Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Abort

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du for/mot retten til selvbestemt abort?
For 50 35,21%
Mot uansett 11 7,75%
For hvis man søker en nemnd som vurderer den enkelte 5 3,52%
For så lenge det blir utført innen uke 12 65 45,77%
For så lenge det blir utført innen uke 9 11 7,75%
Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-07, 19:33   #61
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abort

Ja, jeg ser på incest og voldtekt som det samme.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:33   #62
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg er selvsagt for selvbestemt abort, inntil en viss grense.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:34   #63
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ja, jeg ser på incest og voldtekt som det samme.

Men det kunne jo hende at Skremmeren mente at incest var god grunn, men voldtekt ikke..hvem vet.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:36   #64
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hvilke andre grunner bør gi adgang til abort?

- sviktende prevensjon?
- incest?
- voldtekt?

Eh, nei? Jeg snakker om medisinske grunner, som å redde mor.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:36   #65
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abort

Det tviler jeg på.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:38   #66
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Eh, nei? Jeg snakker om medisinske grunner, som å redde mor.

Så dersom min bror voldtar meg som 12 åring og jeg blir gravid, så burde jeg ikke få abort?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:39   #67
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Jeg er enig med Skremmern, forsåvidt, men jeg vil nok inkludere incest også, for jeg synes det er for grusomt om ei 12-13 år gammel jente som blir voldtatt av et familiemedlem skal måtte lide ytterligere ved å bære frem et barn pga. dette. Det er jo ikke fosterets feil at moren ble voldtatt, men her er det snakk om barn som får barn, jeg klarer ikke helt å være imot abort i slike tilfeller, selv om abort er grusomt.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:39   #68
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Eh, nei? Jeg snakker om medisinske grunner, som å redde mor.

Så du mener altså at en 10-åring, utsatt for incest, skal tvinges til å bære fram barnet, bare fordi det ikke er fare for livet hennes?

Hyggelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:41   #69
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Hyggelig er det ikke, incest er grusomt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:42   #70
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Abort

Jeg er for selvbestemt abort slik loven er i dag.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:42   #71
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Så dersom min bror voldtar meg som 12 åring og jeg blir gravid, så burde jeg ikke få abort?

Så fremt det ikke er medisinsk nødvendig, så nei.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:43   #72
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så fremt det ikke er medisinsk nødvendig, så nei.

Uffda, Skremmern. DET var vel litt drøyt.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:43   #73
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så fremt det ikke er medisinsk nødvendig, så nei.

Det synes jeg er temmelig grotesk. Både for den som skal bære frem barnet, og for barnet som skal vokse opp med en sånn historie!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:43   #74
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abort

Nå er det vel forholdsvis nødvendig for en tolvåring å slippe å føde et barn. Også medisinsk.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:46   #75
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Abort

Å ha en nemd som skal bestemme om hvem som skal få ta abort uasnett hvor langt man har kommet synes ikke jeg noe om.
Vi har slike nemder i dag hvr man må søke når man har kommet over uke 12 og man vet allerede at hvilket svar man får avhenger av hvor i landet man bor. Noen steder i landet ser man ut av statestikker at det faktisk er vanskeligere å få et ja en det er andre steder.

Jeg for min del tror ikke jeg hadde klart å gjennomføre en abort, men jeg mener at man i noen tilfeller ikke bare kan se på hva man selv ønsker og foretrekker.

Å forby abort er i allefall å gå et halvt århundre tilbake i tid. Vi vet at et forbud ikke virker, aborter vil uansett bli utført og sikkerheten er dårlig.
Mange mennesker har død fordi de har fått utført en abort med strikkepinne.
Har selv opplevd å ha en spontanabort i uke 16 og det er snakk om store blodmengder. (jeg svimte av pgs blodtapet, og var heldig fordi jeg da hadde kommet til sykehus og fått drypp. Under 1 time tidlgere var jeg hjemme...)

Selvsagt vil det være noen som har en ubekymret holdning til abort og bruker det som prevensjon. Men skal man "straffe" 100 fordi 2 gjør noe man selv mener er moralsk forkastelig?

Når det gjelder å mene at at et barn skal måtte bære fram og føde et barn etter incest/voldtekt, mener jeg det er mere moralsk forkastelig en å bruke abort som prevensjonsmiddel.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:46   #76
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så fremt det ikke er medisinsk nødvendig, så nei.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:55   #77
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

På det personlige plan, er jeg imot abort med unntak av hvor det er fare for mors liv, ikke forenlig med liv utenfor livmoren, eller graviditet som følge av voldtekt og-/eller incest.

Men - jeg vil bestandig være for en kvinnes rett til selvbestemt abort, så lenge det er før 12. svangerskapsuke.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 20:10   #78
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Nei, det var virkelig ikke poenget. Hun mente det skulle "svi" mer med medisinsk abort kontra kirurgisk. Akkurat som det er noe lettere. Selvfølgelig er det mange som ikke har problem med det, men det har ingenting med måten det blir gjort på.

Jeg mener at man skal være med på den prosessen som man går gjennom, ja. Jeg tror at en del vil få en aha-opplevelse når de ser fosteret i do, fremfor at det bare plutselig ikke er noe der. Ikke at de nødvendigvis skal angre, men at de kanskje da tenker gjennom konsekvensene det får å ha ubeskyttet sex. for ja, de fleste som blir gravide blir ikke det når de bruker prevensjon på korrekt vis.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 20:14   #79
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Abort

Jeg er for selvbestemt abort. Fullt og helt! Jeg er til og med for at det skal kunne utføres frem til uke 16 uten at man må snakke med noen i en nemd.

