Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kjøkkenmaskin, hvilken?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 22:58   #21
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Vi arvet Kenwood etter svigermor. Den er jeg kjempeglad i.
Særlig er vispen kjempefin når vi skal bake sukkerkake. Det blir så utrolig
luftig og fint.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 23:05   #22
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Kaz: Har ikke noe bilde, men det er en hvit "greie" man skrur fast i front av maskinen. Skrur av det blanke dekselet med skruen på siden der og monterer selve kvernen. De kan sikkert skaffe den der du kjøpte maskinen og gi deg en oversikt over tilgjengelig ekstra-utstyr. Er endel !

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 23:13   #23
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Kaz: Har ikke noe bilde, men det er en hvit "greie" man skrur fast i front av maskinen. Skrur av det blanke dekselet med skruen på siden der og monterer selve kvernen. De kan sikkert skaffe den der du kjøpte maskinen og gi deg en oversikt over tilgjengelig ekstra-utstyr. Er endel !


Fant bilder her http://www.kitchenaid.com/home.jsp

Oppdaget en helt ny verden jo, det finnes jo masse ekstrautstyr (hvorfor har jeg ikke tenkt på det da? :dum.

Men så litt "plæstik" ut?

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 23:23   #24
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Joooa, det er jo plæstik - MEN det er tykk,tung og god-kvalitetsplæstikk - sånn Kitchen Aid- kvalitet . Ikke sånn billig, tynn drittplæstikk .
Også er det veldig greit når man skal vaske det.

.....høres ut som en selger, jeg nå....

Det er bare det at jeg er så fornøyd med den - og alt ekstra-utstyret !!
Hallelujah !

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 18:28   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Nå har jeg bestilt kjøkkenmaskin, akkurat den jeg hadde mest lyst på: En kremfarget Kitchen Aid.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 18:58   #26
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Min mor har forresten en Electrolux med stålbolle, og den har alt mulig tilleggsutstyr og har levd et velbrukt liv i over 30 år.

Den har jeg
Og den har mamma
Og den hadde mormor - og den arva tante (og brukes fortsatt)

Kjempemaskin!!!!
Lager brøddeig av 1,9 liter væske oppi den. Anbefales!

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 19:33   #27
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Vi har en Kenwood Major av den største typen i stål. Den er helt suveren, har eksistert om trent siden steinalderen så det er mengder av ekstrautstyr og få tak i og ikke minst så ser den tøff ut

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:33   #28
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Vurderer å kjøpe Kenwood Mega (det er vel den som er mindre enn Major, altså plass til 2 brøddeiger?) gjennom Ellos-katalogen. Har 40% rabatt på bestilling derfra, og da blir det jo en billig Kenwood.

Det må vel være en fin deal?
De har også Kenwood Pastissier der - noen som har denne og er fornøyd?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:36   #29
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Nå har jeg bestilt kjøkkenmaskin, akkurat den jeg hadde mest lyst på: En kremfarget Kitchen Aid.

Akkurat den jeg ønsker meg. En kremfarget, som blendern vår.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:41   #30
kadabra
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 100
kadabra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Jeg har KA og er kjempefornøyd .Om dukjenner noen som er medlem i bokklubbene, kan du få den for 3500 tror jeg. Modellen min heter artisan. Jeg baker oftere brød enn før, fordi KA er så dekorativ at den står framme på benken hele tiden. Veldig enkel å vaske ren er den også, og så liker jeg godt at bollen er "hel", at eltekroken ikke sitter fast i midten der

kadabra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:49   #31
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Jeg vervet to i bokklubben, og får den for 3000.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:01   #32
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Opprinnelig lagt inn av kadabra, her.

Jeg har KA og er kjempefornøyd .Om dukjenner noen som er medlem i bokklubbene, kan du få den for 3500 tror jeg. Modellen min heter artisan.


Hmm??

Er dette den største typen? Hvor mange brød kan jeg lage på en gang, f.eks?


Og hvem i all verden skal jeg prøve å få vervet til Bokklubbene? :funderer:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:16   #33
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Det blir eggefarget Kitchen Aid maskin på meg skjønner jeg

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 08:35   #34
kadabra
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 100
kadabra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Jeg lager 2 brød i gangen.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hmm??

Er dette den største typen? Hvor mange brød kan jeg lage på en gang, f.eks?


Og hvem i all verden skal jeg prøve å få vervet til Bokklubbene? :funderer:

kadabra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 09:08   #35
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

HVa med denne kritikken fra forbrukerportalen?

Kitchen Aid Artisan er en tung maskin, som tar forholdsvis lite deig når man ser på størrelsen til maskinen. Dårlig innsyn i bollen mens man holder på. Har tendenser til å «vandre» på kjøkkenbenken

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 09:26   #36
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Jeg har Bosch kjøkkenmaskin med stålbolle - og er kjempefornøyd.

Den er veldig enkel å bruke, har stor bolle, lett å rengjøre og god i drift. Har hatt den et par år nå. Den vant vel en test en gang og.

Den ser noe sånt ut:



Med stålbolle koster den vel ca 2500 kr - og med plastikk 2000.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 25-11-06 kl 09:38.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 09:28   #37
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Jeg har lest testen, men valgt Kitchen Aid likevel. Den har et bra testresultat alt i alt. Kjenner folk som har den og er veldig fornøyd. (Og min kjøkkenguru Nigella Lawson bruker den - er den bra nok for henne er den sikkert bra nok for meg). Om den ikke tar like mye deig som de som tar aller mest, holder det likevel til mitt bruk.
Det har også litt å si for meg at den ser fin nok ut til å stå framme på benken, det senker terskelen for bruk ganske mye. Og dette er nok den eneste av dem i testen jeg ikke ville puttet i et skap. At den er tung spiller ingen rolle så lenge jeg ikke skal drive og løfte på den.


Sist redigert av Filifjonka : 25-11-06 kl 09:36.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 09:34   #38
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Jeg har en rød Kitchen Aid som jeg er veldig fornøyd med.

__________________
Gutt '02 • Jente '03
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 09:39   #39
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Testen: http://forbrukerportalen.no/Tester/2006/1136896637.08

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 09:44   #40
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Jeg har hatt kjempegode barnevogner som har kommet dårlig ut i test også, så jeg følger dem ikke blindt.

Hvis jeg sjekker tallene på har Kitchen Aid fått bedre poengsum enn testvinner på baking, som er det jeg primært skal bruke den til. Den har fått lavere poengsum på skiving av poteter (noe jeg neppe kommer til å bruke den til) og litt lavere på riving av gulrøtter. Det bruker jeg vanligvis foodprocessoren til, så det er ikke sikkert jeg kommer til å kjøpe tilleggsutstyr til akkurat det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no