vi dro fra flyplassen. Vi hadde dokumentasjonen iorden, og slapp å betale. De siste gangene leier vi hos Hertz, avis eller andre seriøse firmaer. Leieprisen er litt høyere, men vi har da sluppet unna alle diskusjonene og klagingen i etterkant. Var dette hos et seriøst firma ? Vi har dog aldri opplevd å få skade påpekt under bilen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror

Sist redigert av meisje : 11-10-22 kl 12:59.
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-22, 11:49   #9
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skader leiebil

Jeg leide nettopp varebil via Hyre, og der skulle man ta bilder fra alle fire hjørner og legge inn i appen. Det var ingen spørsmål om bilder eller kontroll av understell.

Jeg har leid bil i utlandet mange ganger, og aldri fått noen urettmessige krav. Fotograferer rundt bilen før vi kjører, men aldri under.

Jeg ville bedt om dokumentasjon på at bilen ble sjekket etter forrige leier, og ymtet frampå at Forbrukerrådet ville få saken til gjennomsyn hvis de ikke ga seg.

Det at forsikringen tar hele regningen er ikke udelt bra, altså. Tipper mange bare gir seg på slike ting når de ikke får regningen selv. Noe som gir dyrere forsikring for oss alle.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-22, 11:59   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skader leiebil

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg ville bedt om dokumentasjon på at bilen ble sjekket etter forrige leier, og ymtet frampå at Forbrukerrådet ville få saken til gjennomsyn hvis de ikke ga seg.

Det at forsikringen tar hele regningen er ikke udelt bra, altså. Tipper mange bare gir seg på slike ting når de ikke får regningen selv. Noe som gir dyrere forsikring for oss alle.

Alt dette!

De må dokumentere at samme undersøkelse ble gjort før dere fikk bilen også. Denne feilen har jo garantert ingen oppdaget selv om de har gått nøye over bilen før den er tatt i bruk. Så de kan jo tjene på samme feilen mange ganger om de virkelig er useriøse.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-22, 13:26   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skader leiebil

I mine forsikringer er det 1000 € egenandel, tar ikke lett på småskader.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-22, 14:01   #12
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skader leiebil

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi har også leid bil en haug med ganger og aldri hatt problemer. Nå blir egenandelen for skaden betalt av forsikringsselskapet, men jeg synes likevel at sånne ting er utrolig irriterende så vi prøver nok å få dem til å bevise at skaden ikke allerede var til stede da vi overtok bilen. Det kan da ikke forventes at man legger seg på bakken og filmer/fotograferer under bilen!!

Jeg ville ha krevd bilder /rapport av at skaden under bilen ikke var der da dere leide. Har aldri sett noe skjema der man kan krysse av på skade under bil ‘en skal jammen huske å ta bilde under neste gang vi leier bil!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-22, 15:28   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skader leiebil

De tar ikke bilder etter hvert utleieforhold, kun dersom det er skader, og kan derfor ikke dokumentere at bilen var skadefri etter forrige utleieforhold. Dokumentasjonsplikt ligger tydeligvis hos oss selv om skaden er under bilen. Det var forøvrig et helt vanlig firma som jeg anser som seriøst. Jaja. Kjipe greier, men vi har i alle fall lært at vi må kontrollere bedre neste gang, eller få noen til å gjøre det sammen med oss.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-22, 17:26   #14
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skader leiebil

Veldig kjedelig Liefje, og jeg tenker at det er et maktmisforhold mellom dere som kunde og utleie firmaet. Jeg kunne vært troende til å ta kontakt med Forbrukerrådet i denne saken, det er jo helt klart urimelig at dere må dokumentere at bilen er uskadet under når dere overta bilen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-22, 17:49   #15
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skader leiebil

Jeg hadde ikke gitt meg her heller, selv om dere har forsikring. Leiebilbransjen er kynisk så det holder. Jeg ble fortalt en gang at jeg hadde kjørt 4 ganger så langt som jeg hadde. Jeg blånektet, og kunne forklare i detalj hvor jeg hadde kjørt, og jeg hadde vitner på jeg hadde vært. De måtte gi seg på det.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no