Her er en kopi av et innlegg jeg skrev på et annet forum i forbindelse med diskusjonene rundt å utvide abortgrensen til uke 16. Jeg har ikke sjekket alle lenkene,så bær over med meg om ikke alle virker.

Opprinnelig lagt inn av ~TM~

Jeg mener at det er kvinnen/paret som selv er best skikket til å avgjøre om et barn bør beholdes eller ikke. Ikke en nemd. Jeg ser derfor ingen problemer med at grensen utvides til uke 16. Så vidt meg bekjent får man som regel invilget abort selv om uke 12 er passert. Man må "bare" gjennom litt byråkrati først. Noe som etter min mening er helt unødvendig.

Her står i grunnen det viktigste:

http://www.dagbladet.no/dinside/2004/02/26/391935.html

Stortinget vedtok i juni 1978 loven om selvbestemt abort. Retten til selvbestemt abort er en milepæl i kvinnekampen. Med abortloven ble kvinner i Norge anerkjent som ansvarlige mennesker med kontroll over sin egen kropp og sitt eget liv. Abortloven er et av de viktigste fundamentene for kvinners frigjøring, og en grunnleggende betingelse for likestilling mellom kvinner og menn. Videre er bruken av en nemd urettferdig. Det er jo bare mennesker som sitter i nemdene. Dette gir forskjellsbehandling og det er åtte ganger vanskeligere å få innvilget abort på sørvestlandet enn i Oslo. Er det rettferdig?

Videre: Professor og avdelingsoverlege Britt-Ingjerd Nesheim ved Ullevål universitetssykehus: Sitat:
Dagens grense for selvbestemt abort er mer en pragmatisk grense enn en grense satt ut fra biologiske forhold. Medisinsk er det ingen vektige argumenter for å holde abortgrensen til 12. uke.


Så litt informasjon om abortsituasjon. I 2003 ble det utført i alt 13.888 aborter i Norge. 315 kvinner sendte søknad om svangerskapsavbrudd til legenemndene fordi deres graviditet var mellom 12 og 16 uker da spørsmålet om abort kom på banen. 294 av disse søknadene ble realitetsbehandlet i nemndene (93,3 prosent), hvorav 281 (95,6 prosent) ble innvilget, mens 13 (4,4 prosent) fikk avslag. Av de 281 innvilgede søknadene ble 269 (95,7 prosent) utført. 8 av dem som fikk innvilget abort ga beskjed om at de trakk seg og 4 møtte ikke til operasjonen.

Sagt på en annen måte; av de 13.888 abortene utgjorde svangerskapsavbruddene mellom 12. og 16. uke 1,9 prosent. På denne bakgrunnen, med en innvilgelsesprosent på 95.6 prosent av de nemndbehandlede søknadene, melder unektelig spørsmålet seg om hvor hensiktsmessig det er å opprettholde legenemndene for abortsøkende i gruppen 12-16. svangerskapsuke. Hentet fra denne artikkelen: http://www.dagsavisen.no/debatt/article1465080.ece

Det er ingen grunn til å tro at antallet aborter etter uke tolv vil stige nevneverdig selv om grensen økes. Det hele handler om hvor vidt en kvinne (eller et par) selv skal få bestemme. Og hvem kjenner egentlig best hvor skoen trykker? Det må da være den som har den på? Dessuten, hvem er egentlig kvalifiserte dommere over andre menneskers liv? Hvem kan sette seg til doms over andre mennesker å si ja eller nei til en abort på andres vegne? Argumentet om adopsjon faller forresten på sin egen urimelighet. Man kan ikke tvinge noen til å gjennomføre et uønsket svangerskap - det er direkte middelaldersk, kvinnefiendtlig og smaker av Bush & Co. Er dette ønskelige tilstander: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=101777


Diverse kilder og aktuelle lenker:

http://www.dagsavisen.no/debatt/article1465080.ece

http://folk.uio.no/thomas/fri/abort.html

http://www.gd.no/vis_sak.asp?refnum=13235

http://www.likestilling.no/undertema.html?id=64

http://www.kvinnefronten.no/TEMASID...e/1_innhold.htm

http://www.ssb.no/emner/03/01/20/abort/

http://www.fhi.no/eway/default0.asp...8;4504;::10:0:0

Jeg gjentar følgende fra siste avsnitt før lenkene: Dessuten, hvem er egentlig kvalifiserte dommere over andre menneskers liv? Hvem kan sette seg til doms over andre mennesker å si ja eller nei til en abort på andres vegne? Argumentet om adopsjon faller forresten på sin egen urimelighet. Man kan ikke tvinge noen til å gjennomføre et uønsket svangerskap - det er direkte middelaldersk, kvinnefiendtlig og smaker av Bush & Co.





... og ja, jeg har sterke meninger rundt dette. Det handler om kvinners rettigheter og friheten til å bestemme over sin egen kropp.


Sist redigert av ~TM~ : 10-02-07 kl 20:16. Årsak: Retting av en skrivefeil.
~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 20:17   #80
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så fremt det ikke er medisinsk nødvendig, så nei.

Milde himmel...

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no