Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bytte feste på øredobber

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-16, 00:17   #1
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.841
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Bytte feste på øredobber

Jeg har noen par med vintage strassøredobber (både studs og lange/tunge) som festes med klips. Siden et par av klipsene er ødelagte har jeg lyst til å bytte ut klipsene til hull-i-øret-feste (hva heter det egentlig?). Jeg tenker da ikke på en sånn liten krok, men en sånn liten stang som må loddes på. Eventuelt så kan jeg sette på nye klips.

Gjør gullsmeder dette selv om det ikke er snakk om gull eller sølv? Dette er nemlig reint juggel (dog ikke plast).

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 00:27   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte feste på øredobber

Hør med karlgård

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 01:26   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte feste på øredobber

De gjør det, men om selve øredobben blir ødelagt ved så høy temperatur som lodding krever blir det vanskelig. Jeg har f.eks noen emaljeøredobber det ikke går på, fordi glasset i emaljen kommer til å smelte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 09:07   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytte feste på øredobber

Det gjør en gullsmed. Jeg spurte fordi jeg arvet bunadssølv øredobber med skrustikker, det var like dyrt å bytte feste som å kjøpe nye.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 23:36   #5
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.841
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytte feste på øredobber

Takk for svar! Jeg tar dem med til en gullsmed og hører. Men det var ikke oppløftende det du skriver, Tally, så mulig jeg må finne noen som kan reparere klipsene i stedet for.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 07:40   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte feste på øredobber

Tipser (nok en gang) om å dra direkte til karlgård, der vil du treffe på en gullsmed umiddelbart og sikkert få pris/diskutert alternativer også.

http://gullsmedkarlgard.no/

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 17:08   #7
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.841
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytte feste på øredobber

Det skal jeg sjekke ut, Che!

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 17:19   #8
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytte feste på øredobber

Du kan ikke bare gå i en hobbybutikk som selger greier til smykkelaging og kjøpe sånne flate "øredobb-baser" og lime på med superlim?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no