Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Ny harddisk

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-09, 11:38   #1
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ny harddisk

Vi vurderer å kjøpe ny harddisk. Vi har fra før en Dell stasjonær pc og kommer til å beholde selve skjermen da vi er fornøyd med den. Det er en 19 ".

Husker ikke hvor stor harddisk vi har fra før men det var vel av den med minst kappasitet fra Dell den gangen. Den er ca. 5 år gammel. Vi vil ha større nå.

Men må vi bruke Dell eller anbefaler dere noen andre? Vi tenkte å bruke ca. 6-7 tusen på dette.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:44   #2
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny harddisk

Dere må ikke bruke Dell nei.
Jeg har byttet ut mange harddisker i stasjonære pc'er og har brukt helt andre merker.
Western Digital har mange gode harddisker.
6-7000 kr er mye med tanke på en harddisk, og du får en super god harddisk til den prisen.
Men dere skal kanskje bytte ut hele kabinettet?
Det er mye bra å få kjøpt til den prisen uansett, om dere kun skal ha kabinett.
Men det er ikke noe problem å koble til en annen type harddisk til hovedkortet til Dell.
Men det kan begrense seg hvor mange harddisker man kan koble til. Er ikke sikkert det er nok koblinger til flere enn 1, 2 eller 3 harddisker. Og det må jo også være plass inni kabinettet.
Anbefaler harddisk med SATA. (Serial ATA) Men de fleste nyere maskiner har dette.

På komplett.no har de mye utvalg, til rimelige priser.
psdata også.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.

Sist redigert av Crimina : 29-09-09 kl 11:54.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:50   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ny harddisk

Vi vurderer også det, og vil gjøre det på samme måte - altså bare bytte harddisken, ikke skjermen.

Eneste k r a v jeg har, er at det er min. 4 gb ram.

Dessuten gjør det ingen ting om den ikke er diger som et hus, slik den harddisken vi har nå er.
Schvær kladdeis, som er ca 2,5 år gammel.

Vurderer denne:


Packard Bell,
Intel Dual Core E5300 S775
- 4GB RAM
- 1TB harddisk
- Nvidia GT230 1.5GB

  Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:54   #4
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny harddisk

Misforsto nok litt her. Bytte av kabinett betyr jo at man ikke kun bytter harddisk. Harddisken er jo et komoponent inni maskinen, ikke selve kabinettet.
Så jeg tenkte bytte av harddisk, altså kun harddisken, der man bruker hovedkortet, skjermkortet og RAM som står i maskinen fra før.

Ofte blir det billigere å bytte ut del etter del i maskinen, men det betyr også at man bør ha litt peiling, og vite hva man bestiller og hva man trenger.
Om man ikke kan bytte delene selv, så vil det lønne seg å kjøpe ferdige kabinett.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:11   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny harddisk

Først tror jeg vi trenger en endelig avklaring om man har tenkte å bytte pc-en, eller bare harddisken i pc-en.

Hvis det så er pc-en som skal byttes blir det aktuelt å vite hva pc-en benyttes til. For 7 000 kroner får man i dag en meget gode pc, spesielt om dette ikke trenger å inkludere skjerm. Hva man så bør velge blir videre avhengig av hva man bruker den til - f.eks. hvis den benyttes til 3D-spill blir grafikkortet viktigere, men hvis den ikke benyttes til dette kan man fokusere på å gjøre andre deler av pc-en bedre.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 13:11   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ny harddisk

Jeg skal bytte hele kabinettet.

  Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 13:46   #7
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny harddisk

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg skal bytte hele kabinettet.

Ja, det er det vi også tenker. Hele boksen.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:56   #8
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny harddisk

En harddisk ser slik ut:



Som mrc så riktig påpeker så sitter denne inni selve PCen/kabinettet.

Om du først skal kjøpe ny maskin så ville jeg byttet skjermen også, 20-24" flatskjerm starter rundt 1250-1400,-

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 15:37   #9
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny harddisk

En liten oppsummering av hva man kan få for 6000 kroner nå om dagen: http://www.dinside.no/822796/de-best...september-2009

Jeg ville uten tvil ha kjøpt en ferdig pakke. Da er det leverandørens og ikke ditt ansvar at alle komponentene spiller sammen. Det blir som regel billigst også.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 18:46   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny harddisk

Vi kjøpte nettopp nytt kabinett med de komponentene vi trenger. Det var en gjør-det-selv-pakke hvor vi måtte montere selv, det kom på ca 3500 kr. Og den er bra, i tillegg til at komponenter kan byttes ut ved behov. Det _kan_ være en bivirkning av å handle på elkjøp og lignende at ikke alle komponenter kan byttes ut like lett, og at det ikke alltid er plass til mer ram om man vil utvide på sikt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 19:42   #11
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny harddisk

Ok, da er jeg med. Det er litt forkjell på bare harddisk og hele kabinettet.
Og det lønner seg stort sett å oppgradere alt, både harddisk, prosessor, RAM, hovedkort.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 20:07   #12
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny harddisk

Eller med andre ord det er hele pc´n vi skal bytte ut da. Beholde selve skjermen.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 20:26   #13
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny harddisk

Er denne grei tro?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494586

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 20:28   #14
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny harddisk

Nå fikk jeg litt flashback til denne kjenner jeg:


(Kilde: youtube.com)


Sorry Estrella
Jeg vet at du ikke er så blond altså, men kunne ikke dy meg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 20:31   #15
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny harddisk

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Nå fikk jeg litt flashback til denne kjenner jeg:


(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)


Sorry Estrella
Jeg vet at du ikke er så blond altså, men kunne ikke dy meg.


Du altså.



__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 01:01   #16
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny harddisk

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Er denne grei tro?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494586

Merk at det er inkl. skjerm.
Sikkert en ok pc til helt vanlige applikasjoner. Grafikkortet egner seg lite til spill.

Ellers litt vanskelig å si når man ikke helt vet hva pc-en skal brukes til...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no